Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma II Crossover ST Facelifting

Mirek, 6 miesięcy temu
Silnik 1.0 Ecoboost Hybrid 170KM 125kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Puma II Crossover ST Facelifting 1.0 Ecoboost Hybrid 170KM 125kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : bardzo dobrze się prowadzi. Jednak największy plus to dobranie parametrów auta do codziennej eksploatacji dla 1 - 2 osób. Ergonomia+ekonomia
Inne : Jeżdżę codziennie prawie 60 km do pracy i z powrotem, z czego 90% 4 pasmówką. Puma potrafi przy prędkości do 95km/h i przy znajomości trasy osiągnąć srednio 4.2l !!. Oczywiście ponad 6 l też się średnio zdarza
5,0
Całokształt
Kupiłem bo jeżdżę głównie solo ok 60 km dziennie, głównie 4-pasmówką. Sporadycznie w 2 osoby + ewentualnie pies. Potrzebowałem auta dla tych potrzeb wszechstronnego i ekonomicznego. No i jest to póki co strzał w dziesiątkę. Na co dzień pełna ekonomia a jednocześnie np. przy dalszym wypadzie wielkość auta w tym b. dużego bagażnika w zupełności wystarcza. Poza tym Puma daje frajdę z jazdy, super się prowadzi, wielu osobom się podoba no i jest naprawdę nowocześnie wyposażona, a system SYNC 4 to chyba w tej chwili na rynku nr 1.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrany do auta o lekkim sportowym zacięciu idealnie, pracuje równomiernie, w miare cicho, ogólnie bez zastrzeżeń, poza tym, że czasem przy przyspieszeniu na niskich biegach słychać że to 3 cylindry. Dla niektórych to zaleta :) bo dźwięk może być kojarzony ze sportowym pazurem.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje bezbłędnie, nie ma się czego czepić. Dobrze dobrana tak dla oszczędnych jak i tych z ciężką stopą. Szukając minusów na siłę, można się czepić lewarka skrzyni - troche duży i trąci myszką :)
5,0
Układ jezdny
No tutaj to naprawde jest super. Jeździłem wieloma markami i uczciwie powiem że konkurencja odstaje. Dawno temu Nissan Primera P11 układ jezdny miał projektowany przez inżynierów pracujących dla F1 i wydawało mi się że tego już nikt nie dogoni...a jednak tak.
4,0
Karoseria
za krótko by oceniać. Zrobiłem ceramikę i auta prawie wogóle nie myję. Jednak trzeba uczciwie przyznać, że boczki i tył szybko się brudzą w czasie deszczu. Trochę brudu przedostaje się też na tę część drzwi, która przykrywa progi. Co do wyglądu to rzecz gustu, dla mnie bomba.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzisiaj przy nowoczesnych dizajnerskich kształtach aut, nie ma takich z idealną widocznością. Jednak tu biorąc pod uwagę że auto jest bardzo ładnie wyprofilowane, to widoczność ma naprawdę bardzo dobrą. Jeździłem LBX-em i jest porównywalnie, ale np. CHR to tragedia, Yaris cross podobnie.
5,0
Ergonomia
Oceniam bardzo wysoko, wszystko pod ręką, po kilku dniach wszystko miałem opanowane, choć to mój pierwszy Ford i przyzwyczajenia były z innych marek. Wszystko intuicyjne, choć wiadomo że w nowoczesnym aucie menu jest rozbudowane. Czepić się można mniejszej niż u konkurencji ilości schowków ale dla mnie to akurat zaleta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawiając wentylacje i ogrzewanie na system automatyczny praktycznie pozostaje tylko czasem regulacja mocy nawiewu. Przyzwyczaić się też trzeba do dotykowego sterowania, ale ten zakres zlokalizowany jest na stałe na dole ekranu, więc nie trzeba niczego szukać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie nie można wiele wymagać. Dużym plusem jest pojemność bagażnika i miejsce z przodu. Minusem można określić miejsce na nogi pasażerów z tyłu. Ale chyba nikt nie kupuje Pumy dla czteroosobowej rodziny a juz na pewno nie wybiera się tym autem w cztery osoby w jakąś daleką podróż. Ten samochód ma inną użyteczność.
4,0
Wyciszenie
Jak na małe auto jest dobrze. Przesiadłem się z dużego więc trochę słyszę różnicę, ale może to "zasługa" opon wielosezonowych. Dla porównania Corolla jest wyciszona wiele wiele gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
małe auto, nieduży silnik więc standardowe koszty też małe (myjnia, ilość oleju, płynów itd). Ford nie wariuje z cenami części. Poza tym dostałem 4 lata serwisu gratis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Co do jakości póki co nie mam zastrzeżeń, co ceny mam zawsze:) Niestety tanio to już było, w ostatnich latach ceny samochodów poszybowały. Trzeba by porównać z chińczykami ale tu nie mam doświadczenia
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie po przejechaniu prawie 5 tysięcy km nic się dzieje. Znam ludzi, którzy w okresie pierwszych miesięcy po zakupie odwiedzali kilka razy dealera usterkami. Tutaj odpukać...nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go 5 m-cy i 5 tyś km przejechałem i jak na razie Puma to całkowicie bezawaryjne auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 Ecoboost Hybrid 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Puma II Crossover ST Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów