Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra III Hatchback

Ping-Pong, 2 lata temu
Silnik 1.6 107KM 79kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra III Hatchback 1.6 107KM 79kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Klima i bagażnik
4,0
Całokształt
Mam kilka miesięcy, o aucie nie ma wielu materiałów w sieci (głównie amerykańskie, gdzie auto jest naprawdę popularne) więc opiszę parę spraw, które trudno znaleźć. Generalnie auto jest do bólu przeciętno-solidnie. Gdy rozpatrzymy je jako budżetowe - jest już naprawdę dobre. Gdy weźmiemy pod uwagę, że VW Golf z tego rocznika kosztuje jakieś 11-12 tys. a za Audi A3 jeszcze więcej... To jest bardzo, bardzo dobre.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaletą jest prosta konstrukcja, niewiele może się popsuć, a to co się wymienia, zazwyczaj jest niedrogie. Na dodatek dobrze współdziała się do LPG. I w ten sposób 90% potencjalnych użytkowników auta powinno już być zadowolonych i nie czytać dalej, gdyż niczego więcej nie oczekują. Jednak trzeba przyznać, że auto ma wysoko poprowadzony moment obrotowy, trzeba nieco depnąć, żeby jechać żwawo (porównuję z genialnym 2.0/147 KM Hondy) a apetyt na paliwo - 7.5 w trasie, 9 w mieście to nie byle co, gdzieś ten 1, może 1,5 litra mniej byłoby wręcz idealnie. Wiadomo jednak, że to wbrew pozorom niemałe i ciężkie auto opracowane u progu XXI wieku, stąd spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, miękko, precyzyjnie. Zero problemów, można zmieniać 2 palcami.
4,0
Układ jezdny
Auto było chyba projektowane z myślą o USA. Jest miękko, buja. Ponieważ nie jest to wyścigówka, tylko auto zalatujące emerytem - dla mnie plus. Dobrze łyka dziury, progi póki nie pędzimy za mocno. Nie zrobi się tym efektownych wiraży jak Civic VI gen. ale nie wylecimy z drogi przy szybszej jeździe.
4,0
Karoseria
U mnie ok ale problemy z rudą na nadkolach są oczywiste, wystarczy popatrzeć na wystawione na sprzedaż egzemplarze. Co do wyglądu karoserii - nietypowy hatchback, będący w istocie liftbackiem wygląda ok. Niczego nie udaje, jest nieco archaiczny ale ma swój wydźwięk i urok.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka ok, przód ok, tył jak w liftback'u czyli nieco gorzej i trzeba się przyzwyczaić jak w każdym aucie. Generalnie dałbym 5/5 ale wyjeżdżając i patrząc na boki, jest kilka słupków (dochodzi ten z malutką szybą na tyle) i trzeba być czujnym.
4,0
Ergonomia
Generalnie bardzo dobra, gdyby nie to, że Koreańczycy, by obniżyć cenę auta zdecydowali się na kilka dziwnych rozwiązań. Wszystkie przyciski gdzie trzeba, fotele w miarę ok z niezłą regulacją, schowek na okulary jest, zero udziwnień z przyciskami, 6 uchwytów na kubki (rynek USA się kłania!). Znalazły się podłokietniki z przodu i z tyłu, dodatkowo mamy spory kawał bagażnika ze składaną na płasko tylną kanapą. Brzmi idealnie... Tylko aby złożyć tylne siedziska trzeba być Pudzianowskim, bo jego krzepy wymaga pociągnięcie paska odblokowującego siedzisko, w bagażniku nie ma schowków na np. trójkąt. Detale ale są. Na plus dodam jeszcze naprawdę niezłe audio, co nie jest czymś oczywistym w tanim kompakcie. Wnętrze też mimo lat trzyma fason i nie skrzypi wszędzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatronik, w którym w 30 stopniowym upale wystarczy ustawić na 21 stopni z najsłabszym nawiewem, by po 30 sekundach od startu poczuć pierwszy chłód (rynek USA kłania się po raz kolejny). Na maksymalnym chłodzeniu w środku auta można rozpocząć budowlę igloo. Grzanie podczas zimnego maja też było bardzo dobre ale to jeszcze nie był prawdziwy zimowy sprawdzian.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daje radę, można jechać w 5 osób na wakacje i każda przeżyje w dobrej kondycji. Tylko niech nikt nie da się zwieść, to jest dłuższy kompakt a nie pełnoprawne auto segmentu D i nie da tyle miejsca (nie licząc dużej przestrzeni bagażowej). Czuć to nieco na szerokości i długości. Dałbym 5, gdyby kierowca miał nieco więcej miejsca na nogi/kierownica unosiłaby się wyżej.
4,0
Wyciszenie
Auto ma 15 lat, najstarsze egzemplarze mają już dobre 20. Trzeba to wziąć pod uwagę, u mnie jest minimalnie wywinięta uszczelka drzwi, która "łapie" podmuchy i pewnie dałoby się to tanio wyeliminować. Tak czy owak auto jest wyciszone poprawnie (do 80 milczy, do 120 jest ok, potem już głośniej). I ponownie - jak na budżetowego kompakta, dwa razy tańszego od jakiejś A3 - jest naprawdę ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przewidywalna eksploatacja, niedrogie części, brak skomplikowanych rozwiązań technicznych. Spalanie ok. 10 litrów LPG, "domyślny" rozmiar opon 185/65/15 oznacza szeroki wybór w niskich cenach. Generalnie jest tanio. W segmencie C tańsze chyba będą tylko VW Golf i Opel Astra na kiepskich zamiennikach. Oczywiście trzeba kupić zadbane - koszt reanimacji trupa będzie wyższy niż w ww. przypadkach z uwagi na mniejszą podaż części zamiennych i używek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pakowne, dość wygodne, pełna elektryka, klimatronik - zadbane egzemplarze nieco tańsze od Opla Astry. Za VW Golfa z większym przebiegiem od razu dopłacamy jakieś 3-4 tysiące - akurat za tyle możemy kupić porządną instalację LPG i nieco części. A3 potrafią być dwukrotnie droższe, Hondy Civic również. Francuzy (C3, 307, Megane) nadal droższe, a bardziej kapryśne. Żadne z tych aut nie da takiej przestrzeni.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co 5, nic nie wyskoczyło, żarówki można wymienić bez wielkich ceregieli. Jednak widać czasem budżetowość auta i ciekawe czy i kiedy wyjdzie na jaw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co cisza, prostota konstrukcji daje nadzieję, że nic nie trzaśnie, a jak trzaśnie to tanio.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra III Hatchback