Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic V Hatchback

LuQ, 17 lat temu
Silnik 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic V Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto i powiem tylko tyle ze polecam je kazdej osobie ktora chce miec dobrze wygladajace dobrze sprawujace sie i niezawodne auto . Jesli zdecydujemy sie na wersje LSi to otrzymamy sporo nawet jak na dzisiejsze czasy. NIe licze tu poduszke powietrznych bo to staly sie standardem po 94 roku. Ale takie rzeczy jak elektryczne szyby, lusterka, centralny zamek czy elektryczny szyberdach zasluguja na uwage.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto godne polecenia! Piekna ponad czasowa stylistyka auta z 1992 roku. nawet dziś auto prezentuja sie doskonale, a 90 KM w lekkim nadwoziu daje sporo frajdy z jazdy. Wysokoobrotowy silnik daje niezlego kopa powyzej 4500 tys.obr/min. i kręci sie az do prawie 7000 (6900 do 7100 w zależnosci od modelu i warunkow) Elastyczność to raczej nie w Hondzie bo 90KM i 118 Nm dostepnych jest od 4800 tys.obr/min. Jesli to jest problem wystarczy zredukowac bieg na nizszy i atko dostaje kopa. Te silniki przejezdzaja po 500-700 tys.km wiec przebieg okolo 200 tys. jest jak najbardziej do przyjecia- to HONDA !!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna wszyskie biegi wchodza gladko i sa tam gdzie powinny byc. Krotko zestopniowana o dosc krotkich przelozeniach pozwala na dynamiczna jazde w miescie przy zachowaniu rozsadnego spalania. O ktorym napisze jeszcze:)
4,0
Układ jezdny
To prawdziwy majstersztyk!! Wielowachaczowe niezależne zawieszenie z tylu i z przodu pozwala na naprawde ostra jazde ale tylko wtedy gdy mamy opony niskoprofilowe gdyz te oryginalne sa wysokie i wykladaja sie na zakrecie. Ale to zawieszenie to również komfort, swietnie tłumi nierownosci i w porownaniu np. do Skody Fabii nie jest tak twarde wiec przejezdzajac przez progi zwalniajace nie powypadaja nam plomby;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc : Bardzo przeszklone nadwozie dzieki czemu widocznosc jest swietna pod warunkiem ze mamy dobrzy ustawiony fotel czyli bardziej pionowo niz na leżąco.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu da sie troszke odczuc ze auto jest z 1992 roku po nienajlepszych plastikach ale zato nie trzeszcze one na mrozie i nie parzą latem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ze sprawnym termostatem szybko sie nagrzewa i oddaje swoje cieplo do kabiny po przez bardzo wydajny nawiew. Z parowaniem szyb nie ma problemu jesli mamy właczony nawiew na szyby (jak w kazdym aucie)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tu wielki + . Mam 194 cm. wzrostu i za kierownica siedzi mi sie po prostu doskonale miejsca na nogi wiecej nawet niz w golfie a nawet pasacie. Z tylu troche gorzej ale ja mam odsuniety fotel do oporu wiec z tylu raczej tylko dziecko mozna upchnąć ;)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie a raczej jego brak daje o sobie znac podczas szybkiej jazdy po autostradzie lub w zime gdy mamy zimowki, tylne nadkona nie posiadaja zadnych oslon plastikowych a podloga z kierowca az do bagaznika jest tak skonstruowana ze bedziemy słyszec jak szuraja nasze opony. Nie wspominam juz o silniku ktorego zawsze slychac a czym szybciej jedziemy tym lepiej go slyszymy ale ja to lubie w koncu to Hot hatch czyli goracy i narwisty "maluch" a nie minivan czy limuzyna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A wiec tak obale wszystkie mity co do spalania. Po primo auto z silnikiem 1,5 i mocą 90 KM nie bedzie palilo 5 litrow benzyny wynik 6 L tez jest problematyczny. Sprawdzalem wszystko na analizatorze spalin i wyszlo ze najekonomiczniej auto jedzie przy predkosci 90-110 Km/h na 5 biegu. pali wtedy nawet ponizej 6L/100km w zime spalanie wzrasta o okolo 1 L. W mieście latem jest to spalanie okolo 7,2 L a przy dynamicnzej jezdzie tak do 10 L(ale to juz startownie z kazdych swiatel i czekabnie na nastepnych)w zime wzrasta o okolo 1 L. Warto zaopatrzyć sie w termostat zimowy (jest cos takiego) wtedy auto szybciej sie nagrzewa i nie jedzie na ssaniu przez co pali mniej. A wiec srednio 7,2 do 8,2 w miescie i poza miastem na trasie 6 do 7 L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie BOMBA :D pod koniec 2006 zaplacilem za autko 4300 zł. + 1600 za wszyskie oplaty z ubezpieczeniem w HDI. Wszysko w autku jest spasowane tak jak należy a wyposazenie robi swoje. Niezawodnosc i stylistyka + dobry silnik sprawiaja ze tym autem chce sie jezdzic. Jeszcze raz goraco polecam !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To Honda!! a jesli jest problem szukać zamienników, na Allegro albo z postarać sie o czesci demobilu (nie polecam).A ceny nie sa jakies bajonskie na poziomie cen Forda czy nowszych VW najczesciej zdazaja sie takie rzeczy jak korozja tylnej klapy i blotnikow tylnich , ewentualnie drobne problemy z elektryka. Ps. jesli auto nie odpala nie trac glowy !! zdejmij kopulke aparatu zaplonowego i przeczysc wszystkie styki delikatnie papierem sciernym 600 i bedize gralo :) Zrestartuj komputr wyciagajac bezpiecznik 7,5 A znajdujacy sie pod maska na 20 sek. potem wlacz silnik na 15 do 20 minut z wyłączonymi wszyskimi urzedzeniami dodatkowymi takimi jak nawiew czy swiatla, wylacz sinlik, I juz :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Vtec-E 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic V Hatchback