Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CRX II

Kras, 20 lat temu
Silnik 1.6 i 16V Vtec 150KM 110kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 155 tys. km
Honda CRX II 1.6 i 16V Vtec 150KM 110kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeden z najlepszych samochodów jakim jeździłem. Rewelacja. Jednak żeby się nie zawieść i nie narazić na duże koszty trzeba bardzo starannie szukać. Nabyć tylko pewny egzemplarz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po prostu rewelacyjny. Kręcenie do prawie 8000rpm, cudowny dźwięk, znakomita dynamika. Poniżej 3000rpm troszkę ospały ale to w końcu Honda. Pomiędzy 5000rpm a odcięciem (7800rpm) rewelacyjny odjazd. Najbiedniejsza wersja wyposażenia znaczy tyle, że waży 900kg, co przy 130KM daje dynamikę prawie identyczną jak o 100kg cięższy VTEC.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Wskakuje dość twardo i ma bardzo krótkie drogi prowadzenia. Sprzęgło gwałtowne, wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Nawet na fabrycznych oponach 185/60/14 pozwala na bardzo szybkie pokonywanie zakrętów. Obniżone i utwardzone w połączeniu z gumami 195/50/15 tworzy po prostu gokarta. Niestety polskie drogi czuć w nim mocno.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna w każdą stronę. Dodatkowa tylna szybka pod spojlerem znacznie ułatwia parkowanie.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, kokpit bardzo fajnie zwrócony do kierowcy. Zero zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Łatwo grzeje i łatwo odparowuje. Jedyny zarzut to dosyć głośna dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniam tylko z przodu. Mam 190cm wzrostu i mieszczę się doskonale. Przestrzeni zarówno na nogi jak i na głowę jest pod dostatkiem. Na szerokość również jest ok. Tyłu oceniać nie będę bo jest to auto 2+2 czyli tak naprawdę dwuosobowe.
3,0
Wyciszenie
Tutaj ciężko wskazać jednoznaczną ocenę. Owszem jest głośno, szczególnie słychać silnik. Dla mnie to wielka zaleta (dałbym ocenę 5) ale dla co bardziej wygodnickich może być to ogromną wadą i daliby 1. Więc końskim targiem stawiam 3 :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo małe zużycie paliwa jak na takie osiągi. W mieście max. 10l/100km przy bardzo częstym wykorzystaniu potencjału auta. Jeżdżąc spokojnie schodzi się do 7.5l/100km. W trasie max. 9l. Części i serwis dosyć drogie, przydatnie jest mieć pewne układy :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezbyt drogi, choć podaż dobrych egzemplarzy raczej znikoma.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Owszem zdarzają się różne pierdółki jak np. podświetlenie zegarów ale w aucie 11-letnim takie rzeczy mają prawo się przytrafiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CRX II 1.6 i 16V Vtec 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CRX II