Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon Facelifting
JK,
3 miesiące temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto warte wcięcia pod uwagę przy założeniu zamiaru zakupu rozumem, a nie sercem. Nie jest wybitne pod żadnym względem ale nie ustępuje konkurencyjnym propozycjom niemieckim czy japońskim przy zauważalnie niższej cenie zakupu, serwisu i niskiej konsumpcji paliwa. Silnik 1.0 TGDI wg. opinii mechaników uchodzi za bezproblemowy, zwłaszcza w porównaniu z eco boost od forda i tsi od VW. System multimedialny działa bardzo poprawnie, a układ przycisków i pokręteł pozwala na obsługę wszystkich bez odrywania wzroku od drogi. Plastiki sa dobrze spasowane i w dużej części miękkie. Drzwi zamykają się bardzo cicho, jak w aucie z wyższej półki. Z pewnością dużym atutem tych aut jest też 5 letnia gwarancja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo żwawy silnik, który przy umiejętnym posługiwaniu się biegami nie daje odczuć oczywistej obecności turbo dziury. Wysoki moment obrotowy sprawia, że odczucia z jazdy są podobne do jazdy dieslem. Auto przyspiesza do 60 - 70 km\h bardzo sprawnie. Odgłos silnika 3 cylindrowego jest specyficzny ale moim subiektywnym zdaniem i tak lepszy od innych małych benzyniaków.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna i precyzyjna zmiana biegów, dość długie sprzęgło do którego trzeba się przyzwyczaić. Gałka zmiany biegów wykonana solidnie ma krótki skok. Mechanizm biegu wstecznego bardzo intuicyjny i dobrze spasowany.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Nie przechyla się w zakrętach i nie nurkuje podczas hamowania. kierownic pracuje dość lekko lecz nie za lekko.
4,0
Karoseria
W porównaniu do np. volvo czy nissana lakier wydaje się być delikatniejszy. Obecnie brak nalotów na podwoziu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu. Kształt maski sprawia, że osoby niskie mają problem z wyczuciem przodu auta podczas parkowania. Dziwi brak czujników parkowania z przodu pod obecność czujników parkowania z tyłu gdy jest dostępna kamera...
5,0
Ergonomia
Bez problemu da się znaleźć wygodna pozycję za kierownicą nawet przy wzroście pow. 190. Wszystkie przyciski tam gdzie być powinny. Nie ma k konieczności przekopywania się przez menu dotykowego ekranu w celu obsługi podstawowych funkcji auta i radia. Układ przycisków na kierownicy też bardzo ergonomiczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocna klima i intuicyjne sterowanie wszystkimi nawiewami. Estetyczne i sprawiające trwałych kratki nawiewów. Brakuje nawiewu na tył umieszczonego w podłokietniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta jest bardzo przestronne wewnątrz. Bagażnik w wersji wagon jest duży. Jest w nim gniazdko i wieszaki na zakupy. Podłoga sprytnie podzielona na mniejsze schowki.
4,0
Wyciszenie
Na postoju nie słychać silnika, który na wyższych obrotach staje się dobrze słyszalny. Do charakterystycznego dźwięku tej jednostki można się przyzwyczaić. Osobiście odbieram go lepiej niż inne małe silniki benzynowe, które wyją. Przy prędkościach autostradowych robi się głośniej ale znośnie. Zawieszenie pracuje cicho poza jazdą z mała prędkością po np. kostce brukowej, wtedy słychać wibracje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani serwis i części zamienne, nawet w ASO. Spalanie tego auta jest więcej niż zadowalające. Na trasie przy prędkościach do 100 km\h da się zejść poniżej 5 l\100\km. W samym mieście poniżej 7.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam porównanie do Toyoty Corolli w tym samym roczniku, której to auto nie ustępuje jakością wykonania, jest do tego bardziej ergonomiczne, a system audio jest lepszy. Subiektywnie wygląda tez lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii, jedna zawieszka systemu android audio co w porównaniu do aut z grupy VW jest bardzo dobrym wynikiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW
[l/100km]