Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting

-x-, 3 lata temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność i miejsce w środku.
5,0
Całokształt
No i przyszedł czas kolejnego podsumowania. W końcu po ponad 2 latach użytkowania aktualnego Jazz-a można coś więcej napisać. Oczywiście podtrzymuje wszystko co pisałem w poprzednich dwóch opiniach i obecnie auto jeździ bez zarzutów. Nie obyło się niestety bez pierwszego małego "problemu". O ile poprzedni Jazz był bezawaryjny przez kilka lat o tyle w obecnym pojawiła się mała skaza na niezawodności. Piszę o tym ponieważ ktoś może aktualnie mieć podobny problem. Po pewnym czasie użytkowania zaczął piszczeć (skrzypieć) pedał sprzęgła (oczywiście podczas wciskania :-)). Wizyty w ASO. Standardowo smarowanko systemu ruchomego pedału sprzęgła, które na nic się zdało, gdyż piszczenie nie ustawało. Ostatecznie okazało się, że za piszczeniem stała pompa sprzęgła. Zamówienie nowej przez ASO, szybka wymiana i działa jak nowe. P.S. wymiana zestawu pedału nic nie dała. Tak więc jeżeli macie taki problem lub z czasem coś takiego Wam się pojawi to miejcie to na uwadze. Ogólnie autko sprawdza się bez zarzutów i na chwilę obecną wszystko śmiga bez zarzutów. Pojawił się jednak w końcu największy minus Hondy Jazz, który sprawia, że już więcej Jazza nie kupię :-) (no chyba, że to zmienią). Tym wielkim minusem jest NAJNOWSZY JAZZ 2020 :-). Jak zawsze ceniłem Jazz-a jako bardzo praktyczne, niezawodne i oszczędne, małe z zewnątrz a wielkie wewnątrz auto miejskie tak to co zrobili z nowym Jazz-em proponuję przemilczeć. Albo napiszę kilka swoich odczuć aby nie pozostawić domysłu. Z praktycznego Jazz-a poszli jak dla mnie w kierunku np. VW Up. W porównaniu do Jazz-a z 2018 roku nowy Jazz w środku - mniejszy, mniej praktyczny, bagażnik - dużo mniejszy, tapicerka przypomina mi babciną kanapę, wygląd jak dla mnie dziwny, no i uwaga CENA :-) KOSMICZNA !!! W mojej opinii popsuli coś co fajnie funkcjonowało i się sprawdzało ale to już chyba najlepiej pisać przy aktualnym modelu. Pozdrawiam wszystkich.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest ok. Chcesz emocji kup 1,5l
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Auto miejskie więc i taki układ jezdny - bez zarzutów.
4,0
Karoseria
Jazz zawsze miał problem z karoserią (powłoką lakierniczą) w obecnym modelu na chwilę obecną nie widzę żadnych problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok poza prawą stroną podczas wyjeżdżania z boku pod kątem (widoczność ogranicza prawy zagłówek pasażera)
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć. W sam raz. Mogło by być troszkę szerzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Jest ok do 120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotąd standardowe koszty eksploatacyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujesz i jeździsz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczący pedał sprzęgła po około 14000 km. Pomogła wymiana pompy sprzęgła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting