Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V I

brachu_, 5 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 358 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Trwałość wielu elementów takich jak amortyzatory, tarcze i bębny hamulcowe, układ wydechowy, elementy zawieszenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza na tylnych błotnikach, drzwiach i klapie bagażnika.
5,0
Całokształt
To już kolejna opinia mojego egzemplarza, tym razem po ponad 11 latach użytkowania i z łącznym przebiegiem 358 tyś km, z czego osobiście zrobiłem 246 tyś. km. Do auta bardzo się przywiązałem i nadal planuje je eksploatować. Niestety przez ostatni rok wymagał kilku większych inwestycji. Nie były to usterki, które uniemożliwiały jazdę, choć jedna taka się zdarzyła - padła cewka zapłonowa. Silnik brał olej w ilości 1l na około 2000 km, więc podjąłem decyzję o remoncie kapitalnym. Winę za branie oleju ponoszę ja ponieważ kupowałem tani olej syntetyczny i robiłem na nim 20 tyś km. To spowodowało zużycie pierścieni tłokowych olejowych. Poza tym z usterek - padł kompresor klimatyzacji (ślizgało się elektro-sprzęgło), wymiany wymagała zapchana chłodnica klimatyzacji (zapchany był radiator, który w czasie mycia myjką ciśnieniową rozpadł się, stąd konieczność wymiany na nową), pękł kolektor wydechowy (kolektor jest żeliwny i nie da się go pospawać), naprawy blacharsko-lakierniczej wymagał błotnik tylny, wymieniłem 3 skorodowane przewody hamulcowe, a aktualnie jestem po wymianie katalizatora i sprzęgła, choć są elementy eksploatacyjne i miały prawo się zużyć po tak dużym przebiegu. Dodam, że przed tymi naprawami auto cieszyło mnie bezawaryjnością oprócz drobnych elementów typu końcówki drążka kierowniczego, drążek kierowniczy, końcówki drążka reakcyjnego, termostat, linka gazu, poduszka tylnego mostu napędowego i parę innych drobiazgów. Silnik bardzo dobrze znosi gaz; należy tylko przy instalacji gazowej pamiętać o regularnej regulacji luzu zaworowego. Korozja nie tylko pojawia się w tych autach na tylnych błotnikach ale również na drzwiach (od dołu) i klapie bagażnika (od dołu - widoczne po otwarciu). Warto też wspomnieć o trwałości wielu elementów tego auta. W przypadku mojego egzemplarza mam nadal fabryczne amortyzatory, środkowy i ostatni tłumik, większość elementów w zawieszeniu, bębny hamulcowe. Do niedawna były także fabryczne tarcze hamulcowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przydałoby się z 20 koni więcej dlatego polecam wersję z silnikiem 124 konnym V-TEC.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu lub dłuższych przełożeń.
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji 3d bardzo mało miejsca na nogi dla pasażerów. Wersja 5d jest o 10 cm dłuższa co przekłada się na większą przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V I 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V I