Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

Hellcat., 10 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ten strach w oczach innych gdy zimą na śliskiej drodze jedziesz bokiem.Bezcenne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przegrzany i szykuje się wymiana uszczelki pod głowicą
Układ elektryczny : Szarpanie w czasie jazdy -główny podejrzany rozdzielacz zapłonu
Karoseria
3,0
Całokształt
W swoim czasie dobre wozidło za niedużą kasę.Wymagające jednak minimum wiedzy technicznej i częstszego niż w przypadku innych aut kontrolowania stanu poszczególnych jego układów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wehikuł czasu przenoszący do lat 50-tych ubiegłego wieku kultura pracy moc elastyczność pojęcia zupełnie mu obce.Fabryka dawała mu do zrobienia normę 120 tys km,przy dobrym serwisie i używaniu dobrej jakości olejów max 200-250tys km.Do żeglowania po drogach i bezdrożach polski się nadaje ale do startu spod świateł nie.Co ciekawe niezależnie od sposobu zasilania gaźnik wtrysk jednopunktowy czy wielopunktowy \"moc\"i spalanie nie różnią się za wiele.
3,0
Skrzynia biegów
Oryginalna konstrukcja miała cztery przełożenia do przodu to co mamy to inwencja naszych inżynierów.Jak dla mnie biegi wchodzą lekko i precyzyjnie,możliwe jednak że w egzemplarzach traktowanych nie najlepiej mogą wystąpić problemy z trwałością tego elementu(pomielone synchronizatory)i problemy z włączaniem biegów i charakterystyczne zgrzyty temu towarzyszące.Zakup skrzyni w miarę dobrym stanie to ok 100-200PLN.Wymiana we własnym zakresie też nie jest dużym wyzwaniem.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest zestrojone komfortowo i szybka jazda po zakrętach może skończyć się wycieczką poza drogę lub chorobą morską pasażerów.Można niedużym kosztem obniżyć i usztywnić zawieszenie sklepać resory i dołożyć np jedno pióro ale wtedy znika komfort.Warto też pokusić się o wymianę wszystkich tulei gumowych zawieszenia na poliuretanowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Typowy hatchback z tyłem trzeba uważać
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,bez udziwnień.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo grzeje zanim w zimę się nagrzeje zajmuje to trochę czasu,ale można zasłonić część chłodnicy pomagając mu w tym trochę.W lecie mamy pełen lans na \"zimny łokieć\"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzeba przyznać że to kawał auta i cztery nawet rosłe osoby nie powinny narzekać.
2,0
Wyciszenie
Nie istnieje.Kawałki mat w komorze silnika nic nie dają bo kojot ukryty jest w tylnym moście.Ostre krawędzie nadwozia też dają o sobie znać powyżej 120km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe jest ok jeśli natomiast poniesie nas ułańska fantazja to można mocno się zdziwić ile to auto potrafi pochłonąć paliwa.Z częściami powoli zaczyna być nieciekawie(zwłaszcza do modeli sprzed epoki Caro) bo minęło ponad 10 lat od zakończenia produkcji.Auto proste każdy mechanik powinien sobie z nim poradzić a sporo można zrobić samemu z użyciem podstawowych narzędzi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zaczynają znikać z naszych dróg a te lepiej utrzymane drożeją i za parę lat to będzie klasyk na równi z Fiatami 125p i 126p(mowa o caro bo \"borewicze\" i \"przejściówki\" już są).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się dużo i często ale warto też częściej kontrolować stan poszczególnych części i układów aby uniknąć nieprzewidzianych awarii.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z reguły można się w porę zorientować że czeka nas poważna awaria i jej uniknąć.Jeśli ktoś kupił to auto i tylko nim jeździ potrafi się perfidnie zemścić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro