Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit VI Kombi MWB

Firma \"INLAM\" z Łodzi, 12 lat temu
Silnik 2.2 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Transit VI Kombi MWB 2.2 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
1,85
52% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic.
1,0
Całokształt
Samochód beznadziejny, który kupiłem dwa razy - po raz pierwszy i ostatni.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik jak na tą pojemność bardzo słaby. Jest co prawda dość elastyczny z niskich obrotów, ale za to bardzo niechętnie wkręca się na obroty wysokie. Efektu doładowania turbosprężarki nie czuje się wcale. Silnik najkulturalniej pracuje w zasadzie tylko w okoliczch 2000 rpm.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pod względem przełączania biegów prcuje bardzo dobrze, natomiast ma bardzo krótkie jej zestopniowanie. W połączeniu z silnikiem o średniej elastyczności wymacha ciągłego wahlowania dźwignią zmiany biegów.
1,0
Układ jezdny
Jak na samochód do przewozu osób zbyt twarde i szturchające. Zamiast wybierać nierówności podskakuje. Może i ma to dobry wpływ na perystaltykę jelit przewożonych osób, ale z komfortem niestety ma niewiele wspólnego. Zawieszeni dostosowane raczej do samochodu ciężarowego.
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo przeciętna. Beznadziejne rozwiązanie rozmieszczenia pedałów kierowcy, gdyż nie ma gdzie odstawić lewej nogi ze sprzęgła. Bezpośredni obok sterczy nadkole, więc jedyne miejsce na nogę jest pod pedałem sprzęgła.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w tym samochodzie to istna masakra. Bezbłednie działa tylko latem. Przy tempeaturach ujemnych skuteczność ogrzewania jest żadna. Po włączeniu drugiej nagrzewnicy temperatura silnika zpada niemal do zera (tzn. w pozycję początkową wskaźnika). Samochód kompletnie nie nadaje sę do użytkowania zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest być może prawidłowe, natomiast generalnie wszystko w kobinie podczas jazdy trzeszczy i skrzypi.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dystansie 44000 km. srednie zużucie paliwa wyniosło 1,8 l/100km. Moim zdaniem jest to totalna porażka. Rekordzista spalania w tej klasie samochodów.
1,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem grubo ponad 100000 zł. za samochód przeznaczony do eksploatacji w klimacie tropikalnym (klimatyzacje dziaają super), oraz nie do przewozu ludzi a raczej ziemniaków. Podejście Ford Polska do klienta beznadziejne. Generalnie gorąco odradzam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe problemy z oświetleniem, układem chłodzenia silnika i przekładnią kierowniczą.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie do naprawienia skuteczność ogrzewania zimą i problem ciągłego niedogrzania silnika. Fodr Polska kolokwialnie mówiąc olewa klientów - ponoć ten typ tak ma.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Transit VI Kombi MWB