Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo I Kombi

grobus@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo I Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyła mnie ilość miejsca w środku, jak również komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : szybko zużywające się tuleje wahaczy i łączniki drążka stabilizatora; w kombi zdarza się, że wyginają się wahacze wzdłużne (można je wyprostować) w tylnym zawieszeniu
Silnik : drobne wycieki płynu chłodniczego w okolicach obudowy termostatu
Układ elektryczny : niestykający włącznik świateł cofania (koszt. ok 150 zł), trzeba trzymać lewarek, aby się świeciły
4,0
Całokształt
Ford Mondeo 2,0 16V (136KM) Kombi Ghia 1994 r. 230 000 km Bardzo udany samochód, nie wyróżniający się stylistycznie, ale bardzo przestronny i komfortowy, bogato wyposażony. Dobry samochód rodzinny zwłaszcza w wersji kombi. Jeżeli się o niego dba to potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho i równo, łatwo wkręca się na obroty. Na benzynie bardzo dobra elastyczność i przyspieszenie. Na gazie trochę gorzej (instalacja II-giej generacji), ale też nieźle. Przy włączonej klimatyzacji odczuwalny spadek mocy. Silnik dobrze znosi jazdę na gazie, choć teoretycznie do tego silnika nie powinna być montowana instalacja II-generacji (ze względu na plastikowy kolektor), ale samochód ten miał ją założoną w 1996 r. we Włoszech i do dzisiaj jeździ bez najmniejszych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze wyczuwalny moment zapięcia biegu. Trochę za długi skok lewarka piątego biegu. Przy zmianie biegów wyczuwalny lekki opór, ale w pozytywnym znaczeniu. Na niekorzyść działa to, że jest to taka sama skrzynia (zestopniowanie przełożeń) jak w modelu 1,6 16V, a silnik ten ma trochę inny przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, a przy tym jest na tyle twarde, że szybkie pokonywanie zakrętów sprawia przyjemność. Dobre hamulce. Jedyną wadą są szybko zużywające się tuleje wahaczy, łącznika drążka stabilizatora itp. Kierownica daje dobre czucie samochodu
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach, stosunkowo cienkie słupki minimalizują efekt martwego pola. Duże lusterko wewnętrzne i odpowiedniej wielkości lusterka zewnętrzne zapewniają odpowiednią widoczność
4,0
Ergonomia
Czytelne wskaźniki, intuicyjna obsługa wszystkich przełączników. Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki nie wymagają odrywania pleców od siedzenia. Regulowany odcinek lędźwiowy zapewnia dobre podparcie. Przednie fotele zapewniają dobre trzymanie boczne. Jedyne zastrzeżenie można mieć do niefortunnie umieszczonego włącznika świateł awaryjnych (ale jego się praktycznie nie używa).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód wyposażony w klimatyzację, zapewnia dobre chłodzenie w upalne dni. Ogrzewanie też działa wydajnie. Typową usterką w tych modelach są uszkodzone regulacje nawiewów (popękane plastiki)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń na przednich fotelach (zarówno na nogi jak i nad głową) jest chyba największa w tej klasie. Z tyłu wystarczająca ilość miejsca dla dwóch osób. Trochę za duży tunel środkowy. Plusem jest duży bagażnik o regularnych kształtach.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Jedyną rzeczą, która przeszkadza jeżdżąc po naszych dziurawych drogach jest hałas dochodzący z tylnej rolety bagażnika (choć nie jest on specjalnie uciążliwy) i lekkie trzaski dochodzące z deski rozdzielczej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe na gaz samochód jest ekonomiczny. Ceny przeglądów i części zamiennych nie są wysokie. Dostępnych jest dużo zamienników, więc naprawy można przeprowadzić naprawdę tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart swojej ceny. Duży wybór na rynku pozwala znaleźć interesujący samochód. Dużo samochodów dobrze wyposażonych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do drobnych usterek można zaliczyć śniedziejące styki przewodów elektrycznych (szczególnie przy światłach).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok użytkowania i po przejechaniu ok. 30000 km miałem jedną usterkę, która uniemożliwiała kontynuowanie jazdy. Awaria czujnika położenia wału (spowodowana zmęczeniem materiału i dziurawymi drogami). Przy regularnym serwisowaniu poważniejsze usterki nie występują

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56

Ford Mondeo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo I Kombi