Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

Sylwek(STACHO), 11 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Trwałość samochodu jest zadowalająca, na obecne czasy super samochód można naprawde tanio eksploatować w miare duży samochód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja to największa bolączka tych aut, trzeba bardzo dbać
Układ elektryczny : Czasmi zdarzają się problemy z masą tylnych lamp lub mikroprocesora
Przeniesienie napędu : Przy nieodpowiedniej jezdzie często wybijają się podpory wału napędowego. Pamiętajmy polonez to nie sportowy samochód !!!!
5,0
Całokształt
Samochód tani w eksploatacji nie wymaga wiedzy inżynieryjnej do naprawy, działa wiele stron internetowych które pomogą nam w naprawie. Dobrze zadbany egzemplarz odwdzięczy się wieloma kilometrami dobrej jazdy, samochód potrafi pracować w ciężkich warunkach co nie doprowadzi do szybkiego zniszczenia. Polecam jako pierwszy samochód!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi cicho, czasami przy rozruchu zajargoczą zawory zanim wyreguluje je hydraulika.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje lekko bez problemów, niestety 5 tylko do jazdy ze stałą prędkością :(
5,0
Układ jezdny
Jak na nasze drogi wporządku, często mam na pokładnie 5 osób+bagaż, na polonezie większego wrażenia to nie robi, troche słabo w zakrętach ale przecież to auto rodzinne nie bolid F1
Komfort
4,0
Widoczność
W atu troszke słabiej do tyłu przez podniesiony tył i mniejszą szybe tylną.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bez problemu każdy się odnajdzie. W samochodzie tylko to co powinno być bez zbędnych udziwnień
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, polonez szybko się nagrzewa w zimie jest bardzo ciepło. W lato jak to samochód bez klimy szybki w dół i jest wporządku, wentylacja działa w miarę swoich możliwości.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest źle, weekendowy wypad rodzinka (5 osób) + bagaż daje rade!
4,0
Wyciszenie
Jeśli w pore zadbamy o układ wydechowy w polonezie jest bardzo cicho. W okolicach miedzy 90 a 100 delikatnie słychać wycie mostu napędowego ale ma to swój urok :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani samochód nawet w egzemplarzach z końca produkcji każdy bedzie w stanie dokonać napraw. Ceny części są śmieszne, dużo zamienników. Np. koszt remontu silnika kończy się w kwocie przy której o zachodnich samochodach dopiero się zaczyna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super tanie części działają naprawde bardzo długo i super znoszą trudne warunki polskich dróg. Samochód najtańszy jaki posiadałem ( wcześniej SEAT,LANCIA,OPEL...). Różnica w cenach cześci miedzy polonezem a poprzednimi jest ogromna, jednak różnica jakościowa nie jest już tak duża.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W polonezach od zawsze dokuczały drobiazgi niestety i tego modelu to nie omineło, jednak naprawa tych drobiazgów to śmiesznw pieniądze, a niekedy to tylko poświęcenie chwilki czasu na dopieszczenie swojej maszynki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zdarzyło się aby polonez nie dojechał do końca trasy, poważne usterki zdarzają się rzadko, a nawet jeśli to najczęściej wynikają z niedopełnienia obowiązków przez kierowców (wymiana oleju, płynów itp.)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Atu Plus