Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4731 mm
Szerokość 1812 mm
Wysokość 1429 mm
Rozstaw osi 2754 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1537 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1370 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Picek27
Hatchback 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Wbrew obiegowej opinii auto dość pancerne i niezawodne. Posiadane przeze mnie Mondeo wyposażone było w silnik 2.0TDCi uznawany za bardzo awaryjny. Być może trafiłem na dobry egzemplarz, ale ten służył mi bezawaryjnie 3 lata. Podstawą jest dbanie o regularne wymiany oleju i filtrów (ja dokonywalem tego co 10-12 tys km.). Auto bardzo dynamiczne i przestronne. Wersja Hatchback po złożeniu tylnej kanapy pozwala w kilkanaście sekund zamienić się w małe kombi - niezastąpiona opcja przy podróżach wakacyjnych czy przeprowadzkach.
4,3
~iButla
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Ford Mondeo III
Auto przestronne (mam 1.95m a pasażerowie z tyłu wciąż mają dużo miejsca), bezpieczne oraz tanie. Przez niecałe 2 lata przejechałem nim 65tys km i do tej pory oprócz wymian eksploatacyjnych i regeneracja maglownicy z mojej winy nie widywał warsztatu. Ogólnie Ford jest jak dla mnie w końcu złotym strzałem w budżecie do max 10tys zl, a posiadałem już kilka aut i wieloma miałem okazję jeździć. Jedyny minus jak dla mnie to słabe wygłuszenie, mój polift nie ma problemu z rdzą oraz czuły układ CR, ale auto jak najbardziej dynamiczne, niezawodne i według mnie lepsze od popularnego Passata B5. Samochód waży jakieś 1.5t plus 1-3 pasażerów to daje średnio jakieś 5,5-6l spalania na 100km.
3,0
~nieszczęśliwy posiadacz tego trupa
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Ford Mondeo III
Jestem posiuadaczem Mondeo od prawie trzech lat, w tym czasie zrobiłem nim 75000km więc jakiś obraz sytuacji już mam, więc do rzeczy: w ciągu tych prawie 3 lat wymieniłem sprzęgło z kołem dwumasowym za ponad 3000zł, turbina regenerowana za ponad 1000zł, wszystkie nowe amortyzatory i sprężyny za ponad 1000zł, pozatym pierdoły typu termostat, akumulator, łozysko (w mondeo jest ono razem z piastą, oryginał prawie 500zł) oraz non stop końcówki drążków, oraz inne elementy w zawieszeniu a nadal coś stuka puka i nikt nie wie co to. Genralnie gdybym mógł to sprzedalbym ten wyrób samochodopodobny ale szkoda mi kasy którą w niego włożyłem. Podczas odpalania na zaimnym silniku nierówne obroty oraz szary dym z rury, pewnie padają wtryski a może i pompa wtryskowa. Podczas trzech lat w naprawy poszło ponad 6000zł, więc wartość auta została przekroczona, aha prawie bym zapomniał, od pewnego czasu ciężko wchodzi 3 i 5, więc ewnie synchronizatory kończą życie, więc pewnie skończy się wymianą skrzyni :)) Auto polecam osobom które lubię być u mechanika na wizytę leczącą trupa co 3 miesiące i zostawiać u niego sporą kasę w stosunku do wartości :)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback
7,9 – 11,2
l/100 km
6,5 – 6,8
l/100 km
9,8 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Średnia z 10 miesięcy to 8,8 Litra (10046km 883,85Litra). 90% to jazda po Warszawie, krótkie odcinki. Typowa trasa 13 km rano spokojny dojazd do pracy, popołudniu 13 km powrót w korku, kilka razy w tygodniu dojazd do sklepu 3 km a raz w tygodniu dalej 25 km. Średnie spalanie z tankowania pod korek: Miasto od 8,5 Litra do 9,3 Litra. Trasa od 5,8 do 6,3 Litra Generalnie dobry na długą trasę, na odcinku 500-600 km spali średnio koło 6, gorzej w mieście tu trzeba liczyć średnio 9. Tak wiec spali z 2 litry więcej niż Turbodiesel o tej samej pojemności ale na krótkie dystansy do miasta dla mnie lepszym wyborem był silnik benzynowy, W zimę Diesel nawet by się nie nagrzał do właściwej temperatury.
