Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback

Lata produkcji: 1978 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4272 mm
Szerokość 1650 mm
Wysokość 1379 mm
Rozstaw osi 2509 mm
Rozstaw kół - przód 1314 mm
Rozstaw kół - tył 1292 mm
Zwis przedni 742 mm
Zwis tylny 1021 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1070 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Volver
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
FSO Polonez z 1983 w wersji zubożonej C. Do dzisiaj pamiętam moment jego odbioru w marcu 1983 roku z Polmozbytu! Kosztował 770 tys zł. Polmozbyt oferował sprytnie zamiast niego tydzień wcześniej Wartburga z otwieranym dachem do odbioru natychmiastowego! Haha... do dzisiaj z tego się śmiejemy. Ehh... które dzieci dzisiaj takie rzeczy będą pamiętać?! Samochód z okresu stanu wojennego, zatem zubożony z POLMO na atrapie, jednak dało się w zasadzie wszystko dokupić i wyglądał jak normalny Borewicz z najlepszych lat poza drobiazgami jak lampki podsufitowe i chromy na zderzakach.To samochód, który dostałem od Ojca i którym jeździliśmy na wszystkie fajne wakacje od zelżenia stanu wojennego. Może ocena jest sentymentalna, jednak muszę podkreślić, że nigdy się nie zepsuł w sposób, który unieruchomił to auto poza pęknięciem pod koniec jego życia w 1998 r jakiegoś węża w układzie chłodzenia zimą. Inne usterki miały charakter eksploatacyjny typowy dla Poloneza-nagrzewnica, zaciski hamulcowe, zużycie sprzęgła, przewody WN i tyle. Korozja po przekroczeniu wieku 10 lat zaczęła dawać pierwsze oznaki pomimo, że Ojciec bardzo o auta dbał i Polonez był garażowany i zabezpieczony RustCechkiem. A ja smarowałem go Plastmalem-pamiętacie? Małe interwencje specjalistów przedłużyły życie auta, które od roku 1997 było pod chmurką do roku 2001, kiedy to jacyś debile zniszczyli je kompletnie na parkingu w chorej zabawie. Samochód komfortowy do ok. 120 km/h, wystarczająco pojemny i choć niepozbawiony licznych wad i prymitywizmu technicznego, NA SWOJE CZASY sprawdzał się doskonale.
4,0
~Zgred
Hatchback 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Przed zakupem,wszyscy mnie ostrzegali,że zaraz zgnije,że pali jak smok,że to,że tamto..niestety,znajomi się rozczarowali,auto od 8 miesięcy stoi pod chmurką,blacha nadal w idealnym stanie,napraw praktycznie zero,co do spalania,to nie wiem,bo jak wcześniej napisałem,nie liczę ile pali,jestem bardzo zadowolony z tego samochodu...zdaję sobie sprawę że to przeżytek,ale wiem jedno,wolę dać 2000 zł za Poloneza w idealnym stanie i utrzymywać go w stanie,który nie sprawia niebezpieczeństwa dla innych użytkowników,niż kupić nowsze auto o kilka lat,dokładać do niego non-stop,bawić się w instalacje gazowe i nie wiadomo co..ma swoje minusy,ale ma też dużo plusów
3,5
~dark_sky hurricane9kp@op.pl
Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW
FSO Polonez
ogólnie polecam jako pierwszy samochód do nauki jazdy, lekki tył napęd na tył nad i podsterowność, wymaga cierpliwości i jakiegokolwiek przywiązania i wiedzy technicznej na prostym poziomie. Ten który jeżdzi u mnie w rodzinie jako 2 auto tylko raczej po mieście terazjest otoczony opieką raczej. Za cene 1500 - 2000 tysie można kupić takie cudo jak moje. Zaznaczam że jest to polonez Caro z 92 r. kolor seledynowy metalic + elektryka szyb z przodu - 4 tarczówki ( prawdopodobnie wersja eksportowa do Włoch) - kupiona za 86 mln zł z tego co pamietam w polmozbycie ( ojciec wziął tego bo innego nie było, a ten był droższy o 8 mln od standardowej wiśni :)). Będę jeździł do zdechu tej maszyny, albo oddam kiedyś szwagrowi na dobicie, gwarantuje że 20 lat na pewno osiągnie zanim odejdzie do lamusa.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Hatchback
8,9 – 10,3
l/100 km
8,2 – 27,4
l/100 km
9,0 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
no to tu leży... co prawda jeszcze rok i dwa lata temu po mieście się zadowalał max 11 l gazu... na trasie z pełnym załadnukiem spalanie 7,2-7,8.... rekord w gęstej mgle lecz z deptanie bo sporo wyprzedzania 6,2 gazu teraz coś się skopało i na trasie osiaga jeszcze poniżej 9... lecz po mieście potrafi wyżłopać nawet 24l !! (przyznam że oszczędny nie jestem lecz tyle nie było jeszcze nigdy) ale wcześniej było świetnie ze spalaniem to i teraz będzie się dało coś z tym zrobić ogólnie dobrze (a i potrafi spalić wszystko... rozupszczalnik, ropę... co się wleje to pojedzie :D choć odradzam testować bo później trzeba trochę czyścić gaźnik)
12,1
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
Silnik niby 82KM ale gdzie to nie wiem. Jak na moj gust to takie 50KM. BARDZO istotne jest wyregulowanie ganika - nie tylko wolnych obrotow ale takze mieszanki paliwa. Zabojcze dla niego jest jezdzenie w zimie na krotkie trasy - niestety trzeba jakies 3 minuty jezdzic na ssaniu, a to powoduje ze w baku robi sie wir... niestety w obecnych czasach (2009) ciezko juz o czesci, a samochod coraz czesciej ma awarie rzadkich podzespolow i trudno je zdobyc, nawet na allegro. Uzywam do jazdy codziennej glownie po miescie, ale niestety przyznac trzeba ze to nie jest ekonomiczny samochod. Znaczenie ma takze ´efekt psychologiczny´: maly bak i spalanie 11l/100km powoduja, ze czesto odwiedza sie stacje paliw. Miesieczne utrzymanie przy jezdzie srednio 1100km/miesiac to 600PLN wraz z czesciami - zawsze sie cos zepsuje :) Auto polecam ludziom, ktorzy chcieli by zapoznac sie z silnikami i ich naprawa - wszystko jest proste, jest wiele publikacji i ksiazek o naprawach.
9,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Biorąc pod uwagę względną bezawaryjność, niskie koszty napraw i serwisu oraz długowieczność (18 lat) to był dobry zakup. Zużycie paliwa na poziomie 9-11 L/ 100 km, trochę oleju i tyle. Nie było dramatu, choć znajdą się tacy, którzy trafili na felerny egzemplarz. Rozumiem.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Hatchback