Szukaj

Informacje o Ford Transit

Lata produkcji: 1953 – 2018
Segment: Dostawcze
Ford Transit to produkowany od roku 1953 duży samochód dostawczy, będący w historii motoryzacji jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie i zarazem najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie. W niektórych krajach samochody zbliżone rozmiarami do tego modelu Forda określa się wręcz mianem „Transit”, co nie może dziwić, gdy weźmie się pod uwagę, że od momentu debiutu zakupiło go prawie 6 milionów nabywców. Ford Transit jest wysoce utytułowanym modelem, mi.n. dwukrotnie (w roku 2001 oraz 2007) zdobył nagrodę Van of the Year. Ten najdłużej produkowany samochód Forda jest obecnie oferowany w swojej siódmej odsłonie.
czytaj więcej

Oceny Ford Transit

Liczba ocen: 304
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Kamil
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Ford Transit IV
Samochód jeśli chodzi o wytrzymałość i ładowność jest bardzo wytrzymały, można ładować i tak samo jedzie bez obciążenia jak z obciążeniem. Plusem są wygodne fotele, przestrzeń kierowcy i elastyczna skrzynia, można jechać 5-biegiem 50 i w ogóle nie redukować, przy przyspieszaniu. Dobra widoczność do przodu, prosty, trwały diesel. Ogólnie samochód na trasy jest za wolny, owszem da się jechać dalej lecz ten wolnossacy diesel przy rozpedzeniu się po paru minutach do 100km/h i v-max 110-120 wiecej nie pójdzie chyba że z górki. więć optymalna prędkośc dla niego to 80km/h i jeszcze w miarę motor cicho chodzi. Wyprzedzanie nim to dramat, jeśli np chcemy wyprzedzić traktor to musimy się dobrze rozpędzić, a jazda pod góre np po bieszczadach, bo tam często jeździłem to istny koszmar, auto do góry jedzie, bo jedzie, zdaję się jakby miał stanąć, lecz daję radę niczym traktor w polu, hamując przy tym ruch na drodze, rozpedzając sie przed wzniesieniami np do 100 to samochód potrafi zwolnić do 40 pod koniec wzniesienia, więc jak się rozpedzimy to sie jedzie w miarę ok, jak przyjdzie nam kogoś wyprzedzić np jadącego za wolno przykładowo 50km/h to nawet redukcja nie pomoże, bo trzeba dłuuugiej prostej. Silnik wytrzymały, skrzynia też, hamulce to spowalniacze, przyśpieszenia brak, plus to niskie zużycie ropy, po górach to gaz w podłogę całą drogę żeby to jechało.
3,9
~cubici
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ford Transit VII
Z przykrością stwierdzam, że auto jest gorsze od poprzednika. Jestem fanem Transitów jeśli chodzi o auta użytkowe dlatego z niecierpliwością czekałem na moment kiedy zasiądę za kierownicą. No i jak się okazało bardzo się rozczarowałem. Silnik na zimno chodzi jakoś dziwnie. Jak się rozgrzeje jest lepiej. Auto strasznie wpada w "buczenie" przy niskich obrotach czego nie było w poprzedniku. Przy wyciśnięciu pedału przyspieszenia silnik sam dodaje sobie gazu, pytanie po co? Szybko wzrasta zużycie paliwa w zależności od stylu jazdy. Jadąc na pusto z prędkością 90-100 km/h komputer pokazuje około 10-12 litrów! Na pusto! Niezrozumiała jest skala pedału gazu. Wystarczy muskać pedał gazu, żeby silnik dawał dużo pary. Niby to fajne ale strasznie ciężko utrzymać niskie zużycie paliwa. Np wciskam gaz o centymetr a silnik daje już z 70% mocy. Po kiego czorta? Dalsze wciskanie gazu prawie nic nie zmienia. Ta charakterystyka silnika w połączeniu z dużym uzależnieniem spalania od stylu jazdy i buczenia przy niskich obrotach powoduje, że mamy bardzo mały zakres użytkowy obrotów. Dlatego trzeba ciągle machać skrzynią biegów i ta przygazówka przy odsprzęglaniu. Głupota! Można też olać zużycie paliwa i jeździmy wtedy na luzaku i szybko ale ja tak nie potrafię. To jest auto użytkowe przecież.
4,9
~Rob
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ford Transit VII
Dodaję ocenę, bo wybierając samochód ciężko mi było znaleźć coś o fordzie. Na drogach królują ducato, transitów jest mało i zastanawiałem się dlaczego, skoro cenowo bardzo podobnie a nawet ford lekko droższy. Ford zwrócił na siebie uwagę bo jest inny, mnie osobiście się podoba a znalazłem opinię że wnętrze jest ok. Do rzeczy... zakochałem się w tym samochodzie. Jest bardzo wygodny. Kierownica zgrabna od fordowskich osobówek, tempomat to cudo. Ogólnie długa jazda jest bardzo wygodna i aż chętnie się wsiada. Reszta opinii w poszczególnych działach.

Raporty spalania Ford Transit

Liczba raportów: 319
Średnie spalanie dla Ford Transit
14,2 – 15,4
l/100 km
7,4 – 22,0
l/100 km
9,6 – 29,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ford Transit VII
O kosztach utrzymania nic nie napiszę bo samochód na gwarancji. Póki co żadnej usterki przy 12 000 przebiegu. Warto rozpisać się o spalaniu bo jak czytałem różne opinie to zakres był od 7 do 15l i sam nie wiedziałem czego się spodziewać. Jedni chwalili, inni masakrowali. Posiadam wersję euro5 125KM. Przy jeździe na pusto na autostradzie ok 95km/h auto pali niecałe 7 litrów! W długiej trasie było to 6,7 - 6,9l. Przy załadowaniu 2 ton (tak, 2 ton) spalanie rośnie do około 8,5l. Przy jeździe mieszanej, przy normalnej jeździe ok 8 - 8,5 na pusto. Jazda autostradą 110 - 120 podnosi spalanie do 9,5 - 10l na pusto. Przy pełnym ładunku jadąc 130km/h ze 13 spali ale to domysł bo jeżdżę zazwyczaj 100-110 z lekkim ładunkiem. Spalanie jest dla mnie największym zaskoczeniem.
8,8
Furgon 2.5 D 75KM 55kW
Ford Transit III
Miałem wersję Euroline z 1993 roku 2050kg w dowodzie dopuszczalna ładowność 476kg. W ciągu roku zrobiłem 35000 km, służył do wożenia pracowników na budowę. Zawsze auto paliło praktycznie tyle samo. Nawet krajoznawczo w górach spaliło 9 l na 100km. Auto świetnie się zbierało oraz prowadziło mimo usterek. Zgapiliśmy się trochę przy zakupie, auto miało walnięty wtrysk (elektroniczny! koszt naprawy 4500zł by wyniósł) i wiele innych drobnych wycieków. Ostatecznie został sprzedany po roku bo podwozie po zimie mocno pordzewiało. Ogólnie auto polecam, pod warunkiem że zadbana rama i blacha.
7,6
Furgon 2.2 D 70KM 51kW
Ford Transit IV
Przede wszystkim prosiłbym o poprawienie kategorii. W tym modelu nigdy nie było silnika o pojemności 2.2. Diesle są tylko 2.5. Wersja 70 KM była od 94 roku do 2000 a nowszy 70 konny motor o oznaczeniu 4FB wkładano w latach 97-2000 i właśnie ten opisuje. Transit FT80, jeżdżony raczej w dłuższych trasach. Przy jeździe 80% autostrada, prędkość 100- 120 km/h (V-max 140 km/h) zużywa mi ~7.2 l/100 km. Na drogach podmiejskich można zejść do 7 l/100. W mieście, jazda zimą, krótkie dystansy, załadowany wyraźnie ponad 1 t. zbliżał się do 9. Auto jest dość głośne, górki zwąchuje szybciej niż je widać ale... jedzie, jedzie i zawsze dojeżdża do celu. W trasie jak już się napędzi to nie robi mu większego znaczenia czy jedzie z ładunkiem czy bez. W zimie przy -20 pali od strzała ale przez cały rok dolewam mu do paliwa Xeramic´a Protector. Idealny partner w pracy, nie wymaga specjalnej troski, nie ma fochów i pomimo upływu lat da się go polubić.

Usterki Ford Transit

Liczba wpisów: 28
brak mocy
  • Ford Transit V 2.4 TD 125KM 92kW 2000-2006
  • inne
Witam mam transita 2,4 tdci 135KM z 2005r.Od 3 miesiecy nikt nie moze go naprawic,wtryski sa ok na 100% sprawdzane 2 razy,przelewy zrobiane pompa ok.Obecny mechanik powiedzial ze po zdjeciu jakiegos weza z turbiny on nie czuje ze ta turbina dmucha czy cos takiego,ale tez ze na jego oko ona jest sprawna.Samochod troche kopci,odpala od kopa nawet w te duze mrozy jakie byly.Przy ok 70 km i wyzszych obrotach wlacza sie spiralka,jakis tryb awaryjny.POMOCY wyskakuje jakis blad na ta chwile nie pamietam Dwa lata temu zostaly zalozone nowe wtryski w boschu,od tamtej pory samochod nie mial juz takiej mocy bo popekane byly mocowania z przodu na turbinie i podobno przepuszczala.Samochod byl coraz slabszy i zaczal wyskakiwac ten tryb awaryjny przy ok 120km/h kupilem urzywke i zostala zamontowana,praktycznie zero ruznicy.Z czasem tryb awaryjny zaczal sie wlaczac nawet przy 90 km na godz. no i sie zaczelo teraz przy obciazeniu nawet przy 70
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nie odpala na zimnym silniku
  • Ford Transit V 2.0 TD 125KM 92kW 2000-2006
  • układ wtryskowy
Witam mam forda z roku 2003 i mam problem z rannym odpaleniem jak i długim postoju. Na początku powiem że muszę bardzo długo kręci rozrusznikiem żeby auto urchomic , jak już ford odpali nie mam zastrzeżeń ale tylko silnik ostygnie objawy wracają ? czy to jest pompa uszkodzona i trzeba zrobic regenerację. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego modelu ... czy w zbiorniku paliwa jest dodatkowa pompa która podaje ropę w podciśnieniu do pompy sterującej przy silniku. Bardzo proszę o pomoc . Z góry bardzo dziękuję RADEK_261
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie na zimnym silniku
  • Ford Transit VI Van SWB 2.2 TDCi 130KM 96kW 2006-2013
  • silnik
Witam. Mam problem z Transit 2006 130km mianowicie z rana gdy odpalam auto chodzi na trzy cylindry słychać stukanie. Zostały wymienione wtryski niestety problem pozostał. Dzieje się to tylko na zimnym silniku po nagrzaniu silnik chodzi normalnie.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Transit