Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VI Sedan

Andrzej, 9 lat temu
Silnik 1.8 i 136KM 100kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie sztywne i dość mało podatne na usterki. Jeżeli już coś się psuje to nie jest to drogie w naprawie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja nadkoli, belek, rantów drzwi przednich oraz elementów mocowania zawieszenia. Uszkodzenia klamek zewnętrznych.
Układ hamulcowy : Zaciski tylne (hamulec ręczny), bicia tarcz lub/i piast z przodu, korozja przewodów hamulcowych
Zawieszenie : Sworznie wahacza przód (górny i dolny), mocowanie amortyzatorów tył
4,0
Całokształt
Samochód wart zakupu, ale najlepiej szukać takiego z udokumentowaną historią oraz garażowanego. Niestety prawdą jest, że Accord jest słabo zabezpieczony antykorozyjnie. Korozji niestety nie widać na zewnątrz. Trzeba jej szukać pod uszczelkami drzwi (najczęściej przednich), na łączeniach blach (szczególnie w nadkolach) oraz sprawdzić dokładnie podłogę, progi i elementy mocowania zawieszenia (sanki) oraz belki. Na zewnątrz korozja pojawia się jedynie w okolicach tylnego błotnika, chyba, że auto mocno zaniedbane lub po naprawie blacharskiej. Szczególnie przy zakupie należy też zwrócić uwagę na klamki zewnętrzne drzwi. Lubią pękać ich mocowania (widać to spękanie na zewnątrz i odstają wtedy od karoserii), a niestety nie są one tanie. Koniecznie sprawdzić porządnie cały układ hamulcowy przed zakupem, a szczególnie trzeba zwrócić uwagę na hamulec ręczny, bicie przy hamowaniu odczuwalne na kierownicy oraz korozję przewodów hamulcowych. Warto sprawdzić sondę lambda. Często błędu nie będzie jeszcze na desce, a samochód będzie palił ok 3 litrów więcej i będzie jakby zamulony. Należy przyjrzeć się pompie wspomagania i maglownicy, ponieważ nie są one najtrwalsze. Pompa przed śmiercią hałasuje, a maglownica zaczyna cieknąć. W układzie elektrycznym siada najczęściej kostka stacyjki oraz pada pompka spryskiwacza, czasem przełącznik kierunkowskazów w pozycji do tzw. wyprzedzania. Rzadko, ale zdarzają się awarie licznika (dziwne zachowania wskaźników). Generalnie auto godne polecenia. Całkiem przyjemne w jeździe. Trochę słabe do manewrowania po mieście i na parkingach. Mechanicznie naprawdę mało awaryjne, ale jest kilka szczegółów na które warto zwrócić uwagę. Korozja jest jego największym wrogiem, więc tu przy zakupie należy zachować największą czujność. Samochód polecam wszystkim, którzy cenią sobie wygodę, ładną linię nadwozia i niską awaryjność mechaniczną. Silniki dobrze znoszą LPG pod warunkiem dobrej instalacji i regularnej regulacji luzu zaworowego (niestety luz ustawia się manualnie co ok. 20 tyś km na LPG) na benzynie rzadziej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trochę mało elastyczny przy niskich obrotach dlatego ew. nabywcom Accorda polecam wybrać jednostkę 2.0.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem słabo wchodzi 1 i wsteczny, ale to niestety norma w tych skrzyniach.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
14 letni Accord nie jest już tak bezawaryjny jak wiele osób pisze, ale na szczęście koszt części nie powala.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VI Sedan