Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord V Kombi

Bartek R. , 13 lat temu
Silnik 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord V Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kilka kluczowych elementów sprawia, że to auto jest tak udane. Świetny silnik uwielbiający wysokie obroty, idealnie zsynchronizowany z wyjątkowo precyzyjną skrzynią biegów, a do tego sposób kierowania tym autem jest wyjątkowo przyjemny. Na każdy ruch kierownicy Honda idealnie reaguje. Sama kierownica jest tak umiejscowiona, że z przyjemnością trzyma się na niej dłonie. Czuć, że to wszystko było bardzo dokładnie przemyslane.
5,0
Całokształt
Uwielbiałem to auto. Może nie jest ładne, ani w jakiś sposób fajne, ale jeździ się nim wyjątkowo dobrze! Powie to i pasażer i kierowca. Świetny silnik, zawieszenie i przestronne wnętrze, fotele nie za miękkie, nie za twarde. Akustyka seryjnego audio jest fantastyczna. Spędzanie czasu w tym aucie to przyjemność. Bezawaryjność skłania do ociągania się z wymianami eksploatacyjnymi, ale nawet to Ci Accordeon wybaczy... do czasu. A dzięki sekwencyjnej instalacji gazowej możesz nim jeździć ciągle, bo na paliwo wydasz mało. Aż do momentu kiedy to auto rozbijesz, czego oczywiście Ci nie życzę. Ja swoją Hondę straciłem przedwczoraj, przez jakiegoś idiotę musiałem kasować latanie, krawężniki i znaki. Przeżyłem i potwierdzam, Honda Accord to bezpieczne auto!
Wrażenia
5,0
Silnik
265 000 km na liczniku (nie wiem ile w rzeczywistości), a silnik suchy, pracuje idealnie. Fajnie brzmi i ładnie wkręca się na obroty. Można nim ładnie poszaleć, daje dużo radości z jazdy. Co 40 000 warto robić regulację zaworów.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, mały skok lewarka, idealna precyzja. Niczego więcej nie można oczekiwać od skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Auto nisko zawieszone, ładnie trzyma się drogi, ale najfajniej jeździ się w 4 osoby, kiedy całe auto jest dobrze dociążone, wtedy za zakrętach czujesz się bardziej pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Może widoczność nie jest \"jak w akwarium\", ale jest bardzo dobra. Dość grube słupki są mimo wszystko prawie nie zauważalne w trakcie jazdy. Widoczność do tyłu idealna.
4,0
Ergonomia
Do przycisku włączającego klimę trzeba się pochylić, radio też nie jest idealnie \"pod ręką\", ale cała reszta jest dobrze umiejscowiona. Hamulec ręczny jest cały czas pod ręką, a pedały sprzęgła, hamulca i gazu są w idealnych odległościach względem siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo wydajna, chociaż szkoda, że jej wylotów nie ma także z tyłu. Ogrzewanie idealne, auto nagrzewa się momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BMW serii 5 wydaje się być wyjątkowo ciasne po przesiadce z Accorda. Przestrzeni dla pasażerów i kierowcy jest dużo. Jedynie bagażnik jest pomniejszony przez mocno opadającą tylną szybę, ale składające się na płask fotele rekompensują to podczas przeprowadzki.
3,0
Wyciszenie
Silnik ładnie brzmi, ale go słychać. Kiedy wskazówka obrotomierza mija 3000 RPM słychać już go wyraźnie. Jadąc autostradą w aucie słychać szum wiatru i kół. Na szczęście to przeciętne wytłumienie w ogóle nie przeszkadza w codziennej jeździe, bądź na długich trasach. Jeżeli jest włączone radio, to zapomina się o tym mankamencie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja najczęstsza trasa polega na staniu we Wrocławskim korku, a później częstym wyprzedzaniu przez 15 km. Średnie spalanie gazu bez klimy to 12,3. Z klimą włączoną 14. Części są raczej dostępne i niedrogie. Naprawy występują bardzo rzadko. Elementów karoserii do tego modelu trzeba się naszukać, a np. pęknięty kolektor wydechowy trzeba spawać, bo w sprzedaży ich po prostu nie ma. Cena w ASO kosmiczna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Podobno większość ma problemy z rdzą na nadkolach. Mi trafiła się okazja i kupiłem auto garażowane bez śladu rdzy, w bardzo dobrym stanie. To auto było warte każdej złotówki. Pieniądze, których nie wydasz na naprawy zrekompensowałyby Ci kupno tego auta, nawet gdybyś doszedł do wniosku, że przepłaciłeś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To mój 2 Accord i śmiało stwierdzam, że w tych autach nie psują się drobiazgi. Po prostu zero. 1996 rocznik, a wszystko pracuje jak w nowym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli auto ma na bieżąco wymieniane płyny, filtry, paski i kable wysokiego napięcia, to finał żywotności tego silnika będzie Ci nieznany bardzo długo, niesamowicie pancerne jednostki, których raczej się nie oszczędza. Jazda na wysokich obrotach daje zbyt dużo przyjemności po zmulającym staniu w korku.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i LS 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord V Kombi