Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude IV

SaintRav, 11 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Prelude IV 2.0 i 16V 133KM 98kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,17
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Byłem przekonany że wersja oszczędna 133km non-V nie da takiej frajdy z jazdy.. Miłe rozczarowanie :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Standard czyli tylne nadkola oraz szyber dach.. Po pojawieniu się rudej - zbierać na Blach-Lakiernika
Zawieszenie : Dobre ale nie na nasze drogi, żeby przedłużyć żywotność trzeba omijać dziurki itp
5,0
Całokształt
W tym przedziale cenowym, polecam samochodzik każdemu :) Kto szuka czekoś rzadkiego ze sportowym charakterkiem jak i wyglądem bijącym na łeb niejedne nowsze samochody. Jak na swoje lata, wytrzymały, niezawodność silnika hondy to znak jakościowy :) karoseria dla usztywnienia woła o rozpurkę kielichów ale to dosyć normalne przy tak leciwej karoserii..
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniki ok, lubi wysokie obroty, brzmi świetnie, niestety wersja 2.0 i nie ma tego kopniecia więc przy manewrach trzeba redukowac żeby mieć tą wymuszoną moc pod gazem. Ogólnie wporządku ale brakuje Vtec\'a :>
4,0
Skrzynia biegów
Na ten temat krótko, skok drążka krótki, biegi wchodzą miękko i jest bardzo podobnie jak w Fordzie Probe.. Znajomy ma zamontowany Short Shifter, ale osobiście wole oryginał.
5,0
Układ jezdny
Przyczepność Wspaniała :D nawet przy przedawkowaniu prędkości w zakręcie, samochód wybacza błędy i nadal jest do skontrowania. Przy poślizgu, tyłek delikatnie wyprzedza przód, lecz ogólnie idzie równo niczym AWD przy a\'la drifcie :P Zawieszenie sztywne, trzyma się pozytywnie co odbija sie na komforcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Początkowo myślałem że będzie tragedia, dziś już wiem że to była bzdura. Szyba przednia jak i !tylnia! dają radę, czarny punkt w lusterkach chyba nie istnieje, jedyne co mi osobiście przeszkadza to słupki pomiedzy szybami drzwii a przednią szybą, nieraz potrafią zasłonić cały samochód :P ale da sie do tego przywyknąc i przystosować jakąś taktykę.
3,0
Ergonomia
W tym temacie niestety Prelcia ginie, ze wzgledu na szaroko rozstawione koła czuć każdą nierówność na naszych drogach, więc o komforcie jazdy po polskich drogach nie ma mowy, chociaż i tak nie jest najgorzej, siedzenia półkubełkowe trzymają człeka i przy tym sa wygodne i mięciutkie. Rozłożenie i tak minimalnej ilości przycisków - ok, i umiejscowienie radia blisko drążka zmiany biegów również pozytywnie wplywa na manewrowanie radyjkiem. Pojemność bagażnika jest w porządku, do najwiekszych nie należy ale czego tu chciec od coupe :P Jest możliwość położenia oparcia po stronie pasażera aby to móc przewieźć coś dłuższego lecz też nie za szerokiego..
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - po otwarciu szyb bocznych i dorzuceniu do tego szyberdachu, wieje jak w Górach Stołowych. Ogrzewanie - pozytywne, nawet przy ujemnych temperaturach nagrzewa sie dosyć szybko i nie traci tego ciepełka. Brak Klimy w moim modelu mi osobiście nie przeszkadza poniewaz mam problem z zatokami, ale dla osób lubiących klimę może to być problem, ponieważ w upały jedynie możemy liczyć na przeciąg ciepłego powietrza ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń, miejsca z przodu nie brakuje a wręcz powiem że jest sporo przestrzeni, gorzej z tylnymi fotelami. Osobiście miałem przyjemność siedzieć z tyłu w wersji przed liftowej, gdzie jest tzw.\"Trumna\" i przy moim wzroście (180cm) na krótki dystans da się wytrzymać, lecz na dłuższą metę - EeE :P w wersji po liftowej ciut więcej miejsca ale tylko w okolicy tułowia.. Ale w końcu to Coupe :P
4,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o wyciszenie auta, jest w porządku.Przy zamkniętych szybach otoczenie jest dobrze wyciszone. Prace silnika słychać powyżej 3,5tyś obrotów i to z umiarem, poniżej z kolei dudni tłumik (oryginalny-który jednak jest ciut przy głośny).Nie wyobrażam sobie nie słyszeć silnika na wyższych obrotach.. przecież to muzyka dla ucha :D
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części japońskie kosztują ale również są wytrzymałe :) Więc Cena-Jakość OK, lecz tanie nie są.. Niektóre części silnikowe to przesada ale jak ktoś chce to znajdzie inne rozwiązanie. 2.0 pali średnio 9l na 100 przy zabawie najwięcej wyszło mi niecałe 12l. Wiec w granicy, na trasie jeszcze nie miałem przyjemności testować więc nie wiem, jedynie słyszałem pogłoski w stylu = 7,5l. Od kogoś słyszałem że powyżej 120km/h każde 10km/h to dodatkowy litr spalania, więc 150km/h to 15l.. a czy to prawda :P nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość cena, przy wyborze części Japan ok, są zamienniki lecz o mniejszej wytrzymałości (zależy co i od stylu jazdy).Gorzej z pewnymi częściami silnika które są aż śmiesznie wygurowane. Ogólnie samochód nie należy do tanich w utrzymaniu, ale również nie jest jakoś przeraźliwie drogi. I naprawde przy odpowiednim użytkowaniu całkowicie odwdźięcza sie niezawodnością ^^
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba pilnować wszystkiego, poziomu płynów jak i nawet jakości żarówek xP Ostatnio wyskoczył mi problem z abs\'em = winowajcą była żarówka, która niedość że wyłączyła tylne pozycje to w dodatku, komputer blokował ABS.. po wymianie dobrych - nie spalonych żarówek, wszystko wróciło do normy.. Poza tym od zakupu zero problemów :>

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Prelude IV