Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback

Andrzej, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Auto kierowcy - radosć z jazdy to podstawa w tym aucie - precyzyjne kierowanie, dynamika silnika i dodatkowy tryb sportowy sprawiają, że tym autem chce się jeździć. Zmieniłem Fiestę 1.0, 100 KM na to auto i jestem w szoku, jak wiele można wyciągnać z silnika 1.0. Nowy Focus jest komfortowy i przestronny - moja wersja Titanium ma też wszystkie dodatki o jakich mógłbym marzyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo rozmiaru, dynamiczny i coraz bardziej ekonomiczny - pierwsze 2.000 km spalanie oscylowało w okolicach 7.0 - 7,5 a teraz już 7 w mieście a w trasie z prędkością 90-120 - odcinek 800 km udało się zejść do 6,1l/100 km.Genialne są dodatkowe tryby jazdy - zwłaszcza tryb sport, gdzie wydaje się jakby silnik dostał nagle dodatkowe 50 KM.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Świetna dynamika prowadzenia. W mieście wygodny i praktyczny, w trasie na tyle sztywny, żeby czuć się pewnie za kierownicą.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Dobrze rozplanowana deska - w sumie wolałem więcej przycisków, które bezpośrednio obsługiwały tkaie funkcje jak radio i wybrane stacje, ale ekran spisuje się dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dwustrefowej i atuomatycznej klimie jeżdze na trybie auto z minimalnym nawiewem i jest spokój. Przy przymrozkach na początek jazdy dogrzewałem się podgrzewanym fotelem i kierownicą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo a mega fajną rzeczą jest miękka wyściółka przy kolanie kierowcy po prawej stronie. Z tyłu duża przestrzeń - tutaj chyba największa zmiana w stosunku do poprzedniej generacji. Ilość schowków dobra i duży plus za miękką wyściółkę w kieszeniach w drzeiwach.
5,0
Wyciszenie
Tutaj bardzo pozytywne zaskoczenie - auto jest świetnie wyciszone i zarówno w mieście jak i w trasie można się poczuć jak w droższym aucie. Silnik słychać tylko przy mocniejszym gazie a w mieście słychać nieco mijające auto - szum - ale to raczej na tyle, żeby mieć orientację tego co dzieje się wkoło. Duży plus za ciszę we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
97,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus IV Hatchback