Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Hatchback

kontek89k@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 1.5 GL 82KM 60kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 21 tys. km
FSO Polonez Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW 1991 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prostota konstrukcji oraz wytrzymałśc.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszechobecna rdza. Słabiutkie blachy.
Układ elektryczny : Skomentuj tę usterkę...
Silnik : Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Mimo wielu wad, niedoróbek i archaicznej konstrukcji jest to samochód udany. Łatwość obsługi oraz naprawa jest dużą zaletą tego samochodu z (punktu eksploatacyjnego). Jeśli masz w sobie smykałkę do dłubania przy samochodach to polonez nie sprawi żadnego problemu. Chociaż mógłby mieć troszkę lepsze blachy, mniejszą awaryjność i żwawszy silnik. Reszta to kwestia indywidualna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, mimo iz to konstrukcja lat 60-tych spisuje się dobrze. Mankamentami mogą byc: troszkę słaba dynamika i zużycie paliwa. Choć w moim egzemplarzu w trybie mieszanym potrafił "chlapnąć" ok 7,5-8l paliwa na 100km.
3,0
Skrzynia biegów
Nie powala na kolana i mogłaby byc nieco lepsza, ale nie wybrzydzajmy. To są samochody do użytku a nie do rajdów :) Mimo moim zdaniem kiepskiego przełożenia i topornosci "wbijania" biegów to mechanicznie nie ma z nia praktycznie żadnego problemu.
5,0
Układ jezdny
Brak zastrzeżeń. Wszystko pracuje idealnie i prowadzenie poloneza jest praktycznie bezproblemowe. Nie straszne mu są ostre zakręty i dziurawe drogi. Układ jezdny poloneza wszystko znosi na 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na boki i z przodu bardzo dobra. Z tyłu rónież nie ma co wybrzydzac. Duża tylna szyba daje ogromne pole widzenia w lusterku wstecznym.
4,0
Ergonomia
W moim modelu przełączników nie było zbyt wiele, więc ułatwiało to obsługę samochodu. Prostota konstrukcji i obsługi zaskakuje do dziś.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie najlepiej. choc jak się nagrzał to trzymał ciepło jak piekarnik. Z wentylacją słabiutko. (nie licząc "stałej" wentylacji poprzez szpary w drzwiach) :P
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku samochód bardzo obszerny i jest bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Kiepsko, kiepsko. Wyciszenie nie jest najlepsze. Silnik jest dosyć głośny i słabo wyciszony, więc dłuższa podróż polonezem może wprawic nas w rozstrojenie nerwów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na średnim poziomie. Mimo stosunkowo małej pojemności (1.5) silnik zużywał sporo paliwa. wpływa na to np. duże obciążenie silnika (polonez swoje waży). Zużycie benzyny w granicach od 8-10l nie powinno nikogo dziwić. LPG to zużycie rzędu 10-12 l
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili możemy kupić poloneza za śmieszne pieniądze. Jakość wykonania polonezów nie jest tragiczna, lecz niekiedy trzeba troszkę poprawić fabrykę lub "przeróbki" poprzednich właścicieli.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Polonez nie należy do grupy samochodów niezawodnych. drobiazgi tj. ogrzewanie lub tylna wycieraczka dośc często padały w moim egzemplarzu, lecz można to było stosunkowo łatwo i szybko naprawić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo iż jest to samochód dośc awaryjny to poważne usterki (unieruchamiające samochód) zdarzają się raczej rzadko. Ja w swoim egzemplarzu nie miałem żadnej takiej awarii.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5 GL 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Hatchback