Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting

R.M., 8 lat temu
Silnik 1.4 MPI 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Myślałem nad wyborem z pół roku. W końcu wybrałem I30 wersję Classic Plus .Ogólnie to wygodne i ekonomiczne auto. Zaskoczyło mnie niskie zużycie paliwa. Duży komfort podróżowania ,wygodne fotele,przestronne wnętrze. Auto dobrze radzi sobie także na dłuższych trasach ,po 500-600 km nie czuć zmęczenia. Dobrze grające fabryczne radio, wystarczająco bogate wyposażenie seryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i oszczędny. Silnik w rzeczywistości ma 109KM. Z pojemnością 1,4 nie da się błyskawicznie przyspieszać ,ale ogólnie wypada dobrze. W końcu nie jest to auto na wyścigi. Podstawowym kryterium była prostota ,niezawodność , żadnych turbo i dwumas.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo precyzyjnie i lekko. Ma też jednak trochę wymagań. Jest tak zestopniowana ,że ma bardzo krótkie przełożenie na 1,2 i 3 biegu ,przez co auto szybko przyspiesza. Trzeba trochę czasu pojeździć aby robić to płynnie i bez zrywów. Komputer podpowiada jaki bieg wrzucić , ale już powyżej 60km/h pokazuje żeby wrzucić 6 bieg. W praktyce w mieście trzeba sporo ruszać dźwignią. Włączając 6 bieg trzeba dźwignię odpychać w lewo aby nie wrzucić 4 biegu. Dla osób wymagających wygody najlepszy będzie automat.
4,0
Układ jezdny
Można wybrać przyciskiem na kierownicy jeden z 3 trybów wspomagania, Fajna rzecz ,bo na parkingu -w trybie komfort- można kręcić kierownicę małym palcem. Kieruje się pewnie choć w ostrych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością trochę mam wrażenie jakby tył chciał uciekać na zewnątrz. Za to zawieszenie jest super i jazda jest bardzo przyjemna nawet na wertepach lub kostce brukowej. W pracy mam możliwość jazdy WW Touranem ,C5 , Oktawią i Insygnią ,to tylko C5 jest bardziej komfortowy na wybojach.
Komfort
4,0
Widoczność
przód i na boki w porządku .Do tyłu średnio ,ale pomagają duże lusterka boczne no i czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i dosyć intuicyjne. Zresztą do wszystkich potrzebnych funkcji jest dostęp przyciskami z kierownicy. Nie trzeba też zbyt długo studiować instrukcji. System operowania mediami i telefonem za pomocą głosu to na początku użytkowania niezła zabawa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bardzo dobrze . Kabina szybko się nagrzewa jak i ochładza. Wersja classic plus ma klimę manualną ale po nastawieniu temperatury naprawdę nie ma potrzeby grzebania w nastawach. Fajne są różne wybory nawiewów i mimo jazdy zimą szyby nigdy nie zaparowały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca z przodu niż w niejednym większym aucie. Przykładowo w Insygnii jest sporo ciasniej. Z tyłu osoby wysokie też siedzą wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Tu zawsze mogłoby być lepiej. Do 100km/h w kabinie bardzo cicho. Przy 130-140km/h można rozmawiać bez potrzeby podnoszenia głosu a także słuchać radia. Przy 130km silnik ma 3500 obrotów i jest już lekko słyszalny ,chociaż i tak najwięcej słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt przeglądu gwarancyjnego ok.500zł więc jest O.K. Zużycie paliwa zaskakująco małe. Silnik też przeszedł jakiś facelifting .Spalanie w trasie przy prędkościach "przepisowych" to 5,0-5,2l. Autostrada 130_140km/h to 5,9-6,0l . Nie bardzo jest sens zakładać gaz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w cenie poniżej 60 tys. W zasadzie ma wszystko do wygodnego podróżowania . Inne marki też nie oferują więcej za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie żadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie żadnych i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting