Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Ford Focus

Cena od: 72 000 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4378 mm
Szerokość 1825 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1979 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1848 mm
Wysokość 1452 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1472 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1572 mm
Rozstaw kół - tył 1553 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1109 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 987 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 918 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 965 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1421 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1364 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1325 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1374 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1016 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 844 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1624 mm
Wysokość progu załadowczego 680 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~Paweł.
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus IV
Focus nowej generacji to moje pierwsze auto kupione w salonie. Wersja ST-Line. Przesiadłem się z VW Polo ostatniej generacji, więc skok na klasę kompaktów być może nieco rzutuje na opinię. Z auta jestem bardzo zadowolony, jazda sprawia frajdę, jest cicho, dynamicznie i komfortowo, choć zawieszenie wersji st-line jest nieco niższe niż normalnej wersji i przez to twardsze, co czuć na słabszych drogach, z drugiej strony, trzymanie w zakrętach i ostrzejsza jazda jest rewelacyjna dzięki temu. Niestety auto nie jest bez wad. Od samego początku miałem problemy z głośnikami w drzwiach, które się wyłączały i ostatecznie zostały wymienione w ramach gwarancji. Nie mogę też dojść ładu z przednią wycieraczką przed kierowcą, która zostawia ślad wody na szybie, wymieniona już była guma, nie wiele pomogło... mechanik z salony ręcznie doginał na wyczucie ramie wycieraczki, co pomogło, ale nie jest to na 100 % tak jak powinno... w połowie tańszym vw polo nie miałem nawet wyobrażenia że tak coś prozaicznego jak źle działająca wycieraczka ma prawo się zdarzyć w nowym fabrycznie samochodzie. Obecnie zauważam że jeden z czujników parkowania, podczas jazdy samoczynnie uruchamia sygnał i to od razu na czerwony pole, zupełnie jakbym dojechał zderzakiem do samej przeszkody. Obserwuję sytuację, ale wydaje mi się że kwalifikować się to będzie do serwisu.... reszta systemów wspomagania kierowcy działa. Działa, działa jak chce... system zapobiegania kolizji z przeszkodą, potrafi uruchomić alarm w zupełnie bezpiecznej sytuacji a innym razem zupełnie nie reaguje, kiedy wydawało by się że powinien. i tak dalej.... port USB w którym mam pendrive z muzyką, potrafi co jakiś czas nie wykryć urządzenia. Słuchasz sobie muzyki z USB, zatrzymujesz auto na tankowanie, uruchamiasz ponownie i już nie ma podpiętego pendriva i słuchasz radia dopóki znów się nie zatrzymasz i nie uruchomisz/zrestartujesz auta, systemu multimedialnego nie wiem... być może to wina pendriva, jakichś sterowników no ale jakby nie było, POWINNO działać bez takich historii.... Tak jak wspomniałem, przesiadka z vw to i tak wielki skok dla mnie i w sumie jestem mega zadowolony z Focusa. Aaaaa spalanie... przy dynamicznej jeździe zapomnijcie że oszczędny silniczek jedno litrowy odwdzięczy się niskim spalaniem... powyżej ośmiu litrów średniego spalania to normalka. trzeba jeździć całkiem spokojnie żeby zejść w okolice 6,7-7 litrów. więc cała zabawa z jazdy znika a osiągnięcie książkowego spalania to chyba tylko w warunkach laboratoryjnych. W każdym razie- wg mnie, auto wygląda świetnie, w środku jest świetne, jeździ świetnie... trzeba się chyba przyzwyczaić że to Ford i pewne rzeczy się będą przytrafiać najwyraźniej. ogólnie- polecam.
