Szukaj

Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
Ford Mondeo IV

  • Autor: ~Andrzej z Piły WLKP
  • Kategoria: silnik
Witam.
Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA>
Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!!
A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE.
OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!!
PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis??
Pozdrawiam
Andrzej
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 11
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

mam to samo przebieg 185tys,
moim mechanikiem jest kuzyn i jest wiarygodny,
nowa dwumasa i kompletne sprzęgło wszystko wymienione orginal zakupiony w serwisie, turbina oddana na przegląd stan fabryczny była wymieniana w 2014 na nowy orginał
i cooooo ??? :))))) dalej stuka raz słychać mocniej raz wcale,
czasem wciskam sprzęgło i puszczam na postoju wolno lub szybko i zależy raz ucichnie całkiem raz się zmniejsza stukanie a czasem jest głośniej,
teraz wiem że to felerna skrzynia i faktycznie mundki tak mają teraz wiem że kuzyn miał racje i wymiana tych podzespołów nic nie zmieniła trzeba z tym żyć jak z rakiem
ale została jeszcze jedna rzecz w sumie najtańsza doczytałem na forum,
koleś grzebał i się doszukał rolki napinającej na której brakło naciągu ponieważ się naciągnął pasek,
kupił 1 cm krótszy i co nagle był naciągnięty bo wróciła skala naciągu cholerstwo ucichło
trzeba to sprawdzić
Pozdrawiam
Odpowiedz
Pojedź do dobrego serwisu forda...w Warszawie polecam abscar.pl serwisowałem tam fordy od nastu lat. Znają się na robocie. Tego auta nie może serwisować kowal od VW bo wymaga dużo większej higieny technicznej i często specjalistycznej wiedzy i narzędzi. Miałem ten sam samochód i po 200tys miałem do wymiany sprzęgło - wszystko się wymienia - sprzęgło, koło dumasowe, i docisk - jak to zrobisz dobrze to problem z głowy na kolejne 200tys. SIlniki 1.8 tdci są nie do zajeb...a można na nich zrobić i 600tys km...turbina nie pada, wtryski też nie bo są nowe simensa a nie jak kiedyś delphi. Generalnie bardzo nie zawodne auto o ile serwisuje się w dobrych serwisach.
Odpowiedz
Ja właśnie w w abscarze wymieniałem komplet dwumasa, sprzegło i wysprzęglik z powodu zużycia i stuków. Po tym zabiegu stuki zniknęły, ale pojawiło się terkotanie na jałowym , które w innym serwisie oceniono jako nieprawidłowe dźwięki pochodzące z dwumasy. Panowie z abscaru zrzucali winę na łożysko w skrzyni. Zalecili skrzynia do wyjęcia i sprawdzenia oczywiście na koszt klienta. Poza tym przy okazji całej wymiany jakoby nowe uszczelniacze półosi po niespełna roku oba ciekły - nie wiem czy uszkodzone przy montażu czy załozone stare...
Odpowiedz
2011 140km automat nie ma dwumasy może minimalnie mniejsze przyśpieszenie ale manuale i tak za mną nie nadążają po za tym jaki komfort jazdy. Zaraz ktoś napisze że jak się zepsuje ... ale teraz automaty to nie to co kiedyś
Odpowiedz
Hejka. Czytam Wasze posty i generalnie żadnego konsensum ;) Mój ford mk4 2008 2.0 TDI po zmianie softu (TuneFORCE) spisuje się bardzo dobrze. Mankamentów ma wiele - jak każdy pojazd. Nie mniej jednak wielki + dla forda. Przychodzę do Was z problemem sprzęgła. Otóż przy wysprzęglaniu słychać chrobotanie i w drugą stronę również. Sprzęgło dwukrotnie sliznęło się. Po dłuższej jeździe, ewidentnie słychać sprzęgło (po wysprzęgleniu drgania i hałas ustaje). Pytanie z mojej strony jest takie - czy powinienem wymienić dwumasę, czy tylko zająć się wymianą łożyska>? Nie znam się na samochodach, tylko podstawy, dlatego proszę o informację oraz dodatkowo pytam czy duża jest różnica miedzy dwumasą oryginalną a zamiennikami>?
