Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude V

Mikuś, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ludzie oglądający się za tym samochodem na ulicach i parkingach, podchodzący z zaciekawieniem na stacjach :). Niesamowita radość z jazdy i świadomość, że jedzie się samochodem, który w Polsce występuj tylko w paruset egzemplarzach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety rdza, ale to norma, nie ma róży bez kolców.
5,0
Całokształt
Legendarny, lecz niestety przez wielu zapomniany model Hondy. Absolutnie unikatowy i dający wiele radości z jazdy, do tego dość łatwy w naprawach, które na szczęście są bardzo rzadkie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy F20A4 2 litrowy o mocy 133 koni troszeczkę za słaby , ale to idealny kompromis pomiędzy dynamiką, a oszczędnością.
4,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia, co pozwala na spokojną jazdę w mieście na 3 biegu. Czasami są problemy z zapięciem 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, jest niskie, dobrze wyważone, chociaż promień skrętu jak to w aucie sportowym sprawia, że parkowanie gdziekolwiek to wyzwanie, ale nie ma co na to narzekać. Warto jednak pamiętać, że seryjny układ hamulcowy jest dość słaby, najlepiej zmienić na osprzęt z wersji H22a Vtec (większe tarcze itp.).
4,0
Karoseria
Rdza na nadkolach, masce oraz klapie bagażnika obniża ocenę, chociaż i tak jak na auto japońskie jest nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność z przodu przez cienkie słupki boczne, duża przednia szyba.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra pozycja dla kierowcy i przedniego pasażera, siedzi się nisko, czujemy się "zabunkrowani".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyberdach latem jest prawdziwym wybawieniem, jak to w starszych samochodach nie ma co oczekiwać cudów, ale nawiewy są przemyślane, przynajmniej dla osób z przodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standardowo jak to w coupe, z przodu miejsca dużo, ale z tyłu jest problem, oprócz kierowcy zmieszczą się maksymalnie 2 osoby od strony pasażera.
2,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo głośno przy prędkościach autostradowych, jazda z podniesionym szyberdachem może być da niektórych katorgą, chociaż jak ktoś lubi "wczuć się" w samochód nie powinien narzekać ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2 litrowy dobrze znosi instalacje gazowe, którą sam posiadam (BRC). Niektóre części pasują z Accordów lub Civiców, ceny przyzwoite, jak to na starą Hondę. Mnóstwo zamienników od różnych firm tuningowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez wątpienia stare Hondy mają najlepszy stosunek jakości do ceny. To auta kultowe, niezawodne, mające rzesze fanów, wyróżniające się na ulicy pośród dominujących aut z grupy Vag.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosyć popularnym problemem jest psujący się silniczek krokowy, stąd czasem obroty wariują przy nierozgrzanym silniku, do tego opadający często tylny zderzak (pękające uchwyty). Trzeba kontrolować stan zaworów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak przy odpowiedniej eksploatacji :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Prelude V