Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d

ben , 13 lat temu
Silnik 1.25 Duratec 82KM 60kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nie dokładnie zawieszenie. Komfort jazdy po mieście i na krótkich trasach związany z wyciszeniem i ergonomią.
5,0
Całokształt
Autem jeździ żona, jest zachwycona. Auto śliczne, całkiem sporo miejsca, dość dynamiczne, cicho i wszystko lekko \"chodzi\". Mnie najbardziej denerwuje położenie sterowania szyb, może damskie krótsze ręce mają mniejszy z tym problem. Zużycie paliwa w korkach jest dość duże, ale wiedziałem o tym przed zakupem, nie miałem nigdy auta co paliło mniej więc jest OK.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie rozumiem atakowania auta za przestarzałość. To prawda, konstrukcja, a właściwie blok na 13 lat, ale w 1997 był nowatorski. Bardzo cichy do 3000, potem gorzej ale w mieście bez zarzutu, rzadko wymaga kręcenia wyżej, do 4000 to sporadycznie. Poniżej 1800-2000 bez mocy, ale taki urok małej pojemności. Prędkości max nie znam, jechałem 150+
4,0
Skrzynia biegów
Tu mogłoby być lepiej. Dla mnie za długie drogi prowadzenia, do tego początkowe problemy w włączaniem wstecznego powoli ustępują w miarę przebiegu.
5,0
Układ jezdny
Dość twardy, trochę łomocze na krótkich nierównościach. Przechyla się nieznacznie, wspomaganie rewelacyjne, w mieście można kręcić jedną ręką, w miarę ze wzrostem prędkości się usztywnia.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu kiepsko, do przodu nie wiele lepiej. Doskonałe lusterka.
4,0
Ergonomia
Brakuje skórzanej kierownicy, plastikowa trochę za cienka. Sterowanie szybami w absurdalnym miejscu (za daleko do przedniego słupka), nie można z niego korzystać bez podniesienia ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogłoby być lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób o przeciętnych rozmiarach więcej nie trzeba, nawet z tyłu. Duży bagażnik jak na klasę B.
4,0
Wyciszenie
W mieście rewelacja, na autostradzie głośno pomiedzy 120-140. Potem się wycisza silnik, powyzej 150 to już obojętnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No własnie...na trasie bardzo dobrze, na autostradzie przy 130 jest poniżej 7, ale w miejście nie najlepiej. Jest możliwe zejście do katalogowych 7,5 przy małym ruchu, bez klimy. W korkach + klima to 9 i czasami więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie najgorzej. Z podobnym wyposażeniem i mocą silnika, wiosna 2010: taniej Micra, Colt, Corsa + low costy, tak samo: Yaris, drożej Mazda. VW nie wiem. 44 tys za wersję Gold-X + jakieś śmieszne dodatki od dealera.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Haczenie wstecznego biegu ustępuje w miarę przebiegu. 2. Cichy chroboczący dzwięk ze skrzyni przy 1500-2000 obr. Zobaczymy co powie serwis na przeglądzie. 3. Źle ustawione dysze spryskiwaczy poprawione we własnym zakresie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 Duratec 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,6
l/100km
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VII Hatchback 5d