Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V V SUV

Kamil, 3 lata temu
Silnik 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V V SUV 2.0 i-MMD 184KM 135kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Samochód doskonale wybiera tryby jazdy, elektryczny, spalinowo-elektryczny oraz spalinowy - tak jak bym ja to chciał robić, robi to komputer samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie ma żadnych usterek - to honda
5,0
Całokształt
Samochód w 100% spełnił oczekiwania. Miał być duży, bezpieczny SUV, na 5 osób, do dojazdów do pracy w aglomeracji, żeby zawieść dzieci do przedszkola, pojechać na wycieczkę w weekend i w 100% dobrze robi to CRV. Najprzyjemniejszy w użytkowaniu samochód, którym do tej pory miałem okazję jeździć. Cichy, nie szarpie przy zmianie biegów bo jeździ tylko na silniku elektrycznym, bezdyskusyjnie wygodne fotele - jak w każdej hondzie - można przejechać 300km i nie czuć się zmęczonym i chcieć jechać dalej. Samochód ma świetne przyspieszenie do 100km/h, dostępne "od razu" - silnik elektryczny. Spalanie średnie z dotychczas przejechanych 3000km to 5,4l/100km (napęd 4x4 i automatyczna skrzynia biegów), ale w mieście przy spokojnej jeździe schodzi do 4,7-4,8 l/100km - dużo paliwa samochód w zimie zużywa na nagrzanie silnika - jak każdy silnik spalinowy. Zawieszenie bajka - miękkie, świetnie tłumi nierówności, ale również dostatecznie sztywne na szybsze manewry. Samochód przez 30% jazdy jedzie korzystając z baterii - nawet jak jedzie się 80km/h - elektryk utrzymuje prędkość z baterii - wówczas jest zupełnie cicho w kabinie. To co można by poprawić to słyszalny silnik spalinowy podczas przyspieszania do wybranej prędkości - ale tak jest w każdym samochodzie. Silnik spalinowy ma dużą kulturę pracy - to znany i sprawdzony hondowski silnik 2.0 - pancerna jednostka. CR-V to po prostu świetny samochód dający radość z jazdy - chce się nim jechać, daje radość, nie chce się wysiadać. Dużo kosztuje, ale przyglądając się jakości wykorzystanych materiałów, bateria litowo-ionowa a nie niklowo-wodorowe jak toyoty, dobre zawieszenie, ledy, asystenci jazdy - to nie można oczekiwać niskiej ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik spalinowy, jak potrzeba to chętnie się kręci na wysokie obroty, silnik elektryczny cichutki, jak potrzeba to od razu daje pełną moc i kopa do przodu, co w połączeniu z napędem 4x4 wgniata w fotel w każdych warunkach. Nie jest przy tym głośno, bo podbicie prędkości o 30-40km/h zaczyna się na prądzie z baterii, a nie trzeba czekać na rozkręcenie się silnika spalinowego - można skończyć manewr wyprzedzania a silnik spalinowy nie osiągnie nawet połowy obrotów maksymalnych - bardzo przyjemne uczucie
5,0
Skrzynia biegów
W tym samochodzie nie ma skrzyni biegów, auto napędza silnik elektrycznych, nie ma żadnych szarpnięć, redukcji... tego nie ma. Jest czysta przyjemność ciągłego przyspieszania
5,0
Układ jezdny
Fenomenalne zawieszenie, doskonale tłumiące nierówności, a zarazem bardzo "zbite". Daje ogromny komfort i pewność na drodze jednocześnie - dobre, hondowskie zawieszenie
5,0
Karoseria
Póki co dobrze wygląda, nie ma zarysowań, ładnie lakier odbija promienie słoneczne i nieco w nich zmienia barwę koloru
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna, mam prównanie z BMW X3, mzda CX-5 ... W hondzie wszystko wokoło widać, w w/w samochodach jest znacznie słabiej z widocznością
5,0
Ergonomia
Idealnie pod każdym względem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa kabina w zimie, wentylacja bardzo cicha, w zimie trzeba na 2 stopień wentylator ustawić co najmniej, żeby dobrze wentylowało też tył samochodu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W hondzie jest tak, że z zewnątrz wydaje się przeciętnej wielkości auto, a w środku.... boisko piłkarskie... nie jechałem w samochodzie, w którym byłoby więcej przestrzeni dla podróżujących z przodu i z tyłu, bagaznik bardzo duży, jak sie złoży siedzenia jest jak w furgonetce - lodówkę by się przewiozło tym samochodzem
5,0
Wyciszenie
Idealnie, w tym aucie do 140/h można rozmawiać cichutko, powyżej tej prędkości robi się głośno - silnik spalinowy zaczyna wchodzić na obroty. Ale ja z taką prędkością lub wyższą baaaaaaardzo rzadko się poruszam - aglomeracja śląska
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jechałem samochodzem, który spalał by mniej paliwa, a tytaj jest automat i 4x4 !!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko działa w 100% - to w końcu honda
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko dzieła w 100% - jak każda honda

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V V SUV 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V V SUV