Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe I

wacek, 10 lat temu
Silnik 2.2 Turbo 147KM 108kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Probe I 2.2 Turbo 147KM 108kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : doskonały kompromis pomiędzy mocą, elastycznością a zużyciem paliwa.
4,0
Całokształt
Największy i chyba jedyny poważny mankament probe I to korozja. Progi czy kielichy amrów oraz wnęki w bagażniku, podloga to są miejsca gdzie rdza jest najczęściej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to to co jest w tym aucie najlepsze. 2,2 12v silnik raczej wolnoobrotowy w porównaniu dp probe 2 albo eclipse czy hondy jest \"prawie\" amerykański ;) Autostrada 150 na blacie ,zapięty 5 pieg tempomat i tylko 3,5 tys obrotów. A do tego trzeba być bardzo upartym by ten silnik zajechać. Tu nie ma problemu jak w probe II z dymieniem na zimno panewkami czy wyskakującymi panewkami jak 2,5 v6 ten silnik jest niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Miałem klitka jedynek i w każdej haczył wsteczny. Chyba ten tym tam ma. skrzynia ma dodatkową chłodnice oleju wraz pompą trzeba dbać by była sprawna. Wtedy nie ma z nią żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawuje się doskonale. probe ma elektrycznie ustawione amory i na trybie sport jest bardzo twarde. A jak ktoś wie to można dodatkowo zmienić parametry komputera od wspomagania i mieć wery hard. Wtedy wchodzenie w zakręty do bajka :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko na wszystkie strony widać doskonale.
3,0
Ergonomia
Jak na auto z poczatku lat 90 jest ok. Wszystkie potrzebne do jazdy przyciski są pod ręka
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dobrze, bez niej latem jazda autem o bardzo pochylonych szybach to koszmar. Zimą trzeba zadbać o termostat. Jak jest sprawny to ogrzewanie jest ok. Jedyny minus to parowanie tylnej szyby w słotne dni. ale sprawna klima załatwia sprawę ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto typu coupe i miejsca zarówno dla kierowcy , pasażera czy na tylnich siedzeniach jest pod dostatkiem. Jest o niebo lepiej niż w Eclipsie 1 czy 2 G a tylko nieznacznie gorzej niż w calibrze. Dla kierowcy siedzenie jest miękki , ma pełny zakres regulacji. Pokonywanie dużych przebiegów nie pociąga za sobą bólu pleców czy też d...
3,0
Wyciszenie
Trzeba pamiętać że auto ma już swój wiek i nie przystaje do obecnie panujących trendów. Jak na swój wiek jest dobrze, dokuczają czasem plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kto uparty to upali ze 20 l ale normalna jazda zamyka się ok 8/9 l trasa i to nie jak emeryt.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie w zakupie, tanie w eksploatacji o ile blacharka jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto które ma ponad 20 lat to jest doskonale. Elektronika nie szwankuje wszak fen ford to jest Mazda i to w najlepszym wydaniu czyli model GD. Miałem klika probe , przejechałem nimi sporo kilometrów i żaden mnie w trasie nie zawiódł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Probe I 2.2 Turbo 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Probe I