Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting

Ryszard M., 3 lata temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To nie moja pierwsza Honda i zaskoczeniem było by gdyby coś było "nie tak"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Bezawaryjna, bardzo oszczędna w mieście i na trasie (korzystam ze start/stop). Ocena zużycia paliwa wynika z obliczeń na podstawie tankowań i przebiegu. Komputer pokładowy podaje zużycie mniejsze o około 0,5 ltr. Liczyłem na trochę więcej jeśli chodzi o system Honda Connect. Bazuje na starym Androidzie 5 i jest dość oporny. Nie udało mi się przekazać map z telefonu na ekran, ale nie twierdzę że to niemożliwe. Natomiast dla osób lubiących kontrolować zużycie paliwa ilość informacji jest bardzo duża. Zużycie chwilowe, średnie od startu, średnie od ostatniego tankowania i jeszcze kilka opcji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały samochód chętny do jazdy. Po około 10 000 km (dotarcie silnika) przyśpieszenie wyraźnie się poprawiło i jest bardzo dobre. Nawet przy 5 osobach samochód nie robi się "mułowaty".
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, precyzyjna, brak zastrzeżeń. Zakresy biegów (elastyczny silnik) na tyle się zazębiają, że zdarza mi się włączać biegi: 1, 2, 4 ,6.
5,0
Układ jezdny
Stabilna w czasie jazdy również przy dużych prędkościach i bocznym wietrze. Zwrotna i łatwa w manewrowaniu.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Nowy design robi wrażenie, może nie tak jak kiedyś Civic VIII (UFO) ale widać że to auto z jazzem!
Komfort
4,0
Widoczność
Grube przednie słupki dodatkowo mające kształt odwróconej litery Y wynikający z małych trójkątnych szyb (które właściwie nie poprawiają widoczności) zmniejszają widoczność lewej strony i wymuszają czasami "wyglądanie" z za nich aby rozpoznać sytuację na drodze.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Jedynymi przełącznikami, umieszczonymi nielogicznie są włączniki podgrzewania foteli. Są umieszczone na centralnym tunelu przed ścianką podłokietnika. Diod umieszczonych na nich nie widać, chyba że spojrzy się na dźwignię hamulca ręcznego, więc o ich przypadkowym włączeniu kierowca dowiaduje się czując grzejący go fotel. Jestem o krok od wyjęcia bezpiecznika odpowiedzialnego za podgrzewanie foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna, skuteczna po dłuższej jeździe. Szybę odmraża i odparowuje skutecznie, ale brakuje jej trochę mocy do szybkiego schłodzenia wnętrza. Nie powinno to dziwić przy silniku 103 KM.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód w którym siedzi wygodnie kierowca (wzrost 182 cm) pasażerka (170 cm) i 3 osoby (160 - 170 cm) z tyłu, które po trzygodzinnej podróży stwierdzają, że jechało się wygodnie nie jest mały.
5,0
Wyciszenie
Silnika na wolnych obrotach praktycznie nie słychać. Zauważa się hałas (silnika i powietrza) powyżej 130 - 140 km/h ale nie jest on męczący. Natomiast przy założonym bagażniku dachowym szum opływającego go powietrza słychać już przy 50 - 60 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest oszczędny ze względu na niskie zużycie paliwa. Przeglądy kosztują około 1100 zł "za sztukę". Wypadają średnio 2 przeglądu rocznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda nie jest tania, chociaż można powalczyć u dealerów o zniżki. Naszą przyprowadziłem z Katowic do Łodzi bo w Katowicach uzyskaliśmy najlepszą cenę. Jakość jest wysoka bo to przecież Honda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynym drobiazgiem jest wyłączanie się czasem (1 raz w miesiącu) czujników parkowania. Serwis proponował mi reset elektroniki z którego zrezygnowałem. Przy kolejnym przeglądzie zasugeruję wymianę włącznika bo wygląda mi to na tzw. "zimny lut". Ale to naprawdę drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting