Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Ford Focus

Cena od: 79 500 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4378 mm
Szerokość 1825 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1979 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1848 mm
Wysokość 1452 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1472 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1572 mm
Rozstaw kół - tył 1553 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1109 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 987 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 918 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 965 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1421 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1364 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1325 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1374 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1016 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 844 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1624 mm
Wysokość progu załadowczego 680 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,2
~Fordzik
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Samochód użytkuję codziennie głównie na długich trasach. Początkowo jeździłem delikatnie, wiadomo - silnik na dotarciu. Po przekroczeniu 30 tyś km przegoniłem focusika na autostradzie kilka razy po kilkaset kilometrów i się zaczęło. Wycieki z uszczelniaczy wałka rozrządu i coś się stało z rozrządem. Samochód trafił do ASO i ....trzeba było wymienić silnik na nowy. Dobrze, że auto jest na gwarancji bo to nie mały koszt. Nie powinno się przekraczać tym samochodem 130 km/h bo silniczek z trzema cylindrami dodmuchany turbiną to porażka. Zawieszenie jest ok ale po przekroczeniu 140km/h radia nie słychać robi się w środku głośno i na dłuższą metę strasznie to męczące. Kupiłem go bo mi się podobał ale już mi przeszło.
4,8
~FF
Hatchback 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Ford Focus IV
Auto bardzo dobrze się prowadzi, to jego główny atut. Silnik 1.5 182 km jest dynamiczny i bardzo fajnie się kręci. Dźwięk samego silnika zupełnie nie zdradza, że to 3 cylindry. Skrzynia krótka sprawna. Spalanie przy ostrej jeździe 9l/100. Wersja STline jest twarda ale to akurat dobrze, bo świetnie pasuje to zawieszenie do osiągów i szybkich zakrętów. Przy wysokich prędkościach tez nie ma strachu jak jest łuk na horyzoncie, auto prowadzi się jak po sznurku. Wyciszenie lepsze niż w autach o 2 klasy wyżej. Multimedia bez problemów działają, applecar działa płynnie. granie B&O na prawdę świetne. Jedyny problem to brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu - dziwne, że w dzisiejszych czasach nie jest to standardem, a nawet opcją. Pakiet Winter to must have. Jak ktoś szuka frajdy z jazdy to bardzo polecam Focusa. Szczególnie z manualem i silnikiem 182km można poczuć się jak w hot hatchu.
4,8
~Adam
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Auto zdecydowanie wyróżnia się wśród konkurencji. Głównym aspektem jest prowadzenie - żadnym innym autem z segmentu C nie jeździ się tak dobrze jak właśnie Focusem - ogromny plus dla układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów. Jeżeli chodzi o wnętrze - jest ok, materiały takie jakie powinny być ( kwestia przyzwyczajenia się do wystającego tabletu). Wyciszenie wnętrza na bardzo wysokim poziomie. Wygląd - w wersji cywilnej nie wyróżnia się specjalnie wśród innych aut, jednak posiadając wersje ST- line ( wraz z kolorem Desert island blue) przyciąga wzrok wielu przechodniów.
Średnie spalanie dla Ford Focus IV Hatchback
5,7 – 7,7
l/100 km
4,7 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Jak w każdym aucie wszystko zależy od stylu jazdy oraz trasy jaką się pokonuje. Autem da się jechać oszczędnie. Mój rekord przy emeryckiej jeździe na trasie ok. 70 km (85% DK/15% miasto) to 3,5l. Gdyby nie kilka czerwonych świateł być może udałoby się osiągnąć 3,3l/100km jednak taka jazda zupełnie nie daje przyjemności z prowadzenia auta, a wręcz irytuje zarówno kierowcę jak i innych uczestników ruchu. Ta sama trasa w trybie standardowym (dość dynamicznie, jednak bez przegięć) to ok 4,2-4,4l więc nadal ok. Na autostradzie wygląda to tak: do ok 120km/h - średnie spalanie w okolicy 4,4l-4,5l, ok 140km/h - śr. spalanie ok 5,2l, 150km/h - średnio 6,1-6,2l, 160km/h - średnio 6,8l. Średnia podana z odcinka 150km na każdą prędkość. Średnia z 3000km trasy mieszanej (50% autostrady, 35%DK, 15% miasto) to 5,1l/100km. Wszystkie dane spalania podaję z komputera pokładowego. Z tego co zdążyłem zauważyć zdarzają się rozbieżności względem dystrybutora jednak niewielkie (dystrybutor wskazuje tyle samo lub więcej o max 0,3l - choć może jest to kwestia stacji….) Trasy autostradowe pokonane w większości w 2 osoby i bagażnikiem pełnym bagaży.
7,1
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Jeżdżę nowym focusem w wersji 1,5 ST Line od połowy listopada. Zrobiłem nim ponad 4 100 km i nie kasowałem całkowitego średniego przebiegu. Komputer wskazuję średnie spalanie 6,8 / 100 km. Dodam że jeżdzę 75 % w trasie ok 20km-50 km oraz 25 % to jazda w mieście max do 2km czyli na zimnym silniku. Najniższe spalanie z trasy to 5,2 (jazda z prędkością 70-90 km/h bo zimowe warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. Najczęściej spalanie w trasie na drodze krajowej to ok 6,2-6,5 z prędkościami do 80-130 km/h. W mieście pali na zimnym silniku do 10 l. Średnio mi wychodzi 6,8 l/100 km. Dodam że jeżdżę w trybie Normal. Eko nie używam a tryb Sport jedynie przy wyprzedzaniu kolumny samchodów. Aut może spalić ok 6,5-7,5 litra i więcej w zależności od stylu i warunków jazdy. Ogólnie z samochodu jestem mega zadowolony. Wybierałem pomiędzy Kia Ceed , Hondą Civic, VW Golfem i Fordem Focusem. Jest mega wyciszony, świetnie się prowadzi , komfortowo zawieszony pomimo obniżonego zawieszenie w wersji ST Line oraz ma sporo więcej przestrzeni wewnątrz auta od poprzednika (porównywalnie z Hondą Civic a więcej niż Ceed i Golf). Może nie jest tak efektownie wykończony jak KIA i Golf ale jakość jest porządna. Z minusów to warto zaznaczyć brak nawiewów na tylną kanapę co mają w/w konkurenci. Silnik 3 cylindrowy jest bezwibracyjny, elastyczny i dynamiczny. Polecam Focusa .
6,7
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus IV
W dużym mieście wojewódzkim przy spokojnej jeździe pali średnio 6,5-7l, czasem potrafi dojść do 8l/100 przy dużych korkach. W trasie przy 90km/h pali w okolicach 5 litrów (można zejść nawet do 4,5l nie wyprzedzając i bardzo delikatnej nodze), przy 140km/h na autostradzie 6,5-7,5 w zależności czy z górki czy pod górkę :) Silnik super oszczędny, w trasie praktycznie niesłyszalny.
Ford Focus IV Hatchback