Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

CzlekStarejDaty, 3 miesiące temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : kręci się niemal jak wolnossący, jest auto jest dynamiczne, wyprzedzanie z redukcją do trójki to czysta przyjemność, a przy tym mało pali.
Przeniesienie napędu : bardzo pewne prowadzenie i precyzyjnie pracująca manualna skrzynia biegów.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Pośród minusów umieściłbym niewygodne fotele i kiepską trwałość lakieru. Pośród plusów: silnik, skrzynię biegów, prowadzenie, hamulce, wygląd, sporo fizycznych przycisków, wyświetlacz multimedialny, który nie dominuje wnętrza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po prostu świetny. Pali relatywnie mało, na ogół mam poniżej 6 litrów w trasie, jest cichy, kręci się niemal jak wolnossący. Redukcja do trójki i przyśpieszanie to przyjemność. Nie ma brutalnego oddawania mocy (bodaj tylko 240 Nm) ale przez to płynne i liniowe oddawanie mocy łatwo się zagapić i już załącza się "odcinka". Chciałoby się więcej, chip-tuning wejdzie raczej szybko :)
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek pracuje sztywno i pewnie. Zestopniowanie wydaje się w porządku. Czasami trzeba wcelować w trójkę. Wrażenie z operowania manualną skrzynią oraz dynamiczny silnik skłoniły mnie do zakupu tego auta. Sprzęgło łapie neutralnie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Prowadzi się pewnie, nie wychyla się w na zakrętach. Wyważenie w miarę neutralne. Hamulce są mocne. Hill-holder zawsze troszkę działa (nie da się go w pełni wyłączyć), ale nie przeszkadza.
3,0
Karoseria
Mam Hondę w kolorze Milano Red (bardzo popularny). O ile kolor mi się podoba, o tyle lakier jest nietrwały. Niewiele trzeba, by pojawił się odprysk.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w porządku. Nie przeszkadzają mi słupki. Widoczność w tylnym lusterku jest nieidealna ze względu na kształt klapy bagażnika, której poprzeczka przesłania mi widok na jadące z tyłu auta. Automatyczne światła działają całkiem nieźle - reagują dość poprawnie na zarówno przednie jak i tylne światła aut przede mną. Śwaitła "krótkie" są minimalnie za krótkie.
3,0
Ergonomia
tu chyba największy minus - fotele. Nie miałem problemu z wygodą foteli w żadnym z moich poprzednich aut, a tutaj trochę narzekam. Fotel kierowcy nie zapewnia dobrego trzymania bocznego, a z kolei fotel pasażera, który nie ma regulacji wysokości, nie daje podparcia pod uda. Trzeba się zatrzymywać w celu "rozprostowania kości". Zegary są ładne i czytelne, ale umieszczone nieco za wysoko. Wolałbym umieścić kierownicę niżej, ale jeżeli ulokuję ją tak jak lubię, to koło kierownicy przesłania mi górną część zegarów. System multimedialny jest jest wg mnie pośród plusów. Są fizyczne przyciski do podstawowej obsługi klimy, z kolei mały wyświetlacz nie dominuje wnętrza, a mimo wyświetla wszystko co mi potrzebne. Mały dongle USB daje funkcjonalność brzeprzewodowego AndroidAuto. Kierownica jest chyba najwygodniejsza, z jaką miałem do czynienia. Aha, podstawowe systemy wspomagania kierowcy są kontrolowane fizycznymi przyciskami (parkowanie, info o opuszczeniu pasa ruchu, start-stop itp.) - łatwo je wyłączyć w razie potrzeby. Asystent pasa ruchu jest niezły, z kolei adaptatywny tempomat zbyt gwałtownie reguluje prędkość i trzyma za duży dystans do auta przede mną, przez co czasem jeżdżę z limiterem prędkości w roli tempomatu (tempomatu zwykłego tutaj nie ma).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno się do czegoś przyczepić. Może brakuje regulacji siły nawiewu z centralnych wylotów powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj nie ma się do czego przyczepić. Mierząc 180 cm mam mnóstwo miejsca nad głową nawet przy podniesionym fotelu. Z tyłu jest również dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jestem zachwycony cicho pracującym silnikiem. Przy tempie rzędu 130 km/h po prostu go nie słychać. Ale niestety nadkola są wytłumione słabo i dość wyraźnie słychać opony. Ogółem - jest w porządku, ale słychać opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za krótko go posiadam, by ocenić usterkowość. Na pewno na plus jest niskie spalanie. Z kolei zalecany olej (Honda 2.0) jest dość drogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to dość drogie auto, ale zapewnia kupę frajdy podczas jazdy. O to mi chodziło.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spontanicznie uszkodził się czujnik parkowania z przodu. Poza tym - nie zauważyłem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko go posiadam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów