Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

whisstler, 8 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Całkosztalt auta oceniam jako doskonały. Mimo krążących niemalże legend o awaryjności ja jestem bardoz zadowolony z tego auta. Nie zgodzę ze tymi opiniami, choć szczypta prawdy w tej czarze goryczy jest, bo auto eksloatowane i to mocno ma prawo czasem dać o tym znać. Auto było sprowadzone z Niemiec i szczerze od pierwszego właściciela ze stanem licznika około 190tys km. Nie na alegro z cofniętym o 200tys. I tu się zaczyna.W 4 lata zrobiłem około 100tys km. O diesla ogólnie w dzisiejszych czasach trzeba dbac o czym nie kazdy wie. Technologia common rail jest skomplikowana i w każdym aucie z silnikiem diesla znajdziemy pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze (piezoelektryczne lub elektromagnetyczne). W mondeo mk3 wadliwe nie są same wtryskiwacze Delphi, bo takie same są montowane w mercedesach, ale pompa paliwa, której wałek się łuszczy i opiłki zapychają zaworki i przecierają rozpylacze. Większość osób pewnie dla oszczędności tankuje na stacjach auchanowych itp, a to błąd bo zawierają dużo zanieczyszczeń i ogólnie nie nadają się do niczego. Ja tankowałem 4 lata Orlen Verva i czasami w zimę korzystałem z dodatków do czyszczenia diesla. Niestety jakośc paliwa ma tu ogromne znaczenie jak w każdym innym aucie z tego typu silnikiem. Nawet w Audi czy innych markach niestety jeszcze mitycznie uznawanych za niezniszczalne. Widziałem opinię że naprawa wtryskiwaczy kosztowała 8ts. Dziś to koszt około 5tys. Dla porównania same wtryskiwacze Denso w Mazdach kosztują 2100zl/szt , a trzeba je wymienić bo niewielki odsetek regeneracji udaje się w 100%. Co do usterek to auto z przebiegiem prawie 300tys ma prawo czasem szfankować. Z rzeczy poza typowo ekspoatacyjnymi (łożyska [niestety drogie tylne bo w całości z piastą], sprzęgło, łączniki stabilizatorów, tuleje) popsuła się pompa wody (chłodzenie silnika) i wentylator klimatyzacji. Sprzęgło z kołem dwumasowym było drogie ale uważam to za element eksploatacyjny. Jakość wykonania auta w wersji Ghia rewelacyjna.Tapicerka skurzana, kokpit z materiału skóropodobnego, elementy drewnopodobne bardzo ladnie wkomponowane. Nic nie trzeszczy nic nie lata. Wygoda jazdy genialna. Na dalekich trasach rzędu 1,5tys km nie czuje się zmęczenia w ogóle. Na felgach 17" troche twardo, ale auto jedzie w zakrętach ja bolid wyścigowy. Na 16" trochę trzeba zwolnić, ale wygoda sie poprawia i spalanie spada odrobinę. W wersji kombi bagażnik potężny. Jeden z największych w klasie z tamtych lat. Spalanie na trasie przy oszczędnej jeździe około 100km/h to 5-5,5l. Choć komputer pokazywał najmniej na 16" kołach 4,2l. W trybie mieszanym nie przekraczał 6l. Auto bardzo zrywne 320Nm momentu obrotowego i 130KM bardzo fajnie dają o sobie znać jak chcemy wyprzedzić tira na trasie np:) Podsumowując auto baaardzo wygodne, śśświetnie się prowadzi, oszczędne . Jeden warunek, zakup z na prawdę sprawdzonego źródła auta zadbanego i samemu trzeba dbać. Czyli tankowanie na markowych stacjach dobrego jakościowo paliwa i częsta zmiana filtrów. Ja zmieniałem olej z kompletem, razem z filtrem paliwa co 15tys albo dwa razy w roku. Całokształt psują pseudo mechanicy , którzy potrafią powiedzieć wprost ,że ford gowno wort i koniec; bo passata to zrobią od ręki, a w Fordzie trzeba mieć trochę wiedzy i droższy sprzęt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny z zapasem mocy. Moment obrotowy cieszy przy mocniejszym depnięciu. Rozrząd na łańcuchu więc bezobsługowy. Trzeba tylko dbać o układ wtryskowy i nie deptać mocno na zimnym silniku żeby turbiny nie zajechać. Czyli generalnie jak w każdym nowoczesnym dieslu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjne przełożenia, Zero awarii. Z doświadczenia wiem, że mlodemu kierowcy może sprawiać trudnoć wrzucenia 1 biegu:) Nie wiem czemu :)
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Auto nie pływa przy delikatnych ruchach kierownicą. Jest bardzo stabine na jeździe wprost, ale gdy trzeba nagle skręcić to reaguje od razu i też bardzo precyzyjnie. Zawieszenie w Fordach jest już prawie legenendarne pod względem właściwości jezdnych i każdy z kim rozmawialem to potwierdza.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, Nic do dodania.
5,0
Ergonomia
Auto w wersji Ghia z radiem Sony i klimatronikiem. Nie za dużo przycisków. Rozłożone z głową i nie ma się wrazenia ,że wsiada się do rakiety tylko do limuzyny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń choć dziwi brak nawiewu na tylne siedzenia. W tej klasie inne auta to już miały w 2005, w Mondeo dopiero w MK4 to chyba wprowadzili, więc tylko dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża. Auto jest jednym z największych w klasie. Z przodu i z tyłu auto jest przepastne. Miejsca z tyłu dla pasażerów jest bardzo dużo. Kanapa tylna jest szeroka co nie męczy na długich dystansach.Przy odsuniętem na maxa fotelem kierowcy jest dalej sporo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
przy 140km/h na autostradzie można normalnie rozmawiać. Problem robi się przy dużo większych;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O diesla trzeba dbać, więc i koszty sa większe. Coś za coś. 1. Częsta wymiana oleju i filtra paliwa 2. Dobre i droższe paliwo 3. Te łożyska, na które psioczą. Z przodu ok ale z tyłu mogło byc inne rozwiązanie ,żeby koszty nie były az takie duże.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo tanie w zakupie, ale trzeba uważać i kupować od prywantych osób nawet z dużym przebiegiem, ale szczerym. Z pełną dokumentacją serwisową nie oszukujmy się ale w aucie z tym wiekiem jest ciężko bo ASO jest chorendalnie drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczący wiatraczek nawiewu Łączniki stabilizatorów z tyłu. Czyli małe pierdoły.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowo eskploatacyjne: - lożyska - sprzęgło + dwumasa Typowo usterkowe: Pompa wody/wspomagania. Pęknięta rura dolotowa turbiny. Koszt nowej około 300zł, używane za około 100zl.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Kombi