Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy III Van Facelifting

Piotr, 9 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ford, i naprawde najlepsze auto w tej klasie ! VW sie chowa. Lepszy jest tylko mercedes. ale to inna pólka.
5,0
Całokształt
Po golfie kombi potrzebowalem auta dla wiekszej rodzinki, wiec zaczelo sie szukanie. Ostatecznie w gre wchodzily: VW Sharan/Alhambra, Toyota Previa, i Ford Galaxy. Po wykluczeniu toyoty (rzadki model, miekka blacha, duza cena), oraz nowego sharana/Alhambry ( drogi, mniej miejsca na wszystko niz w galaxy, mulowaty 140Ps silnik common rail, -nie umywa sie do 140-Ps we fordzie), zdecydowalem sie na 1,5 rocznego Galaxy z wypozyczalni. Nie zaluje, auto przy przebiegu 20Tkm, jak nowe, miejsca mnóstwo, pelan regulacja miejsc 6+7 (tego VW/Seat nie maja), b.duzy bagaznik, nawet przy 7 fotelach miesci sie bagaz i pelne kolo rezerwowe z tylu. Komfort jazdy dobry-b.dobry, troche za sztywne i za krótkie tpumienie malych nierównosci, mogloby byc bardziej "mercedesowate". Ogólnie super, w trasie ponad 1000km nie czuc tak dystansu jak w normalnym kombi, dzieci maja miejsce, spokojne dojscie do rzeczy, prowiantu. B.dobry silnik, trafil sie akurat 163Ps, ciagnie super, pelny moment juz przy 2000 obr. po przebiegu ok. 40tkm, srednie spalanie to ok. 7,4. Na autostradzie przy spokojnej jezdzie do 140-150 miesci sie w 7 L., przy szybkiej jezdzie i na czas, bierze nawet srednio 8,3. Ale to przy tych gabarytach i masie podstawowej (1,8T) to b.dobry wynik. znajomy ma dacie sandero 1,5cdi, i pali mu ok. 6,5L. :) Nie zaluje do tej pory zakupu, i ciesze sie, ze nie wybralem VW/Seata, ford oferuje w tanszej cenie wiecej auta i wiecej frajdy z silnika i poczucia normalnego auta. Nie zawsze musi to byc perfekcyjne lub pancerne auto, dopracowane pod kazdym wzgledem. Ford jest prostszy, lzejsze i ciensze drzwi, wieksze szpary na drzwiach i innych czesciach, ale ma sie wrazenie, ze jest to auto robione bez przesadnej "pompatycznosci. Nasepny galaxy bylby ale napewno w automacie, maly zakres miekkiej pracy silnika 2-3 t/obr. jest wsam raz dla automatu. ciagniecie powyzej 3 tys. nie przynosi wielkiego osiagu, lepiej zmieniac bieg powyzej 2,5 t/obr., i nacisnac na gaz, niz zylowac.
Wrażenia
5,0
Silnik
jak do tej pory po 40Tkm -SUPER, nie zepsulo sie nic. wszystko na swoim miejscu. Olej nie byl jeszcze od zmiany do zmiany dolewany, moze ubylo 0,2 L, ale to wszystko. Móglby byc troche miekkszy w pracy, jak silniki hondy, lub mazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Dobre przelozenie, choc prosiloby sie na 6-ce troche mniej obrotów, tak o 200-300 obr., to byloby na trasie jeszcze lepiej i oszczedniej. Nerujace jest troche ruszanie nieraz z miejsca przy zimnym silniku, nieraz nie reaguje na sygnal z gazu (bez wprowadzania go na wyzsze obroty) tak jakby sie tego oczekiwalo, ma 2-3sek. moment mulowatosci, nim sie ocknie. od 1800 rwie juz jak dziki wól. Przy cieplym silniku ta mulowatosc przy ruszaniu znika. Mym zdaniem to jest "choroba" common-raila. Dlatego jesli mialby byc jeszcze raz galaxy, to tylko w automacie ( problem nie istnieje).
3,0
Układ jezdny
Ogólnie pozytywnie, ale troche trzeba go trzymac na lukach, i korygowac, nie idzie tak po szynach jak VW, lub BWM. Troche sie buja takze na boki na lukach przy szybszej jezdzie, ale to chyba normalne. Niestety, zrzera dosc szybko bieznik w oponach, i to bez znaczenia, czy przód czy tyl, dlatego przejde z michelina na tansze, bo drogie gumy tutaj nic nie pomagaja.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort jazdy jest dobry, troche za mala praca sprezyn i amortyzat.przy malych nierównosciach. Fotele moglyby byc troche grubsze i dopracowane ( wersja ghia ma lepsze fotele). duzy plus za ustawienia i miejsce przy fotelach 6+7.
5,0
Ergonomia
Ergonomia super, dobre polozenie przyycisków dzwigni,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzezen. b.dobra, choc potrzebuje czasu przy ekstremalnych wartosciach - / +.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie spotkalem auta w tych wymiarach i w tej cenie, który by oferowal 7 osobom wiecej miejsca, i w tym w pelnie regulowanego (przesuwne i kat pochylu). revelacja.
4,0
Wyciszenie
moglyby byc mniejsze szumy z boku auta, i lepsze wyciszenie ukladu jezdnego. tu VW Sharan jest lepszy. Ale ogól -pozytywnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na ta wielkosc auta, b.dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
bez konkurencji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory (40Tkm), zero waznych usterek. (odpukac). troche zle rozwiazane chowanie firanek w drzwiach ( lubia wpasc w za luzna szczeline), oraz slabe klipy do firanek w trzecim rzedzie ( lubia wyskakiwac).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zadnych powaznych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Galaxy III Van Facelifting