Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Kombi

Lyju998, 6 lat temu
Silnik 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Accord VII Kombi 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Hondę kupiłem w wersji Type-s w kolorze czerwonym. Auto zakupione jako 10 letnie. Przez okres użytkowania zero problemów. Silnik 2.4 po prostu rewelacja. Według mojej opinii najlepszy silnik z możliwych. Osiągi naprawdę super a spalanie niewielkie w stosunku do mocy. Jedynym minusem jest troszkę za mało miejsca dla pasażerów z tyłu. Bagażnik przepastny w wersji kombi natomiast miejsca z tyłu na kanapie ciut za mało. W accordzie VIII jest jeszcze gorzej pod tym względem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.4 v-tec jest klasą samą w sobie. W porównaniu z sinikiem 2.0 wypada dużo lepiej pod względem osiągów przy niewiele większym apetycie na paliwo. Bardzo ładnie ciągnie od samego dołu. Pomimo stosowania dobrych olejów i odpowiedniej obsłudze silnik potrafi wciągną zaskakujące ilości oleju. Przy agresywnej jeździe kilka setek na 100 tys km nie powinno nikogo dziwić.
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę lubi haczyć 2-ka ale nie zawsze. Przy jeździe autostradowej z prędkościami 180 km/h 6-ka mogłaby być troszkę "dłuższa"
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
Korodujące tylne nadkola (do korozji nadkoli w mazda 6 jednak bardzo daleko :) ). Przy odpowiedniej i regularnej konserwacji można ten problem w duży stopniu ograniczyć. Kolor czerwony to po prostu porażka. Lakier płowieje pod warstwą bezbarwnego lakieru co sprawia że jest nie do wypolerowania. Auto robi się po prostu różowe. W samochodzie za ponad 100 tys nie powinno to mieć miejsca. Problem znany dlatego lepiej unikać czerwonego koloru w Hondach.
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Obsługa intuicyjna. Podłokietnik w odpowiednim miejscu. Dobrze trzymające fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja świetnie daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy ok. Dla pasażerów troszkę za mało jak na gabaryty samochodu. Powinno być ciut lepiej nawet kosztem bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być ciut ciszej ale nie jest źle. W Civicu VII było zdecydowanie gorzej. Nie jest to na pewno to co w audi a6.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na silnik 2.4 do zaakceptowania szczególnie jeśli jeździ się na LPG. W trasie przy głaskaniu gazu można spokojne spalić 8-9 l LPG. Przy normalnej jeździe mieszanej 11 LPG na autostradzie przy 180km/h potrafi spalić nawet i 16 l. Przy mocy 190KM i przyspieszeniu 8 s do 100 i tak nie jest źle. Koszty utrzymania niskie z racji usterek które praktycznie nie występują. Strasznie drogi układ wydechowy do wersji 2.4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie nawet jako auto 10 letnie. Zaletą jest jednak fakt, że bardzo powoli traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W wersji przed liftem lubi skrzypieć pedał sprzęgła co strasznie denerwuje. Pomaga przesmarowanie tłoczyska pod pedałem papką z mydła. Spokój na wiele lat. System poziomowania xenonów szwankuje. Pomaga czyszczenie czujników na wahaczach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brk

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VII Kombi