Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Kombi

amerik, 15 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Honda Accord VII Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak na zapłaconą cenę za nowy samochód - 85.000 zł - kombi w wersji Elegance (12.000 upustu od Hondy i 5.000 dodatkowo od dealera), jest wart swojej ceny. W bagażniku dostałem dodatkowo gratis kpl. 4 szt. najlepszych opon zimowych Pirelli (każda po ok. 1000 zł), czujniki parkowania z tyłu i przyciemniane szyby (w wersji Elegance tych opcji nie ma), dywaniki. Czarny kolor dodatkowo wymaga stałej dbałości, ale wygląda drapieżnie i elegancko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wymaga wkręcenia na wyższe obroty (pow. 4000), jeśli chce się wyprzedzić. A więc ostro kręcić, bo można się zawieść i nie zdążyć.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie żadnych problemów, poza jednym: 6 bieg wymaga nienaturalnego wykrzywienia lewarka mocno w prawo, bo inaczej wpadamy w 4 bieg.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, komfort dostosowany do naszych dróg tj. wysoki.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki bez zastrzeżeń. Tył ograniczony, ale jest oczywiście konsekwencją kombi, ale taki samochód wybrałem i z tym trzeba się pogodzić. Pomagają dżwiękowe czujniki parkowania, ale mam ograniczone do nich zaufanie i na wszelki wypadek dodatkowo się upewniam.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, wygodnie. Pozycję kierowcy, pomimo ręcznej regulacji można ustawić optymalnie. Brak w wersji elegance elektrycznie otwieranej klapy tylnej, co mimo wszystko jest małym mankamentem-brudne dłonie przy chlapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Urządzenia ogrzewania działają b. dobrze. Brak takich zjawisk, jak zaparowanie szyb. Klimatyzacji nie testowałem, bo odbiór był na pocz. stycznia 2009r.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemów, jednak z tyłu pasażerowie mają zbyt mało miejsca na nogi, a szczególnie stopy.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie do 100 km/h jest dobre, ale na autostradzie przy 140 występują szumy powietrza, które mogłyby być cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa po przejechaniu 1000 km (zima): miasto-10,0l/100, poza miastem 7,6 l/100, ale przy 90 km/h , bez zrywów i wyprzedzania było ok. 6l/100. Zmienianie biegów zgodnie ze wskaźnikiem (up/down) stwarza oszczędności, ale daje ograniczone pole manewru do dynamiczniejszej jazdy. Zgodnie z sugestią wskaźnika obroty nie przykroczyłyby 2000 na każdym biegu, o co jest b. trudno.
5,0
Stosunek jakość/cena
W takiej cenie i z takim wyposażeniem trudno o lepszą ofertę obecnie na rynku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Główna uwaga dotyczy problemów z lakierem (czarna perła). Otóż po kilku dniach zauważyłem odprysk lakieru na progu. Natomiast poważnieszy problem jest z blachą na dachu, jest tak delikatna, że przy myciu ręcznym szczotką ugina się o kilka centymetrów, natomiast niewielki kamyczek, który wyskoczył spod koła samochodu jadącego przede mną spowodował na dachu odprysk lakieru o średnicy 4 mm i niewielkie wgnicenie, przez co nie wygląda to najlepiej, a przy nowym wozie po prosty drażni. Mam przez to obawy, co do jakości blachy i lakieru.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem żadnych usterek. Za krótki okres użytkowania.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VII Kombi