Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i40 Sedan

Robert, 10 lat temu
Silnik 1.7 CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 136KM 100kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Sedan...piękne auto, mimo prawie roku od zakupu za każdym razem przyjemnie na niego patrzeć. Ogólnie auto spełniające moje wymagania w 99%. Jak sie potestuje ,zastanowi nad ofertami i kupi to co się chce to można mieć pełną satysfakcję i nie denerwować się drobiazgami (np wnikające zawiasy w bagażniku - trzeba pamiętać i odpowiednio rzeczy pakować). Nie ma aut idealnych, nowych w ok 100tyś. Każde ma jakieś plusy i minusy. I tak jest też tutaj. Ale generalnie bardzo duże zadowolenie w dokonanego wyboru, zwłaszcza gdy kupione z solidnym upustem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik generalnie jak na diesla zasługuje na wysokie noty. Jest niesamowicie cichy, kulturalny. Rozsądnie pali. Ma bardzo dobrą jak na klasę mocy (vs. konkurencja) elastyczność, co przekłada się na przyjemność jazdy/wyprzedzania. Drobną ryską na wg mnie idealnym jego obrazie jest turbodziura poniżej 2 tyś obr. Ale to może takie moje doznanie po przesiadce z pompowtryska.
5,0
Skrzynia biegów
Przy dodatnich temperaturach i po rozgrzaniu zmiana i wbijanie biegów precyzyjne, przyjemne. Bez uwag. Mały minusik gdy minus na dworze i zimny olej w skrzyni- z wyraźnym przez parę kim oporem zanim się rozgrzeje działa.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, jedynie przy silnym, bocznym wietrze zaczyna być lekko nerwowe - sądzę, że przyczyną jest trochę zbyt mocno wspomagany przy wyższych prędkościach ukł kierowniczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie doskonale. Wszystko widzę, cofam zawsze "na lusterkach" plus dość dokładne czujniki powodują że z widocznością nie mam problemów
5,0
Ergonomia
Daję doskonale bo pozycja za przyjemną kierownicą, ułożenie podłokietników, zakresy regulacji, wygoda fotela i bliskość przełączników sprawiają, że autem tym aż chce się jeździć i jeździć. Jakby miał sie czepić to jedynie kiepskiego podświetlenie centralnego wyświetlacza (jest tam zegarek) gdy jaszcze za dnia włączy się światła mijania - na dziennych (ladach) jest OK. I słabo z głosowym wybieraniem kontaktu w BT (inni robią to lepiej). Poza tym ideał w tej dziedzinie dla mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie chłodzi , grzeje rewelacyjnie. Same pozytywy. Cóż więcej potrzeba?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale. Rewelacyjnie. Z przodu luźno i wygodnie w każdą stronę. Z tyłu chyba drugie po superbie w segmencie pod tym względem najobszerniejsze auto wg mnie . Nikomu ciasno tu nie będzie, zapewniam Zasłużona piątka.
4,0
Wyciszenie
Tu ten mały mnie minusik. Ale tylko przez lekko świszczące uszczelki z tyłu na górze słupków drzwi słupka i brak izolacji akustycznej podwozia - np przy przejeżdżąniu przez kałuże. Ogólnie auto powiem że dość dobrze wyciszone, ale do mojego ideału trochę brakuje - ale w klasie średniej w tej kasie w nowych takowego nie znalazłem. C5 na podwójnych szybach był chyba najlepszy. Wg mnie i40 trzyma poziom.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie daję 5. Ale auto młode to tak ma być. Przeglądy za rozsądne pieniądze - na razie wymiana oleju gdy z własnym się pojedzie to koszt pod 300 zł brutto. Nie jest źle. Plus rozsądne spalanie. Co prawda nie bardzo wychodzą mi poziomy 4,5 litra bo generalnie jeżdże szybko i mam ciężką nogę. Ale przy przepisowej jeździe spokojnie w 5-tce da się zmieścić. Autostradowe 140/150 wychodzi 5,5/6. Zimą na krótkich kawałkach 7-8. Liczę, że długa gwarancja i ogólnie całkiem dobre notowana marki w temacie bezawaryjności aut nie będą zbytnio drenować kieszeni. A jak będzie zobaczymy
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyjściowo drogo zwłaszcza na "sztywność" opcji. Doskonale ale tylko po upustach z wyprzedaży rocznika. Wyjściowo z cennika u z podstawowymi upustami powiedziałbym, że przeciętnie a nawet źle. Brać z wyprzedaży przy solidnych upustach (20-30 tyś od wyjściowych cen)i wtedy pełna satysfakcja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i40 Sedan