Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai IONIQ Electric

Rafał, 6 lat temu
Silnik Synchroniczny z magnesami stałymi 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai IONIQ Electric Synchroniczny z magnesami stałymi 120KM 88kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjne wrażenia z jazdy - moc dostępna zawsze i bez żadnych zawahań.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Bardzo kiepski rozkład masy - czuć to zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
4,0
Całokształt
Samochód elektryczny to moje wielkie marzenie już od lat. Hyundai Ioniq to pierwszy model na tyle wszechstronny abym chciał go kupić i na tyle tani aby było mnie na niego stać. Po wielu perypetiach i prawie półrocznym opóźnieniu odebrałem go we wrześniu 2017 i od tego czasu przejechałem 9000km. Ogólnie jest naprawdę bardzo dobrze - wciąż uważam, że to najlepszy "tani elektryk" na rynku. Nie żałuję decyzji o zakupie, więcej, namówiłem już dwóch znajomych aby kupili takie auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
110km to niezbyt dużo, ale wystarcza do codziennej jazdy. Bardzo przyjemny jest wysoki moment obrotowy dostępny od samego startu - prawie zawsze jestem pierwszy na światłach :) Co ważne - Ioniq nie ma żadnych sztucznych ograniczeń mocy i prędkości maksymalnej. Na autostradzie można jechać do 180km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia to... brak skrzyni :) Samochody elektryczne nie mają skrzyni biegów - to ucina dyskusję o przewadze manuala nad automatem lub odwrotnie. Dzięki temu auto bardzo przyjmnie się prowadzi - nie ma zmiany biegów, nie trzeba machać drążkiem ani czekać na kickdown.
4,0
Układ jezdny
To najsłabsza strona Ioniqa - szkoda, że nikt wcześniej mi o tym nie powidział. Baterie umieszczono na tylnej osi, napęd jest na przód, w efecie trakcja jest słaba i trudno jeździć tym autem dynamicznie w ciasnych zakrętach. Przednie koła są po prostu zbyt słabo dociążone, więc przy gorszych warunkach na drodze ESP mruga właściwie przy każdym ruszaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
W wielu recenzjach znalazłem opinie, że przez dzieloną szybę widoczność jest tragiczna i to kompletna katastrofa w tym aucie. Tymczasem ja szybko się przyzwyczaiłem i nie mam żadnego kłopotu z widocznością do tyłu. Przy parkowaniu skutecznie pomagają czujniki parkowania i kamera cofania. Dla mnie jest OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest w porządku - szybko opanowałem obsługę wszystkich głównych systemów w aucie, nie miałem z tym żadnego problemu, nie studiowałem instrukcji. Ciężko do czegoś się tu przyczepić. Może gdyby szukać na siłę, to na konsoli środkowej jest sporo przycisków i trudno bez patrzenia trafić w ogrzewanie kierownicy i nie pomylić go np. z włączaniem czujników parkowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z dowolnym autem spalinowym jest rewelacyjnie - po starcie auto jest ciepłe po przejechaniu ok 200m. Można je sobie wcześniej podgrzać (niestety nie ma aplikacji). Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość ustawienia grzania / chłodzenia tylko dla kierowcy w celu oszczędzania energii.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie mam żadnych zastrzeżeń - miejsca jest wystarczająco, fotel kierowcy reguluje się elektrycznie na wszelkie sposoby (razem z podparciem pleców) . W powodu opadającej linii dachu wysocy pasażerowie na tylnej kanapie mogą mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji (Zachar by się nie zmieścił :) ). Bagażnik jest nieco mniejszy niż w hybrydzie, ale wciąż pomieści 2 duże walizki - można bez problemu spakować się na urlop. Dostęp jest wygodny (to liftback).
5,0
Wyciszenie
Po raz kolejny - zrozumie ten, kto przejedzie się elektrykiem - jest super! W mieście cisza w kabinie jest niemal absolutna. To zupełnie inny komfort jazdy w porównaniu z dieslem, którego miałem wcześniej. Przy prędkościach autostradowych robi się trochę głośniej - najbardziej słychać opony, ale wciąż jest OK i ciszej niż np. w Octavii 1.4 TSI z 2016r.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymanie samochodu elektrycznego jest rewelacyjnie tanie. Przejechanie 9000km kosztowało mnie ok 150zł, a nikomu prądu nie podkradam :) To zasługa wielu darmowych punktów ładowania oraz taniego prądu w taryfie nocnej. Przeglądy w ASO również są tanie - kosztują ok. 200zł i trzeba robić je co 15000km. Nie wymienia się oleju, klocki i tarcze prawdopodobnie nigdy nie będą wymieniane (hamuje się głównie silnikiem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co ukrywać - samochody elektryczne w zakupie wciąż są sporo droższe niż ich odpowiedniki spalinowe. Nie ma co nastawiać się, że takie auto będzie opłacało się bardziej niż przysłowiowy "Passat w tedeiku". To trochę jak z kupowaniem samochodów z segmentu premium - kupuje się je dla przyjemności, pozytywnych wrażeń z jazdy i z przekonania, że taka zmiana ma sens. Z innej beczki - Hyundai daje bardzo dobrą gwarancję 5 lat z niewieloma wyłączeniami i 8 lat na baterię.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wciąż nie wiem czy to usterka, ale czasami auto zapomina moje ustawienia rekuperacji i czasu ładowania i muszę wszystko od nowa ustawiać. Może pomoże aktualizacja softu. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - choć to nowe auto. Mam nadzieję, że nic się nie zmieni.

Zużycie prądu dla silnika Synchroniczny z magnesami stałymi 120KM 88kW

Średni zasięg
203 km
Średni maksymalny zasięg
200 km
Średni minimalny zasięg
180 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
230 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
12,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
4,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,3 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai IONIQ Electric