Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu

darek, 12 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Po 9 latach pierwsze objawy korozji
4,0
Całokształt
Jeżdze tym autem juź 6 rok (2 właściciel)i przy prawidłowej eksploatacji można powiedzieć że jest to auto mało awaryjne, mimo przestarzełej. konstrukcji. W śród wielu posiadaczy krąży opinia,że jest to najbardzej udany model Poloneza - ja się przychylam do tej opini. Dużą zaletą są tanie i dostępne części np: pasek rozrządu = 12 zł. (śmieszne) OGÓLNA OCENA:[4-]
Wrażenia
3,0
Silnik
Za mała moc - do tej masy auta powinno być min. 90-100KM OCENA: [2+]. Słaba elastyczność, aby w miarę \"dynamicznie\" jeżdzić należy utrzymywać obroty powyżej 3000/min.OCENA:[3] Kultura pracy typowa dla silników, gdzie konstrukcja pochodzi z lat 50-tych, ale nie jest najgorzej OCENA:[4-]. Dodatkowy Plus dla silnika jest to, że bez problemu współpracuje z inst. LPG. OGÓLNA OCENA [3]
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość ciężko - w szczególności II (w poprzednim modelu wchodziły lżej)W miarę dobre wyczuwanie, że bieg wszedł. Dość długi II bieg, aby załapać się na ponad 2000 obr/min przy zmianie z II na III, należy na II biegu pociągnąć do 3500obr/min (ok.50km/h)OCENA:[3+]
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie kładzie sie przy ostrzejszych skrętach zwiększą prędkością i nurkuje przy mocniejszym hamowaniu (w poprzednim modelu było dużo gorzej - zwiększony roztaw osi trochę usztywnił ale...). Przyzwojcie znosi nierówności polskich dróg i jest w miarę trwałe.Układ kierowniczy bez wspomagania w czasie jazdy wykazuje opóźnioną reakcję i nie ułatwia manewrów na parkingach. OCENA:{4-]
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała z wyjątkiem cofania do tyłu, ale dotyczy to większości Sedanów. Duże Lusterka. OCENA: [5-]
4,0
Ergonomia
Nie jest źle, przeniesienie przełączników z dolnego Kokpitu na górny poprawiło w znacznym stopniu dostęp do nich + podświetlenie wskaźników. OCENA:[4+]
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło być lepjej. OCENA: [4]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu jaki i z tyłu daje poczucie w miarę wygodnego podróżowania,gorzej z miejscem dla kierowcy - mnie po 150 - 200km zaczyna drętwieć prawa noga. OCENA:[4-]
3,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest w miarę cicho, powyżej zaczyna robić się głośno. [OCENA:[3]
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
...no cóź jak by nie LPG, to bym pozbył się tego auta. W miście (Łódź) spala bez korków ok.11-11,5l/LPG w trasie V= 80-100km/h od 8,5 do 9,5 l.LPG. Max. spalił mi ok.14l/LPG (zima + duże korki) Koszt jazdy tym autem na LPG przy obecnych cenach paliw wynosi mnie tyle jak bym jeździł dieslem, który spala ok. 7 l ON/100km. Części bardzo tanie, naprawiam sam. OCENA:[4]
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz eksploatacyjnych wymian to: wymiana przekładni kierowniczej przy 98 tyś km , uszczelnienie nagrzewnicy, końcówki drążków kierowniczych. OCENA:[4+]

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Atu