Karoseria
: Korozja zawsze jest upierdliwa w Hondzie, auto nie dla każdego.
5,0
Całokształt
Bezawaryjne auto z zawieszeniem nie tylko dobrym pod względem prowadzenia, ale trwałości na polskich polach zwanymi drogami.
Komfort jest średni, no bo nie jest to klasa wysoka auta. Multimedia, czy bajery? Nie, kupcie sobie jakieś audi i się cieszcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Za lepszy motor benzynowy uważam tylko 2JZ Lexusa (nie mój drogi, twoje 1.8t z ałdu nie jest ciekawsze).
Bardzo wysoka kultura pracy, szybko się nagrzewa, nie trzeba gnieść w obroty jak 2.0; jest elastyczny jak na wolnossący silnik (Twoje 1.8t ma turbo i nie mamy co porównywać i gadać że ałdi "gniecie")
5,0
Skrzynia biegów
Prawdopodobnie najprecyzyjniejsza skrzynia manuala jaką miałem okazję szarpać. Naprawdę świetne zestopniowanie, czego nie da się powiedzieć o wersji 5 biegów.
Sam nie wiem czy to skrzynia czy silnik sprawia wrażenie wysokiej elastyczności.
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, możliwe że dla kierowców ałdi będzie wrażenie zbyt dużej surowości, przenikania wszystkiego na kierownice. Cóż, taki styl, taki pazur.
Kosztowne bywają ewentualne naprawy maglownicy.
3,0
Karoseria
No nie jest dobrze gdy auto ma powyżej 15 lat, w przypadku Hondy zazwyczaj problemy mamy przy 8-10 letnich okazach. Pocieszające jest że nie gnije podwozie, progi. Zjadane są nadkola tył, doły drzwi i każdy detal obity kamykiem. Czyli duży minus wizualny.
Nie ma co narzekać patrząc co nowszego możemy sobie kupić - nawet nowe ałdi zgnije szybciej.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w sedanie, czuć lekkie ograniczenia
5,0
Ergonomia
Mało pierdół to zdaje się że jest wygodnie. Fotel z regulacją odcinka lędźwiowego dla mnie podstawa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko 2.0 K20 grzeje ciut szybciej. Pod tym względem Honda ma mistrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest przyjemny - o ile jeździ się w 2 osoby. Tył podobnie jak w Volvo S60, czyli bez szału. Wysocy i tędzy nie wejdą.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 140km/h nieprzyjemnie. Poniżej 90km/h bardzo przyjemnie. Dane tylko dla wersji 6 biegów, 5 biegów przy 140km/h ma już 4000obr/min i słychać motor.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lejemy olej, wymieniamy jakieś tuleje wahacza, klocki, tarcze, opony, spawamy dziurkę w tłumiku...
Życze sobie zawsze tak "poważne" reperacje robić.
4,0
Stosunek jakość/cena
2.4 są drogie, nawet bardzo. Są to samochody charakterystyczne, mało się starzejące stylistycznie mimo lat, a motor 2.4 z 6 biegową skrzynią niestety ale jest wart dopłaty. Sam przesiadłem się z 2.0, bo 2.4 jadę 140km/h i mam ok 3400obr/min i moim przypadku 2.4 bierze znikome ilości oleju, a 2.0 nawet 1L wciągał na 1000km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma takich awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem w żadnej z 4 hond poważnej usterki; czysta eksploatacja.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V Type-S 190KM 140kW
[l/100km]