Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

irongreg, 10 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pojawiły się wykwity na dole drzwi przednich.
Zawieszenie : Stuki w zawieszeniu trudne do zlokalizowania. Mechanicy twierdzą że jest wporządku.
4,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad zakupem auta. Jak wielu na tej stronie ja również przeczytałem bardzo wiele opinii i nimi się kierowałem przy wyborze pojazdu. Z racji tego też chciałem wyrazić swoją opinię aby ułatwić wybór przyszłym posiadaczom dwuśladu. Mondeo to świetne auto rodzinne. Choć to \"tylko\" hatchback oferuje o wiele więcej niż nie jedno kombi. W bagażniku (500L) wiele potrafi się zmieścić. Odpłaci się komfortem podróżowania, przestronnością i ergonomicznością. A jak się przyciśnie to i całkiem nieźle jedzie:) Jest dobrze wyposażony już w wersji podstawowej. Jak każde auto ma swoje wady ale które ich nie ma. Auto dla tych,którzy nie ulegają presji otoczenia i złudnym trendom. To auto dla tych, którzy przy wyborze auta kierują się zdrowym rozsądkiem a nie modą i nie lubią przepłacać za przereklamowany towar.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżdżąc poprzednio autami tylko z silnikami wysokoprężnymi, czuję różnicę w momencie obrotowym. Szczególnie przy ruszaniu wyczuwalny jest jego brak. Jednakże idzie się przyzwyczaić. Szczególnie cicha praca silnika jest na plus. Gorzej na trasie przy obrotach ponad 3000/ min. Wówczas hałas na dłuższą metę męczy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest bardzo precyzyjna, ale wiadomo takie rzeczy tylko w mercedesach - mówią. Krótko - precyzyjnie wybiera biegi. Ma dość długie przełożenia, nie stwarza większych problemów.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi. Nawet ostrzejsze zakręty nie są przeszkodą gdy pokonujemy je z większą prędkością. Precyzyjny, dokładny, dający poczucie kontroli nad pojazdem.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepszą widoczność miałem jedynie w Volvo 740 kombi. Pomimo, że auto jest naprawdę duże bez problemu można zaparkować nawet na ciasnych parkingach. Skoro moja żona już się nauczyła parkować tym autem to znaczy, że nie jest to trudne dla każdego kierowcy.:)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Żaden przycisk nie jest zbędny i umieszczony jest we właściwym miejscu. Czysto, schudnie, funkcjonalnie, bez fajerwerków, ergonomicznie. Podświetlany schowek przed pasażerem z przodu ułatwia życie podczas nocnych podróży. Kilka mniejszych schowków w drzwiach, w których jak dla mnie mogłoby być więcej miejsca. Trochę za krótki podłokietnik ale za to ze sporym schowkiem w środku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile ogrzewanie działa bez zarzutu to manualna klimatyzacja (ale chyba tak jak wszędzie)działa przeciętnie. Przy większym nagrzaniu auta nie radzi sobie, a gdy dodamy do tego komplet pasażerów na pokładzie to mamy wynik przeciętny. Moją ocenę podnosi ogrzewanie, które działa poprawnie i szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest po prostu rewelacyjnie. Wyjazd na wakacje z kompletem pasażerów. Za przednim fotelem na podłodze pies(20kg). W bagażniku trzy walizy plus kupa mniejszych tobołków. Bagażnik się zamknął i wyjazd na dwa tygodnie udany:)
3,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być zdecydowanie lepiej. Trasa do 110km/godzinę ok. Silnik ma niskie obroty jest cichy. Natomiast powyżej 3000 obrotów przy prędkości powyżej 110km/h szum wiatru, ryk silnika zdecydowanie za głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważywszy że jest to silnik benzynowy trzeba się liczyć z wyższym spalanie niż w silnikach diesla. Jednakże nie jest ono tragiczne. Przy spokojnej jeździe bak paliwa starcza na ok od 600-700km w zależności od trybu jazdy. Jako, że w swoim egzemplarzu nie posiadam komputera i tankuję nieregularnie nie potrafię podać precyzyjnie ile on pali. Ceny części nie powalają na ziemię i jak kupi się zadbany egzemplarz pojeździ się nim długo. Najczęściej pada zawieszenie, no ale na polskie drogi nie ma rady. Oprócz elementów eksploatacyjnych odpukać nic w nim się jeszcze nie zepsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonała. Auto klasy średniej z takim wyposażeniem kosztuje średnio 25% więcej(oczywiście bez tego wyposażenia).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz podklejenia uszczelki pod przednią szybą (przed tym szyby mi bardzo parowały) trapi mnie dziwny dźwięk pochodzący z deski rozdzielczej. Niby nic bo pojawia się okazyjnie ale jest denerwujący a przypomina on jakby dwa lekkie plastiki obijały się o siebie wpadając w rezonans. Po zakupie musiałem rozwiązać również problem skrzypiących dźwigienek od zmiany biegów ,bo podczas wrzucania 1 i 2 strasznie skrzypiały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wcześniej napisałem oprócz rzeczy eksploatacyjnych nie miałem żadnych poważnych usterek. Niestety kupiłem wyeksploatowany model i lista rzeczy do wymiany była długa: opony komplet hamulców, płynów wszystkich i filtrów. Po za tym zostało mi jeszcze dokończyć zawieszenie. Oby tak dalej:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
9,3
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Hatchback