Odpowiedz
Kazde kolo dwumasowe lekko stuka, taka ma konstrukcje. Zbudowane jest z dwoch kol, ktore obracaja sie wzgledem siebie. Kto mial w rece ten wie jak to wyglada. Gdyby obracaly sie wzgledem siebe bez zadnego oporu auto nigdy by nie ruszylo. Przy gwaltownym przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem itp nastepuje takie maksymalne pzrekrecenie i delikatny stuk. Jedni go slysza inni nie. Kolo dwumasowe latwo niestety sie psuje, w moim mk3 wymienialem juz 2 razy, drugi raz po 40tys od pierwszego, wczesniej nie wiem czy i ile razy bylo wymieniane, nie znam holenderskiego ;). Najczestrzym objawem uszkodzenia kola jest "gruchotanie" przy gaszeniu silnika. wiaze sie to z powstaniem "luzow" pomiedzy dwoma kolami tworzacymi dwumase. Sugeruje poszukac i poczytac o kolach dwumasowych, mozna przedluzyc ich zycie poprzez odpowiedni styl jazdy. Amatorzy "ruszania z piskiem" na kazdym skrzyzowaniu, "rajdowego" stylu jazdy po miescie itp powinni unikac aut z dwumasami.
Odpowiedz
Odnosząc się do zapytania,Piotra 1 odpowiadam , że warto.Jak sam widzisz po wpisach , odnośnie skrzyni biegów , to tylko kolega Erempe zaliczył awarie, a reszta wpisów raczej mówi o obawach użytkowników, związanych z możliwością wystąpienia usterki.Sam jak pisałem wcześniej miałem obawy,ale do dnia dzisiejszego nic ,się nie dzieje poza awarią zacisku , hamulcowego który staną z powodu niedbalstwa aso Liski w W-wie.Przy każdym przeglądzie, powinny być czyszczone i miedziowane.Myślę ,że wlot powietrza jest drobiazgiem w ogólnej ocenie trwałości auta .Sam jak decydowałem się na wersje silnikową to miałem problem , czy wybrać wersje 140 km ,czy 1.8 125 km tdci.Wybrałem wersje słabszą ze względu na brak dpfu,od razu założyłem sobie możliwość założenia cipu jeżeli moc okazała by, się za mała.Uważam ,że w codziennej eksploatacji po naszych drogach fabryczna moc jest wystarczająca.Rozrząd wymiana w 1.8 po ok. 200 tys. Mój silnik nie zużywa oleju, czy dobrze dotarty? czy,tak ma być to nie wiem. Następnym autem moim również będzie mondeo , jak do tej pory okazuje się bezawaryjny, szczerze polecam.
Odpowiedz
PIOTR. Witam, jestem właścicielem MK3 130km. sprowadzony z Niemiec prawie 200 tys. żadnych awarii przez 3 lata.tylko klocki przód się skończyły, jest na łańcuszku rozrządu a wyczytałem że MK4 jest na pasku czy to prawda i tyle awarii chcę kupić titanium 2009 ale teraz się zastanawiam napiszcie coś więcej czy warto.
Odpowiedz
Robert.Witam , pragnę się odnieść do swojego wpisu z sierpnia 2010 roku. Moje obawy okazują się bezpodstawne co do skrzyni biegów . W tym czasie mam przebieg może niewielki bo dopiero 98000 tys km ,ale wszystko jest jak było ponad rok temu czyli nic się nie pogorszyło co napawa mnie dużym optymizmem co do przyszłosci stanu skrzyni.Może rzeczywiście tak ma być jak mówili w aso? co do aso to proszę uważać ,biorą kasę fakturując wymianę filtrów a w rzeczywistości są nie wymieniane,oprócz olejowego. ASO w W-wie urządziło mnie podczas przeglądu nie czyszcząc nigdy zacisków hamulcowych Podczas wakacji po 60000 zaciski z tyłu stanęły .Poza tym samochód jest super silnik 1.8 jest naprawdę elastyczny podczas wyprzedzania, w porównaniu do 140 km jest to minimalna różnica wręcz niezauważalna . ps wymieniałem wlot powietrza na desce rozdzielczej ponieważ plastik skruszał od słońca!
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV
Średni koszt przejechania 100 km
33,75 zł
7,4
l/100km
9,3
l/100km
9,2
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV