Szukaj

Ocena kierowcy - FSO 1500 Sedan

Ernest :), 21 lat temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 260 tys. km
FSO 1500 Sedan 1.5 75KM 55kW 1983-1991 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Fajny wózek z jajami. Tani jak barszcz, duży i wygodny, tylny napęd jak ktoś umie, na dodatek bardzo przyjemny silniczek 1300 (choć mocno zajeżdzony mam) - bardzo fajnie leci na wysokich obrotach i bardzo nietypowo gwiżdże... fajna rzecz.
Wrażenia
4,0
Silnik
O klasę lepszy silnik niż polonezowski 1600, jaki miałem do tej pory. Dynamika 1300-tki potrafi zaskoczyć każdego, kto nie jechał takim fiatem. Oczywiście nie jest to 2.0DOHC z mirafiorki, ale też da się pojechać.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia znośna.. biegi lekko wchodzą, twardo i pewnie, przełożenia trochę nienajlepiej dobrane, więc trzeba mocno mieszać kijem :)
4,0
Układ jezdny
4 punkty przy założeniu, że wiemy, czym jeździmy, czyli sztywny tylny most i resory piórowe. Ale na oponach 195/55R14 jeździ się bardzo pewnie i przyjemnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Marzenie... po prostu marzenie... cztery ostro zarysowane kanty, wyraźna linia końca nadwozia i cienkie słupki boczne.. Ideał po prostu.
2,0
Ergonomia
Jeżdżę fiatem piąty rok i dalej po ciemku nie umiem bezbłędnie trafiać w jakiekolwiek przełączniki inne niż wycieraczki, długie i kierunkowskazy :) Ale nie szkodzi
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest zasyfiona nagrzewnica, to jest bardzo źle. Jak się wymieni i wyczyści (od cholery roboty), to grzeje bardzo przyzwoicie - nawet na 4 punkty...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu znośnie, z tyłu ciasno, ale znakomita kanapa :)
2,0
Wyciszenie
Bardzo głośno, powyżej 120 to już prawie huk... ale jeśli ktoś lubi, to będzie zachwycony :) Ja nie lubię, ale przyzwyczaiłem się.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się nie przegina, to 7-9 litrów, jak się jedzie z przelotową 140 to 12-15 znika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto za niewielkie pieniądze. Za 4000 złotych można miec kwadrata w stanie jak spod igły, opłaconego, przejrzanego i sprawdzonego, albo niemieckiego parcha po spotkaniu z lokomotywą... wybór jest prosty
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Różne duperele... żarówki, korbki, uchwyty... notorycznie. Ale auto ma jakby nie było 19 lat... można wybaczyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani razu nie padło mi nic poważnego - cała tajemnica polega na tym, żeby dbać o auto i wiedzieć, co się pod maską dzieje. Regularne wymiany filtrów, świec, regulacje itp. i nie ma problemów z jazdą.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO 1500 Sedan