3,4
~bidzej
Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Ford Focus IV
Bardzo "nierówny" samochód - w jednych kwestiach świetny, w innych żałosny. Na plus zawieszenie i układ jezdny, niektóre systemy (inteligentne reflektory LED, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów, asystent omijania przeszkód), ilość miejsca dla pasażerów, wygodne fotele. Na minus zdecydowanie głupie braki - brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, brak funkcji opuszczania lusterek do parkowania, brak schowka na okulary i tym podobnych drobiazgów, które u konkurencji są standardem. Dziwne rozgraniczenie działania asystenta utrzymania pasa (praktycznie bezużyteczny) i asystenta jazdy w pasie ruchu (działa tylko z adaptacyjnym tempomatem). Boczne lusterka wykonane z bardzo miękkiego szkła, rysują się przy przetarciu szmatką (!!!). Szarpiący automat. SYNC3 nadal jest daleko w tyle za konkurencją (a aktualizacje udostępniane przez Forda w internecie potrafią nie działać, szczególnie w przypadku map).
4,9
~Ciziak
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Plusy : Focus IV generacji to dopracowane auto z bardzo przestronnym wnętrzem i mega wyciszeniem . Solidne wykonanie choć do klasy premium jeszcze trochę brakuje. Materiały na desce rozdzielczej miękkie , solidne wykonanie, mistrzowski układ kierowniczy i precyzyjne prowadzenie to wzór w klasie kompaktów. Silnik 1,5 150 KM elastyczny bezwibracyjny i jak każdy silnik z turbo jest wrażliwy na styl jazdy. Spalanie średnie około 7 litrów/100 km więc całkiem przyzwoite. Znakomite hamulce Minus: brak nawiewów na tylną kanapę.
Średnie spalanie dla Ford Focus IV Hatchback
6,5 – 7,5
l/100 km
5,9 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Jeżdżę nowym focusem w wersji 1,5 ST Line od połowy listopada. Zrobiłem nim ponad 4 100 km i nie kasowałem całkowitego średniego przebiegu. Komputer wskazuję średnie spalanie 6,8 / 100 km. Dodam że jeżdzę 75 % w trasie ok 20km-50 km oraz 25 % to jazda w mieście max do 2km czyli na zimnym silniku. Najniższe spalanie z trasy to 5,2 (jazda z prędkością 70-90 km/h bo zimowe warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. Najczęściej spalanie w trasie na drodze krajowej to ok 6,2-6,5 z prędkościami do 80-130 km/h. W mieście pali na zimnym silniku do 10 l. Średnio mi wychodzi 6,8 l/100 km. Dodam że jeżdżę w trybie Normal. Eko nie używam a tryb Sport jedynie przy wyprzedzaniu kolumny samchodów. Aut może spalić ok 6,5-7,5 litra i więcej w zależności od stylu i warunków jazdy. Ogólnie z samochodu jestem mega zadowolony. Wybierałem pomiędzy Kia Ceed , Hondą Civic, VW Golfem i Fordem Focusem. Jest mega wyciszony, świetnie się prowadzi , komfortowo zawieszony pomimo obniżonego zawieszenie w wersji ST Line oraz ma sporo więcej przestrzeni wewnątrz auta od poprzednika (porównywalnie z Hondą Civic a więcej niż Ceed i Golf). Może nie jest tak efektownie wykończony jak KIA i Golf ale jakość jest porządna. Z minusów to warto zaznaczyć brak nawiewów na tylną kanapę co mają w/w konkurenci. Silnik 3 cylindrowy jest bezwibracyjny, elastyczny i dynamiczny. Polecam Focusa .
8,7
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Nie jechałem na dlugiej trasie. Mój dzienny przebieg to 35 km w tym 70 procent po autostradzie i 30 procent po mieście. Jazda raczej przepisowa i delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Przejechalem w ten sposób 300 km w trybie jazdy normalnej. Średnie spalanie 8.7. 300 km w trybie eco. Średnie spalanie 8.2. 300 km w trybie sport. Średnie spalanie 9.2. Jak na 3 cylindrowy silnik wydaje mi się, że to dużo.
6,8
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Ford Focus IV
Miałem wcześniej 1,6 Focusa MK3 150KM i jest kolosalna różnica miedzy tym 1,5 182 KM.
Ford Focus IV Hatchback