Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Kombi

V-TEC, 19 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 10 tys. km
Honda Accord VII Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Idealny samochód dla osób które oczekują czegoś więcej niż proponuje konkurencja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała jednostka - odrazu czuć potęgę V-TEC´a. Pomimo ciężkiego kombi świetnie się sprawdza. Załadowany na max pozwala na wyprzedzanie jak innymi pojazdami na pusto. Pięknie rozwija moc. V-TEC daje o sobie znać przy około 4000, ale bez żadnych szarpnięć. Po prostu zmienia się charakterystyka silnika. Na najwyższym biegu dochodzi do 6500rpm co odpowiada (wg wyliczeń prgramem cartest2000) około 220km/h (licznik pokazuje o 5 mniej). Przy normalnej jeździe nie wymaga dolewania oleju, jednak długotrwała jazda z obrotami ponad 6000 (autostrata z prędkoscią ponad 200) powoduje nieznaczne zużycie oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Super precyzyjna. Brakuje (ze względu na krótkie przełożenia) szóstego biegu. Wspaniale zestopniowana - pozwala na jazdę w wybranym zakresie obrotów przez cały czas - tj. spokoją w zakresie 1500-3500rpm oraz sportową w zakresie 4000-7000 z pełnym wykorzystaniem V-TEC´a. Kombi przez inne przełożenie główne ma nieco krótsze biegi 1-3 od sedana, ale to w żaden sposób nie przeszkadza, z tym, że w kombi na II nie dojdziemy do 100km/h (odcięcie jest przy około 95).
5,0
Układ jezdny
Fabryczne zawieszenie jest wspaniałe. Nie zależnie od obciążenia pozwala precyzyjnie prowadzić samochód. Świetne zachowanie w zakrętach. Jest dość sztywne i jednocześnie zapewnia odpowiedni komfort na dziurawych drogach. Koleiny średnio odczuwalne na oponach 195. Na grubszych może być gorzej.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki idealna. Jedynie przeszkadza dość gruby słupek przedni, ale można się przyzwyczaić. Tył (tourer) ogólnie brak widoczności. Cofanie bez czujnika to katorga.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i wygodnie. Siedzenia wymagają przyzwyczajenia. Dużo miejsca dla wysokich osób (nad głową). Super sprawdza się regulowany podłokietnik. W kombi gigantyczny bagażnik plus genialny system składania tylnych siedzeń. Brak górnego automatycznego oświetlenia przestrzeni bagażowej (są tylko dwie boczne lampki). System utrzymywania otwartych drzwi wymaga przyzwyczajenia i mógłby mieć więcej pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna i współpracujące z nią ogrzewanie. Praktycznie żadnych powodów do narzekania (szybko nagrzewa i równie szybko chłodzi). Wydajna wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprawna. Dużo miejsca, duże schowki. Wszystko w zasięgu ręki. Brak pionowego uchwytu do zamykania drzwi po stronie kierowcy. Kieszenie w drzwiach robią wrażenie dośc wątłych ale w rzeczywistości są ok.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, przy normalnej jeździe silnik i odgłosy jazdy prawie nie są słyszalne. Niestety przy dużych prędkościach silnik daje znać o sobie (obroty ponad 5000) - ale rozwiązaniem byłoby nie lepsze wyciszenie a szósty bieg.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc i masę auta zużycie jest umiarkowane. Jednak mogłoby być niższe w trasie (na pewno pomogła by skrzynia z szóstym biegiem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla 2.0 bardzo dobra. Szczególnie, że honda jako jedyna oferuje wersję kombi z homologacją ciężarową. Co do 2.2iCTDi - wg mnie o conajmniej 10000zł za droga. Już najtańsza wersja zapewnia mocny i super nowoczesny silnik V-TEC oraz pełne wyposażenie - m.in. elektroniczną dwustrefową klimatyzację, sprzęt audio czy elektrykę (w tym podgrzewane lusterka). U konkurencji trzeba za to płacić dodatkowo lub wybrać wyższe wersje. Do tego gwarancja na 3 lata i bezawaryjność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
10,2
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Kombi