Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

felizz, 7 lat temu
Silnik 1.5i 114KM 84kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 346 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Silnik 1,5 L, vtec-e, D15Z3, 89 koni. Nie wiem czemu nie ma tu wyboru tego silnika. Mojej Hondzie należy się pomnik w postaci tej opinii. Jeżdżę nią ok. 20-22 tyś. km. rocznie i tak od 7 lat. Jak już zaznaczyłem w szczegółowym opisie, auto niezawodne, silnik dynamiczny, a zarazem ekonomiczny. Na LPG nie przejmuję się gdzie jadę i z jaką prędkością. Na gazie przejechałem jakieś 100 tyś. km i nic się nie dzieje. Oleju dolewam tyle samo ile dolewałem jak ją kupiłem (niestety ktoś wcześniej musiał zawalić sprawę, ale gdyby nie to, to jestem pewien że mógłbym jeździć na syntetyku do dziś). Generalnie dbam okresowe wymiany, płynów i rzeczy eksploatacyjnych. Zużycie niektórych elementów daje się we znaki (wymieniłem łożysko kompresora klimy, słynne cukierki na których przejechałem już 150 tyś. ). Duży bagażnik, po złożeniu siedzeń rzekłbym mały dostawczak :) Nie raz się nią przeprowadzałem i woziłem spore rzeczy. Jeśli auto nie było garażowane, to trzeba sprawdzić stan przewodów hamulcowych. Na razie tyle. Jestem bardzo zadowolony z tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny i bezproblemowy. Jak na 1,5 vtec-e dosyć wystarczająco żwawy.
5,0
Skrzynia biegów
Przy 346 tyś. km. zajechałem tylko łożyska do końca, ale po wymianie na młodszą auto odzyskało wszelkie atuty komfortowej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Jak na miejskie auto do codziennego jeżdżenia wystarczająco dobry. Problem pojawia się gdy na ługu wystąpi jakaś nierówność. Wtedy tył lubi hmm.. robi coś dziwnego, jakby wynosi w bok.
Komfort
5,0
Widoczność
OK. Czasem słupki przednie coś tam przeszkadzały, ale w każdym aucie muszą być i czasem znajdą się w polu widzenia.
4,0
Ergonomia
Auto zaczyna być dla mnie za niskie. Jestem dość wysoki (186 cm) i wsiadanie jak i wysiadanie jest upierdliwe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Przy klimatyzacji na pewno się nie przeziębisz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy ok, dla pasażerów z tyłu nie wiem. Zależy od gabarytów.
4,0
Wyciszenie
W miarę ok, choć jeśli uszczelka drzwi lub przedniej szyby coś wystaje lub ma nierówności, to już to słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
% gwiazdek mówi samo za siebie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szczególnie jak na 20 letnie auto, rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanizm opuszczania szyb się wyrobił przy ok 300 tyś km, ale da się naprawić jak ktoś ma zmysł techniczny. Silnik do wycieraczek zaczął rzęzić, ale to jak wspomniałem, zużycie pewnych części jest nieuniknione. W każdym razie po wymianie młodsze jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 7 lat ne miałem poważnych usterek. Nie wiem, może pękający kolektor wydechowy, ale to i tak wymieniłem na 4-2-1 i już długo nie mam tego problemu. Może jeszcze rdzewiejące przewody hamulcowe, które po dobrej konserwacji jeszcze nie wymagają wymiany. No ale auto ma swoje lata.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
7,3
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Liftback