Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude IV

ninja_ziom@tlen.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Prelude IV 2.0 i 16V 133KM 98kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : tylne błotniki
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić Hondowski silnik-niezawodny,pracuje równiutko-można monetę na nim postawić ;)do 3,5tys obr/min emerycka jazda,jak \"zakręcimy\" wyżej zaczyna się zabawa mowa tu o 2.0,silniki w których \"załącza\" się VTEC... sami sprawdźcie ;) .Nawet przy najsłabszej jednostce (F20A4) jest czym się pobawić,jednak dla amatorów ostrej jazdy polecam H22A(JDM),złe opinie natomiast ma H23A2 -pilnować poziomu oleju!
5,0
Skrzynia biegów
Moja skrzynia to krótka jedynka,agresywna trójka.Podsumowując przełożenia bardzo dobre,nie trzeba majtać biegami,można na piątce toczyć się 50km/h bez jakiś szarpań i przyśpieszać,można też na dwójce pociągnąć do 90km/h.Biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem,warto dodać-malutki(krótki) drążek zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Jest wspomaganie więc manewry na parkingu nie przysporzą nam kłopotów z tym,że promień skrętu jest trochę duży dlatego cztery gwiazdki.Zawieszenie sztywne ale nie twarde,albo inaczej usportowione nie sportowe.Auto dobrze trzymające się w zakrętach,ale uwaga przy niskich prędkościach i wysokich obrotach po wyjściu z ronda Prelka może nam przypomnieć o swojej podsterowności-opanowanie takich manewrów daje dużo frajdy z jazdy ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Tu tez niestety 4 gwiazdki auto stworzone do przemykania szybko po autostradach a nie do parkowania ;) Osoby ze wzrostem poniżej 170cm mogą mieć problemy z parkowaniem(długa maska-nie wiadomo gdzie się kończy ;) i tylna szyba położona \"wysoko\"). Osoby wyższe nie będą miały takich problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.Trzeba się przyzwyczaić do umieszczenia przycisku świateł awaryjnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam wątpliwości -medal-,ze względu na \"małą\" kabinę i silniki z duża pojemnością nawet przy dużych mrozach szybko nagrzejemy wnętrze podobnie - szybkie działanie klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć gwiazdek,przestrzeń z przodu duża kierowca jak i pasażer siedzą wygodnie w dobrze trzymających fotelach.A tył-jaki tył?mowa tu o segmencie sport coupe jeśli chcesz kogoś woźić kup sedana ;) W Japonii to auto jest rejestrowane 2+2 czyli 2 osoby dorosłe i dwoje dzieci.Polskie prawo jednak tego nie \"ogarnia\" i mamy samochód zarejestrowany na 4 osoby co się kłóci z możliwościami,chociaż na upartego można w czwórkę podróżować-niestety o komforcie należy zapomnieć.
5,0
Wyciszenie
Mi pasuje myślę,że samochód został tak zaprojektowany aby docierały do nas dźwięki z pod maski i tłumika na wysokich obrotach w końcu to auto ze sportowym charakterem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na takie pojemności i na te roczniki to moim zdaniem fenomen żadne europejskie auta nie mogą się pochwalić tak niskim spalaniem.Pamiętajmy,że jest to auto o dobrych osiągach z początku lat 90\',dane z mojego silnika(F20A4) autostrada(do 130km/h)ekonomicznie 7,5l agresywna jazda 11.6 miasto 9-10l Co do napraw,zapomnijcie o jakichkolwiek,jedynie klocki paski i olej trzeba wymieniać.Jeżdżę ponad 3 lata i żadnych awarii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krótko 5 gwizdek,najmniej awaryjny samochód z jakim się spotkałem,jeśli będziesz o nią dbał odwdzięczy się niezawodna eksploatacją.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Prelude IV 2.0 i 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Prelude IV