Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Pablo, 15 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
2,77
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca w środku i wielkość baku paliwa - 70 litrów. No może jeszcze w miarę neutralne prowadzenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Może to nie usterka, ale plastiki we wnętrzu to po prostu porażka
Karoseria : Zaczynają odpadać listewki. Odpada też znaczek TDCi na tylnej klapie
Inne : Siłowniki klapy nie dają rady, kiedy jest zimno. Potrafi od tego zaboleć głowa.
2,0
Całokształt
Nie za te pieniądze. Lepiej zainwestować w coś z grupy VW, KIA, albo Opla. Jakość wykonania i jakość materiałów w całym samochodzie tragiczna. Dorzucę tu beznadziejnie wysoki i długi próg załadunku oraz śliczną podsufitkę rodem z filcu. Powodzenia życzę przy wymianie żarówki świateł przednich - trzeba wyjąć cały reflektor, który zamocowany jest na śrubach z łbami typu Torx. Mam coraz bardziej mieszane odczucia. Z jednej strony całkiem sympatyczny wygląd i prestiż. Z drugiej zastanawianie się z czego ten prestiż wynika. Czegoś brak. Chęć polubienia tego samochodu miesza się z wrażeniami z jazdy i spalaniem. Ponoć miłość rodzi się w bólach. Oby tak było i tym razem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Kultura pracy może i fajna, ale osiągi zerowe. Poniżej 2000obr nie ma czego szukać, na wyższych biegach pozostaje zakres obrotów 3000-4000. To gdzie się podziało magiczne 320Nm przy 1800obr/min??? Silnik nie daje sobie rady z samochodem, zużycie paliwa jest przez to duże.
5,0
Skrzynia biegów
No cóż, zestopniowanie dobre, włączanie biegów przyjemne, ale silnik zabija wszystkie wrażenia. Genialne zestrojenie wszystkich przełożeń. Silnik trzyma niskie obroty przy wysokich prędkościach. Skok lewarka mógłby być ciut krótszy, ale ten element samochodu jest taką jakby perełką wśród błota.
4,0
Układ jezdny
Można się spodziewać czegoś więcej. Prowadzenie jak po sznurku, ale zawieszenie pracuje dość głośno.
Komfort
1,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie, szerokie słupki środkowe, mocno zadarty tył i brak czujników cofania. Pogratulować pomysłu. Do tego beznadziejne lusterka zewnętrzne.
3,0
Ergonomia
System audio i obsługa klimatyzacji do intuicyjnych nie należą. Kto wcześniej jeździł Fordem nie zdziwi się dziwnym miejscem włączania spryskiwacza przedniej szyby. Brak regulacji jasności podświetlenia deski rozdzielczej. Mercedesy i Audi miały to w najuboższych wersjach 30 lat temu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa, bajery... Tyle że z przodu ciepło, z tyłu zimno, nawiewy na tylną kanapę jedynie na nogi. Niestety odparowanie tylnych szyb podczas jazdy w więcej niż 3 osoby wymaga czasu i dość mocnego nadmuchu. W tej kategorii muszę pochwalić elektryczną grzałkę płynu chłodzącego przed nagrzewnicą. Ciepło od razu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wszystko OK. Miejsca dla 4 osób bardzo dużo. Wkurza brak regulacji wysokości siedzenia pasażera. Ot przód - tył, i oparcie. Materiały we wnętrzu poniżej wszelkiej krytyki. Stare Audi 80 jest w środku o wiele przyjemniejsze. Na szczególną pochwałę zasługuje masa plastikowego chromu - wieje najtańszym bazarem.
3,0
Wyciszenie
Z tyłu bardzo słychać szum powietrza, już przy 100km/h nie jest dobrze, przy 140 jest na prawdę głośno. Z przodu trochę daje się we znaki silnik, który trzeba dość mocno męczyć, żeby samochód jechał. Jak już rozbujać go do pożądanej prędkości, to sześciobiegowa skrzynia pozwala odpocząć od odgłosów męczonego silnika i zamienia jego pracę w pomruk na dość niskich obrotach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzyniaka byłoby OK, ale to przecież turbodiesel. Przy 160km/h na 6 biegu silnik ma około 2700obr/min. Idealnie. Ale nie przeszkadza to żreć więcej, niż Octavia TDI ze skrzynią 5 biegową. Myślałem, że na trasie da się zejść niżej ze spalaniem. Mimo chęci, jakoś nie wyszło.
1,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej. Brak osiągów, duże zużycie paliwa, tandetne wnętrze. To za co się tu płaci?
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaczęło się - zewnętrzna uszczelka na lewym progu odczepiła się na połowie długości, została przytrzaśnięta drzwiami. Zerwałem ją do końca, niebardzo było co z tym zrobić w trasie. Przy temperaturach poniżej zera podnośniki nie są w stanie pchać klapy bagażnika do góry. Niestety, ojciec o tym zapomniał i walnął o zamek klapy głową.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wypowiem się, za krótko jeżdżę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Hatchback