Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Ramirez87, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Escort VII Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza (wychodząca WSZĘDZIE)
5,0
Całokształt
Escort był moim pierwszym autem i muszę powiedzieć, że w moim przypadku to był dobry wybór. Udało mi się znaleźć dobry egzemplarz sprowadzony z Danii. Miał ciekawe wyposażenie, jak na model, w którym wyposażenia praktycznie brak. Elektryczne szyby, 2 x airbag, białe zegary, samowyłączające się światła, ładne alufelgi, spoilerek itp. Jedynym mankamentem okazała się rdza, wychodząca wszędzie (na dachu, na drzwiach, na klapie, na słupkach, na progach). Przez dwa lata codziennego użytkowania w tym autku musiałem wymienić jedynie pewną elektroniczą część na silniku (odp. za sterowanie mieszanką paliwa, o ile pamiętam) i (pomijając naprawę i lakierowanie wszystkich rdzewiejących blach) to by było wszystko. Zdecydowanie polecam to auto młodym kierowcom. Czterodrzwiowa wersja jest wygodna, ma bardzo duży bagażnik (np mieszczą się cztery opony z felgami!) i łatwa w manewrowaniu. Silnik 1.8 Zeteca pozwala na osiągnięcie 200 km/h na dobrej nawierzchni (to tylko ciekawostka, przy tej prędkości strasznie trzęsie autem, więc nie polecam). Po treningu na takim aucie, łatwo przerzucić się na coś większego (w moim przypadku było to mondeo). Najważniejsza rzecz - szukać zadbanego egzemplarza (ale to rada na kupno jakiegokolwiek samochodu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik Zeteca potrafi przetrwać wiele. Wystarczy zmieniać rozrząd i zalewać dobrym olejem.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodziły bez zarzutu, aczkolwiek nie jest to najlepsza skrzynia, z jaką miałem kontakt.
4,0
Układ jezdny
Stosunkowo małe i zwrotne autko. Zawieszenie w sam raz na polskie drogi, aczkolwiek trochę twardawe (przez to wytrzymalsze).
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Potrafiliśmy się zabrać w cztery osoby z pełnym bagażem na 2 tygodniowe wycieczki nad morze i jezioro. Nie było niekomfortowo, nie było też problemów z zapakowaniem się.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wieje i grzeje - to najważniejsze. Najbardziej bolał mnie fakt, że nie miałem w aucie klimatyzacji. Latem potrafi naprawdę przygrzać, a zwykła dmuchawa nie daje rady. Nawet przy otwartych szybach człowiek gotuje się stojąc na światłach. Zimą natomiast trudno odszronić samochód. Przydaje się opcja z ogrzewaną szybą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez rewelacji - po prostu dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jak na wielkość tego samochodu to nie jest źle, o ile plastiki w kabinie się nie zestarzały i nie zaczęły trzeszczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 nie należy do ekonomicznych silników, ale tragedii nie ma. Części do Forda nie są tanie, ale w przypadku tego modelu opłaca się w nie zainwestować (naprawisz raz i masz spokój).
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko należy postrzegać przez pryzmat ceny auta. Jak za tą kasę, to stosunek jakość/cena jest dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli czegoś nie ma w samochodzie, to nie może się popsuć. Escort nie należy do klasy wyższej i nie jest naszpikowany elektroniką, która mogłaby zbzikować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważniejszego mi się nie przytrafiło. Ot, trzeba było wymienić elementy eksploatacyjne i jedną elektroniczą część na silniku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Hatchback