Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Galloper II

Bogusław, 6 lat temu
Silnik 3.0 141KM 104kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Galloper II 3.0 141KM 104kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żywy, pięknie brzmi, niezawodny i oszczędny
Inne : WIelozadaniowość i pojemność bagażnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jak w starym aucie, coś tam zawsze wyskoczy ale nic uciążliwego jeszcze nie odkryłem
4,0
Całokształt
Duże auto, z możliwością przewozu 7 osób oraz umiarkowanym apetytem na benzynę. Silnik bardzo trwały, skrzynia i reduktor dają radę. Prosta konstrukcja nie zaskakuje dziwnymi problemami - jak sięcoś urwie to wiadomo co i wtedy naprawiamy. Co najważniejsze umożliwia sprawne poruszanie się po drogach (nie jest zamulone jak wersja diesel). Na autostradzie można spokojnie podróżować z predkościami 130-140km/h a i w terenie daje radę jak potrzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żywotny, przy 198000 na liczniku dalej leje 5W40 bez problemów - standardowo jak to w tych konstrukcjach mitsubishi po tylu latach zaczynaja klepać popychacze hydrauliczne ale cena za 12szt jest przystępna i łatwo pozbyć się problemu. Jak na tą pojemność i masę auta jest bardzo ekonomiczny. Trwałość i łatwość obslugi to też bardzo wielki plus.
4,0
Skrzynia biegów
Nic nadzwyczajnego - nadal działa po dwudziestu latach. Reduktor załączany manualnie. Biegi nie haczą
4,0
Układ jezdny
Tył na sprężynach, przód dwa wahacze na strone plus drążki skrętne - które lubią skrzypieć - ale to cały urok terenowego auta. Kalamitek w zawieszeniu jest z 15 - każdy swożeń można nasmarować co wydluża życie elementów zawieszenia. Generalnie jak w kombajnie ale na plus :)
4,0
Karoseria
Kształt ponadczasowy - lubi na podszybiu skorodować ale po dwudziestu latach jest nadal solidna. Ocynk jest ale dosyć cienki.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi sie wysoko, szyby wielkie, lusterka wielkie - nikt na widoczność nie będzie narzekał :)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - miejsce na radio jest niestety nietrafione, ale wybaczam bo i tak wolę słuchać dzwięku V6 :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima sprawna chłodzi bardzo dobrze. W aucie jest dwie nagrzewnice jedna z przedu na desce a druga pod tylna kanapą. Grzeje wyśmienicie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca od groma - co jest fajnego to tylna kanapa i siedzenia z trzeciego rzędu można rozłożyć na płasko i zmienić je w łóżko
4,0
Wyciszenie
Daję 4 gwiezdki bo na autostradzie przy 120-130 nadal można dogadać sięz rodziną. Biorąc pod uwagę kształt auta uważam to za plus :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powoli zaczyna się przoblem z dostępnością częsci ale trzeba pamiętać, że większość problemów można poprostu naprawić czyli rozebrać, nasmarować, wyczyścic złożyć i działa - stara dobra motoryzacja. Części które należy wymienić nie powalają cenami. Dużo rzeczy podchodzi od pajero I, czy shoguna. Nie ma biedy z kosztami
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz ogarnięte usterki nie wracają - tak jak pisałem wczesniej drobiazgi da się po prostu naprawić swoimi siłami
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupując wiedziałem że muszę zregenerować tylny most - koszt 1200pln wszystkie łożyska i robocizna uważam za jak najbardziej akceptowalny. Poza tym nic poważnego przez dwa lata nie wyskoczyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Galloper II