7,0
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Spala z włączoną klimą tak naprawdę ok. 7.5 litra, natomiast komputer usilnie twierdzi, że 6.8. Kolejna sprawa: trzeba bardzo uważać na jakość paliwa. Po zatankowaniu na wielce autoryzowanej stacji paliw znanej firmy ich najlepszego produktu przez sześć - siedem tankowań przejeźdzałem na baku zaledwie 650 km (zima 2018), podczas gdy zwykle przejeźdzam ponad 800 km. Nie wiem, co było w tym paliwie, ale ono ewidentnie coś uczyniło z moimi wtryskiwaczami chociaż rzekomo to była werfa. Na szczęście spalanie wróciło do normy, ale potem jeszcze pojawił się inny problem a mianowicie taki iż przez pewien czas nie odpalał za pierwszym razem choć nie świeciła się sławetna spiralka, po wyłączeniu i ponownym włączeniu trzeba było odczekać aż pojawi się mrugająca spiralka po czym znów wyłączyć, a następnie znów włączyć i odpalał. Teraz jakoś i ten problem zaniknął i znów pali od razu. Podsumowując nie należy się sugerować bzdurami podawanymi przez komputery tylko trzeba sprawdzić na podstawie tankowań. Ja zastosowałem lanie pod sam korek z odczekaniem na odpowietrzenie dzięki czemu bardzo dokładnie kontrolowałem zuzycie paliwa i wizualnie i po ilości wtłoczonego paliwa. A tak przy okazji okazało się że jak mi zgasł z braku paliwa to władowałem w niego aż ok. 65 litrów (pod sam korek) choć oficjalnie tyle nie wchodzi do baku. Zwykle tankuję pod korek 63 litry. Co do dynamicznej jazdy nie powinien spalać więcej niż przy wolnym przyśpieszaniu (termodynamika: nie ważne jaką drogą się dochodzi od stanu początkowego do końcowego) bo to nie ma znaczenia czy szybko czy wolno dochodzi się do tego samego stanu. Niestety wpływ tutaj mają częste straty energii związane z niepotrzebnym wyhamowywaniem przez co traci się dużo energii i to jest przyczyna większego zużycia paliwa. Natomiast dla diesli wskazane są obroty 1500 - 2000 obr/min, przy mniejszych (jeździłem 1100-1200) na zwykłym paliwie zatkały mi się wtryski i przy ok 178 tys musiałem wszystkie cztery regenerować. Ponadto koło dwumasowe nie "lubi" za bardzo obrotów w tym zakresie na 4-tym lub 5-tym biegu. A około 1000 obr/min komputer sam utrzymywał obroty niczym Cruise Control, a nawet zwiększał pomimo że zupełnie zdjąłem nogę z akceleratora.
8,3
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Nie mam pojęcia jak można mondkiem osiągnąć spalanie średnie powyżej 10L. Auto jest duże ale to nie terenówka. Przy prędkościach rzędu 90km/h może spalać bardzo nisko. Natomiast wszystko powyżej dramatycznie podwyższa spalanie. Brak 6 biegu i 2k obrotów już przy 80km/h na piątym biegu robi swoje. Na autostradzie/ekspresówce nie ma co liczyć na ekonomię. Natomiast na wszystkich drogach krajowych/powiatowych gdzie nie przekracza się 90km/h spala mniej niż nie jeden mały hatchback. Zaznaczam, że latem jeżdżę na klimatyzacji a auto ma swój przebieg już. Czyli w skrócie, jak se dbasz tak se masz.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
3 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 35
4,8
Hatchback 1.8 16V 110KM 81kW
Ford Mondeo III
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: KME DIEGO G3
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Należy pilnować dobrego stanu układu zapłonowego tj. przede wszystkim często padająca cewka zapłonowa (na tym nie ma co oszczędzać, u mnie najlepiej spisała się oryginalna NGK) oraz oczywiście przewody plus świece - oryginał Motorcraft. Jeżeli te 3 podzespoły będą sprawne, to nie powinno być problemów.
5,0
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Auto zakupiłem od znajomej kupione w salonie w Polsce , po przejechaniu 5 tyś km osobiście stwierdziłem że warto będzie zainwestować w instalacje lpg , decyzja okazała się bardzo trafna , auto przejechało łącznie 275 tyś km co uważam za genialny wynik !
5,0
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Instalacje zamontowałem już w dość wiekowym aucie które kupione było w polskim salonie wszystko w oryginale , zamontowana instalacje zwróciła mi się w niecały rok , samochód bardzo dobrze reaguje na gaz , moc w żadnym stopniu nie spadła , przy zatankowaniu gorszego gazu (unikam nieznanych stacji) czuć spadek mocy i przekłada się to na wyższe spalanie i ilość przejechanych...
Ford Mondeo III Hatchback