Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 76,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Levin26
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Samochód jak na swoje gabaryty no i oczywiście moc jest bardzo zwinny. Bardzo dobrze się trzyma drogi i szczególnie zakrętów. Jedynie czego żałuję trochę to że nie dołożyłem do 1.4 albo 1.0 Ecoboosta ale da się przyzwyczaić. Jeśli chodzi o przewóz tych 4 pasażerów i bagaży to nie ma problemu. Gdyby autko miało ciup dłuższe przełożenia byłoby rewelacyjne. Co z hałasem i wygłuszeniem? Auto jest bardzo ciche ale gdy ciśniesz to 140kmh to dźwięk silnika może trochę przeszkadzać ale przy tych 80-95kmh jest cichy. Na plus w tym aucie też jest jego prostota jego naprawy, elektroniki, silnika i oczywiście obsługi. Czy kupiłbym ponownie Fiestę Mk7? Tak ale raczej w wersji ST ;)
4,7
~tomex1981
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Samochód całkiem zwinny, silniczek mały ale daje radę, chociaż gdybym kupował raz jeszcze to wybrałbym 1,4 - byłby rewelacyjny. Bardzo dobre materiały wykończeniowe jak na tą klasę aut, sporo miejsca z przodu i nawet z tyłu nie ma tragedii, bagażniki niestety mały i nieustawny. Rewelacyjne prowadzenie, dość sztywne zawieszenie, bardzo czuły układ kierowniczy, można się przerazić na początku, ale później człowiek to doceni. Awarii brak, silnik, skrzynia biegów bardzo dobre, zawieszenie cierpi jednak od naszych dziurawych jezdni, ale nie ma tragedii. Auto rewelacyjnie się prowadzi, dobrze świeci, dobrze hamuje, jest dobrze wykonane i bardzo ładne. Rewelacyjne podgrzewanie przedniej szyby, ogrzewanie i klimatyzacja są wydaje.
3,1
~banqa
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Mialek okazje jezdzic tym samochodzikiem w czasie urlopu mialem go z wypozyczalni. Po doswiadczeniach z juz starszym modelem Focusa (Focus II) nie dowierzalem, ze Ford nie potrafi zrobic dobrego auta. Po pierwszych przejechanych kilometrach zalowalem, ze nie wypozyczylem innego auta. Spalanie kosmos a dynamika jednostki 1,25 pozostawia wiele do zyczenia. Ergonomia przecietna po tygodniu nawet sie przezwyczailem. Uklad jezdny to najmocniejsza strona tego auta. Bardzo dobrze sie trzyma drogi nie wychyla sie przesadnie i niezle zbiera nierownosci. Caloksztalt jest bardzo marny, slaba dynamika przy duzym zuzyciu paliwa, ergonomia wymagajaca przezwyczajenia. Z ulga rozstalem sie z autem po tygodniu. Sam bym tego autka nigdy nie kupil.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW 2008-2013
6,9
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Spalanie nieco wyższe niż w Yarisie 1.0 z lpg, ale tutaj silnik wiekszy, bagażnik większy i zdecydowanie cichsze wnętrze przy wyższych prędkościach. Ogólnie staram się jeździć jak najoszczędniej i najniższe możliwe spalanie udało mi się uzyskać ok 7.3-7.5 przy niezbyt szybkiej jeździe i sprzyjających warunkach na drodze (była noc). Gdy jeżdżę normalnie, bez nadmiernego patrzenia na wskaźnik spalanie, oscyluje ono w okolicach 8.5 l na 100 km, komputer pokazuje wtedy 6l benzyny na 100 km. Instalację mam od 6 000 km i jak na razie nic się nie dzieje, wszystko fajnie śmiga, instalacja BRC SEQ 32. Niedługo jadę na wymianę rozrządu i sprawdzenie luzów zaworowych i zobaczymy co tam piszczy pod maską.
7,3
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Spalanie z silnika 1.25 na poziomie 8l. No cóż. Samochód z nastawieniem na miasto i na małe przebiegi więc nie boli. Jednakże potwierdza to jedną zasadę... Nigdy nie patrz na spalanie które podaje producent!!! Dla ciekawości na trasie też 8 litrów... Jak na tak małe auto wydaje mi się zbyt wysokie. Dla porównania jeżdżę Octavia 1.9TDI. Spalania średnie 6l gdzie samochód dużo większy. Powiem więcej, można zejść poniżej 5l bez problemów. Przy fieście najmniej mi wyszło 7l :( ale w końcu to benzyna z przeznaczeniem na miasto.
6,4
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Mamy Fieste od niecalego miesiaca, zrobilismy jnia juz prawie 1500 km i musze przyznac, ze dosyc fajne autko. Model z kwietnia 2010. W trasie trzymajac sie w zakresie 80-100 km/h autko pali okolo 5,2 l wlaczajac w to wyprzezanie i zroznicowanie terenu. Co do trybu miejskiego jazda praktycznie caly czas w korkach bez wlaczonej klimatyzacji to wynik okolo 7,2 l. Jednym slowem autko dosyc ekonomiczne, majac na uwadze, ze jeszcze nie dotarte mam nadzieje, ze spalanie jeszcze spadnie. patrzac na wyniki starszych modeli silnikow w Fiescie VII generacji znacznie poprawiono osiagi wprowadzajac technologie DURATEC.
Ford Fiesta VII Hatchback 5d