Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

wes, 9 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy i oszczędny a przy tym trwały co w dzisiejszych dieslach nie jest takie oczywiste.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wiązka w drzwiach-usunięta w ramach gwarancji
4,0
Całokształt
Auto mam od nowości. Odebrane we wrześniu 2007 wersja Titanium w kolorze Panter Black. W tamtym czasie przykuwało uwagę na drodze. Dziś po przejechaniu 280 000 km mogę powiedzieć,że to był bardzo dobry wybór modelu i marki. Wcześniej miałem też mondeo MK I i to też był dobry,ale kupiony jako używany i jak to w aucie z rynku wtórnego... Ale nie o tym. Auto przeszło 4 usterki tzw. fabryczne gwarancyjne. Pierwsza to wymiana wiązki w drzwiach kierowcy (problem z zamknięciem szyb)- wymieniono bez problemów. Druga usterka to wymiana przedniej szyby -"rozwarstwiła się". Trzecia to wymiana tylnej szyby ( tu jest ciekawiej bo w 2008 roku wprowadzono rynienki przy uszczelce tak aby nie spływała woda do bagażnika po otwarciu klapy) - wymieniono więc szybę wraz z uszczelką. Czwarta usterka to wymiana reflektora biksenonowego ze względu na zabrudzenie. I to koniec usterek spowodowanych błędami producenta. Czy to dużo - uważam,że nie. Dziś chłodno patrze na auto i sądzę,że opinia jest obiektywna. Trwałość: 200 000 km wymiana amortyzatorów ze względu na komfort prowadzenia (miałem sprzedać auto a zostało do dziś). 210 000 km padły końcówki drążków kierowniczych. 260 000 km padły drążki kierownicze i rozrusznik dokonał żywota (zregenerowałem), wymieniłem też łączniki stabilizatora tył oraz wahacze wleczone i ustalające. 278 000 km wymiana koła dwumasowego (zestaw kompletny Sachsa jako alternatywa dla oryginału). Na dzień dzisiejszy korozji brak i kilka rys na lakierze.
Wrażenia
5,0
Silnik
No cóż to silnik PSA wtrysk piezo z Siemensa. W silniku wymieniałem tylko raz zawory pietburga do sterowania EGR i turbiną. Filtr DPF dalej w aucie i nie ma z nim problemów. Cały układ wydechowy w oryginale. W silniku wymienione kompletne sprzęgło z dwumasą oraz simering na wale korbowym. Układ wtryskowy pracuje głośniej ale nie ma problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Prowadzenie w dalszym ciągu pewne.
5,0
Układ jezdny
Cóż prowadzę to auto od 7 lat i dalej mam z tego przyjemność. Daje poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok.
4,0
Ergonomia
Dobrze. Doskonale to chyba za dużo. Aby napisać doskonale musiałbym zjeździć wiele aut w tej klasie aby móc obiektywnie to ocenić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto z dużym bagażnikiem. 5 drzwiowe nadwozie jest bardzo funkcjonalne.
4,0
Wyciszenie
jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze koszty utrzymania na pewno mniejsze niż Hondy Accord.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć tak dużo za tak nie wiele.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fotel kierowcy czasem skrzypi i osłony termiczne nad układem wydechowym nie należą do wiecznych niestety. W tym przypadku mondeo MK I sprawiało lepsze wrażenie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiązka w drzwiach unieruchomiła auto ale to na początku eksploatacji. Do dziś spokój.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback