Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

dn, 15 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : doskonałe jest wyciszenie do 120km/h, moc silnika przy pojemności 1,4, komfort jazdy i duża satysfakcja i przyjemność z jazdy sprawia że chce się nim jeździć gdyby nie te ceny benzyny
5,0
Całokształt
bardzo dobry samochód dla przeciętnej polskiej rodziny w wieku średnim, daje dużo przyjemności z jazdy, poczucia bezpieczeństwa, komfortu i satysfakcję z udanego zakupu,
Wrażenia
4,0
Silnik
Uważam że jest bardzo dobrze aczkolwiek nie doskonale. Ocena dobra jest jednak za mała ale 4,5 nie występuje w tej ocenie. Powodem gorszej oceny jest brak 6-go biegu lub złe wyciszenie powyżej 3,5 tyś obrotów co znaczy powyżej 120km/h. W porównaniu do innych VW Golf, Ford Focus, Opel AstraIII, wypada bardzo dobrze a nawet wydaje się być lepszy. Decydujące jest to że model jest nowy i prezentuje najnowsze rozwiązania. Silnik 1,4 16V DOHC ma moc 109 KM. Przyśpieszenie bardzo dobre na każdym biegu. Za dużo chce się oczekiwać od tego samochodu a nawet oczekuję się komfortu jazdy jak w samochodach klasy D,
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko bardzo dobrze, operowanie dźwignią zmiany biegów zupełnie jak joystikiem komputerowym, biegi same wchodzą, ciężej włącza się bieg 1-wszy i wsteczny, przy zmianie biegów silnik pozostaje na podwyższonych obrotach co jest pewnym minusem,
5,0
Układ jezdny
jedzie się jak fordem focusem stabilnie i pewnie, samochód łatwo skręca i dobrze reaguje na operowanie kierownicą, trochę jeździ się jak gokartem gdyż samochód jest nisko zawieszony,
Komfort
4,0
Widoczność
nie tak dobrze jak w samochodach rodzinnych, vanach czy SUV-ach ale wystarczająco dobra widoczność, najgorsza do tyłu ale rekompensują to bardzo duże lusterka zewnętrzne,
5,0
Ergonomia
ergonomia bez zarzutów,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez problemów, przednia szyba na dole przy pogodzie deszczowej zachodzi parą, trzeba włączać klimę, innych problemów nie zauważyłem,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
najlepsza w klasie, wybierałem długo i nie spotkałem samochodu w tej klasie z tak dużą przestrzenią wnętrza, dorównuje może tylko Nissan Tida ale przegrywa swoim wyglądem zewnętrznym przypominającym samochodzik zabawkę,
4,0
Wyciszenie
jak wspomniałem do 120 km/h i poniżej 3,5 tyś obr. doskonałe. Wydaje się że jedziemy samochodem o klasę wyżej. Samochód płynie jeżeli jest dobra nawierzchnia. Rodzina zasypia. Niestety powyżej tych parametrów zaczyna stopniowo buczeć co trochę przeszkadza przy dłuższych trasach. Rozwiązanie to jechać do 120 km/h i tylko zwiększać prędkość i obroty przy wyprzedzaniu. Konstruktorom samochodu polecam zastosować 6 bieg bądź wyciszyć buczenie. Dziwne bo powyżej 140 buczenie przechodzi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa trzyma poziom konkurentów, ceny napraw i przeglądów mniejsze,
4,0
Stosunek jakość/cena
ceny w Polsce ogólnie uważam za skandaliczne bo słyszałem że na Węgrzech są mniejsze o 20%. Również akcyza państwowa to skandal. Rząd musi znieść niektóre podatki które sprawiają że taki samochód jest droższy niż za granicą u naszych braci jak również ceny benzyny są zawyżone. Przykładem może być USA. Cena tego samochodu w USA to około 40 tyś zł. Za benzynę płacimy 2 zł za litr.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ma na razie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma na razie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback