Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

Valigora1, 15 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem mile zaskoczony jezeli nic sie nie wydarzy zamierzam pojezdzic autkiem kilka ladnych lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zgrabne i stylowe a jednoczesnie solidnie wykonane i zaprojektowane. Dużo miejsca zarówno dla kieorwcy jak i pasażerów co przy duzym bagazniku powoduje, iż w pełni I30 może być uważane za auto rodzinne. Szcególną uwage zwraca ladnie zaprojektowana linia auta oraz wykonczenie wnetrza i niebieskie podswietlenie zegarów. Silnik 1.4 moim zdaniem mógłby byc troche mocniejszy ale co do jego kultury pracy brak zastrzezen. Czasem na skryzowaniu nie wiem czy silnik jest wlaczony zero drgan na kierownicy i duze wyciszenie silnika. Przy wiekszych predkosciach jest juz gorzej ale jak porownam do mojego poprzedeniego bolida, ktory wpadal w rezonans i ogluszajacy ryk jak przekraczal 90 km nie stanowi to problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów mam dwa zastrzezenia. Wsteczny nie zawsze dobrze wchodzi trzeba sie przylozyc tzn. podniesc dokladnie leawrek do gory i dokladnie wbic bieg do konca, inaczej nie pojedzie. Ponadto czasami mam problem z wbiciem 2 z 1 nie wiem od czergo to zalezy (podobno nalezy wbijac przez luz a ja ponoc wbijam z 1 na 2 bez skierowania go na chwilowy luz na srodku skrzyni) musze wtedy najlepiej wbic inny bieg bo ponownie wysprzeglenie nie pomaga.
5,0
Układ jezdny
Co do ukłądu jezdnego nie mam zastzrezen wszystko w najlepszym porzadku.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu na 5 z tylu niesttey mocno ograniczona, nbardzo pomagaja lusterka boczne i czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszytskie klawisze w zasiegu. Brak opcji sterowania radiem w kierownicy troche burzy ta harminie ale sam wybralem autko z 2007 r. bez tej opcji. Poza tym widzialem w sklepie ineternetowym modul do sterowania radiem do kierownicy kupie i zamontuje sobie i bedzie wszystko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch i klimatyzacja dziala prawidlowo, nie wiem jak bedzie w zimie, szybko usuwa zaparowania wewnatrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzen z prozdu i z tylu, co ciekawe w toyocie auris szorowalem nogami o kieorwnice a w I30 mialem jeszcze sporo luzu w obu przy maksymalnei wychylonych siedzeniach. Z tylu I30 jezeli siedzenia nie sa maksymalnie wycholne to mam nawet luz i nie szoruje kolanami o przednie siedzenie tak jak zdarza się w innych samochodach.
5,0
Wyciszenie
Czasem na skryzowaniu nie wiem czy silnik jest wlaczony zero drgan na kierownicy i duze wyciszenie silnika. Przy wiekszych predkosciach jest juz gorzej ale jak porownam do mojego poprzedeniego bolida, ktory wpqadal w rezonans i ogluszajacy ryk jak przekraczal 90 km nie stanowi to problemu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestetey na razie zawód tylko raz spalanie srednie od tankowania do tankowania do pelna wynisolo 6.8 i to na dodatek w trasie. Po miescie w korkach w Warszawie wskazuje uparcie okolo 10-11 plus minus 1 litr z wlaczona klima. Licze ze sie ustatkuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co do ceny i jego stosunku do jakosci to musze zauwazyc, ze moim zdaniem nie ma chyba bardziej korzystnego stosunku. Poczatkowo myslalem o Kia ceed ale gdy okazalo sie, ze za nizsza cene moge miec I30, ktory nie jest tak usterkowy jak ceed nie zastanawialem sie ani chwili i teraz blogoslawie sobie ze nie pakowalem sie w ceeda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszytskie dziala na razie w porzadku, wystapila jedna wpadka ale z winy salony (zapomnieli aktywowac odlaczone mechanicznie swiatla dzienne). Juz w porzadku nic nie skrzypi nic nie odpada, nic nie stuka. Nie mam się do czego przyczepić. Aha zauważyłem po miesiącu uzytkowania zaczątki rdzy na jakimś niezabezpieczonym metalowym elemencie i w aso posmarowali mi srodkiem konserwujacym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 I Hatchback