Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tourneo Courier I Mikrovan

Wojciech- Wrocław, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Tourneo Courier I Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wszystkie elementy zawieszenia, układu hamulcowego, przeniesienia napędu i układu wydechowego pokryły się bardzo szybko rdzawym nalotem. Ford twierdzi, że to normalne (?) Trzaski i stukanie nadwozia przy niskich temperaturach.
4,0
Całokształt
Wersja Titanium. Dla zwykłego użytkownika, może to być auto idealne- gdy będzie: 1/ więcej miejsca na nogi dla kierowcy (mam 190 cm- podnoszenie wysokości fotela dramatycznie zmniejsza jeszcze tą odległość) 2/ niższe o 10 cm- mam 25 cm nad głową (!) 3/ składany fotel pasażera- jego brak ogranicza bardzo funkcjonalność tego praktycznego pojazdu. "Pudełkowe" nadwozie jest wrażliwe na wiatr i zawirowania powietrza od ruchu dużych pojazdów. Dostępna regulacja lędźwiowa słabo spełnia swoje zadanie (choć u konkurencji w tej klasie pojazdów często nie jest dostępna nawet za dopłatą) Boczne lusterka za bardzo wystają z obudowy- powinny być głębiej osadzone. Przy niskich temperaturach zewnętrznych słychać trzaski i skrzypienie w nadwoziu - mijają po nagrzaniu pojazdu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, elastyczny i ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
W dłuższej trasie brakuje 6 biegu- jest w nowej wersji.
4,0
Układ jezdny
Bywa głośny, ale w tej klasie nie ma co narzekać. Jak na Forda (jest z Fiesty) dobrze trzyma się drogi. Ciszej i bardziej komfortowo jeździ się na zimowych oponach (mam wyższe niż letnie)
4,0
Karoseria
Przy dzieciach i osobach starszych bardzo praktyczne przesuwane drzwi tylne oraz składane stoliki.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczne klimatyzacja i ogrzewanie dobrze spełnia swoją funkcję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dominuje poczucie przestrzeni- choć mało miejsca na nogi dla wysokich kierowców i pasażerów. Dla 2 osób o średnim wzroście i 2 (a nawet 3) dzieci z tyłu jest bardzo dużo miejsca jak na klasę tego pojazdu. Złożone stoliki z tyłu przednich foteli ograniczają też miejsce na tylnych siedzeniach. Duży i praktyczny bagażnik (koło zapasowe jest zawieszono pod podłogą bagażnika)
4,0
Wyciszenie
"Pudełkowe" nadwozie szumi przy większych prędkościach. Słyszalny dźwięk silnika, ale nie jest irytujący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy serwis był gratis, a poza paliwem i ubezpieczeniami innych wydatków nie miałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 57 tysięcy w promocji i w wersji Titanium nie miał konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tourneo Courier I Mikrovan