Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger IV Pickup

szomerenek@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDCI 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 5 tys. km
Ford Ranger IV Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyły mnie fotele przednie. Jeździłem różnymi autami i nawet A8 ma trudność żeby dorównać fotelom Rangera. wczoraj zrobiłem za 1 zamachem 700 km i nic mnie nie bolało po wyjściu z auta. Może to dziwnie zabrzmi ale to właśnie fotele skusiły mnie na ten samochód ;)
4,0
Całokształt
Zależy do czego kupuje się to auto. Jeśli ktoś oczekuje doskonałych własności terenowych i mniejszy nacisk kładzie na komfort podróży na trasie - będzie zadowolony. To jest \"wół roboczy\" a nie komfortowy samochód dla Pana Prezesa próbującego odliczyć VAT. Nie sprawdzi się jako samochód rodzinny - gwarantuję. Z tyłu jest ciasno, oparcie jest ustawione pod tragicznym kątem a z racji sztywnego tylnego zawieszenia dosłownie się tam skacze i trzeba trzymać się... dachu. Z przodu w ogóle się tego nie odczuwa. Wygodne fotele i mnóstwo miejsca. Tak więc jeśli ktoś potrzebuje samochodu do pracy - las, budowa, tereny zieleni. Samochód będzie idealny. Jeśli szukasz samochodu dla rodziny - wybierz navarę
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze ale nie rewelacyjnie. 143 KM to trochę za mało do tego samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko i z wyraźnym oporem pod koniec drogi. Może dla kogoś będzie to zaletą - dla mnie nie. Spodziewałem się więcej po mazdzie ze znaczkiem forda. Szczególnie zestoponiowanie skrzyni 5 biegowej bywa irytujące. Pomiędzy 3 a 4 biegiem jest aż 1000 obrotów różnicy (tak na oko) a co przy 4000 obrótów użytecznych to za dużo. Kiedy na trójce silnik już wyje na czwórce jeszcze nie chce się zbierać. Skrzynia 6 byłaby lepszym wyborem
3,0
Układ jezdny
Samochód świetnie radzi sobie w terenie natomiast dużo dużo gorzej na asfalcie. Navara jest chyba pod tym względem niedościgniona (jeździłem wszystkimi pikapami na rynku oprócz taty i ssangyounga) Tył jest lekki i potwornie sztywny (1 t ładowności sic!). Duża moc obrotowa silnika powoduje że potrafi zarzucić tyłem. Wysoki środek ciężkości = mocne wychylanie się nadwozia na szybko pokonoywanych łukach. Poza tym w nowiutkim samochodzie ściąga go na prawo i kierownica również jest lekko skrzywiona przy jeździe na wprost, hmm dealer nie widzi problemu - a to Polska właśnie
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest bardzo dobrze. Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach. Ogromne boczne lusterka - najlepsze wśród rynkowych pikapów. Mały minus za drgające lusterko wsteczne wewnątrz kabiny.
4,0
Ergonomia
Z ergonomią jest dość dobrze. Denerwujący jest włącznik świateł przeciwmgielnych jako dodatkowy pierścień przy dźwigience kierunkowskazów. Podobnie jest z pierścieniem regulacji czasowych wycieraczek - nie jest płynny tylko bodajże czteropozycyjny. Malutkie guziki włączania klimy i ogrzewania tylnej szyby trudno trafić bez odrywania wzroku od drogi - raz mało nie spowodowałem przez to wypadku :( Poza tym wszystko super. Czytelne i ładne zielone zegary. Łatwa obsługa beznadziejnej wentylacji i radio z mnóstwem guzików które dziwnym trafem bardzo łatwo obsługiwać. Ponadtprzeciętnie wygodne przednie fotele. Z tyłu lepiej nie jeździć.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest niestety tragedia. Wnętrze potwornie paruje w zimne dni i bez klimatyzacji osuszającej szyby byłoby tragicznie. Mimo tego ze jest - klima ma trudności z osuszeniem szyb gdy w aucie jadą już 2-3 osoby. To potwornie irytujące i niebezpieczne. Jeśli chodzi o szybkość rozgrzewania się wnętrza i dozowanie temperatury - jest na prawdę dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w pikapach. Dużo miejsca z przodu mało z tyłu (podwójna kabina) Lepszy pod tym względem jest L200 i mam wydaje mi się że Navara troszkę też.
4,0
Wyciszenie
Auto jest stosunkowo ciche do 110 km/h później robi się głośno i to z powodu... opływającego kanciate nadwozie powietrza i szumu szerokich opon. Silnik nie jest zbyt uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wychodzi mi średnie spalanie około 10 l na setkę. Uważam że jest to wynik jak najbardziej akceptowalny
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód w wersji XL u dealera z pokrywą przestrzeni bagażowej, klimą i elektryką za 71000 netto. Trudno znaleźć podobnie kuszącą ofertę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie żeby coś powiedzieć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mając na uwadze że to Mazda ze znaczkiem Forda powinno być nieźle. Trochę obaw o fordowski silnik.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ranger IV Pickup